Άνοιγμα κυρίου μενού

Αλλαγές

+ εκπαίδευση
 
Όπως και με τη λογοκρισία του Διαδικτύου, έτσι και η εφαρμογή της λογοκρισίας στην τηλεόραση έχει αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολη και αναποτελεσματική. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στα συστήματα παράκαμψης του δορυφορικού σήματος. Τα συστήματα αυτά πωλούνται στις μεγάλες πόλεις σε χαμηλές τιμές που φτάνουν τα 2000RMB (190€) και επιτρέπουν την παρακολούθηση καναλιών και προγραμμάτων από κάθε δορυφόρο της περιοχής της Ασίας - Ειρηνικού.
 
==Εκπαίδευση==
Εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κίνας έχουν κατηγορηθεί για προσπάθεια εξωραϊσμού της κινεζικής ιστορίας μέσω αποφυγής αναφοράς σε αμφιλεγόμενα ιστορικά γεγονότα όπως το [[Μεγάλο Άλμα Μπροστά]], την [[Πολιτιστική Επανάσταση]], και τη [[διαμαρτυρία στην πλατεία Τιέν Αν Μεν το 1989]].<ref name="textbooks">{{cite web |url= http://www.nytimes.com/2006/09/01/world/asia/01china.html?ex=1314763200&en=abf86c087b22be74&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss|title= Where’s Mao? Chinese Revise History Books|last= Kahn|first= Joseph|date= 2006-09-01|publisher= The New York Times}}</ref><ref>{{cite web |url= http://www.nytimes.com/2008/04/13/opinion/13forney.html?_r=1&oref=slogin|title= China’s Loyal Youth|accessdate=2008-04-15 |date= 2008-04-13|publisher= New York Times|quote= "Textbooks headed for a Japanese school in China were seized by customs officials who objected to the way maps in the books depicted the Chinese mainland and rival Taiwan, an official said Tuesday. The maps showed the mainland and the island in different colors, said Foreign Ministry spokesman Liu Jianchao, indicating that Beijing was concerned this might make Taiwan seem like a separate country."}}</ref>
 
Το [[2005]], οι αρχές ενός τελωνείου στην Κίνα δέσμευσαν μία αποστολή σχολικών βιβλίων προς ένα ιαπωνικό σχολείο της χώρας καθώς οι χάρτες σε αυτά απεικόνιζαν την ηπειρωτική Κίνα και την Ταϋβάν με διαφορετικά χρώματα.<ref>{{cite news | last = Grauwels| first = Stephan| title = Beijing Seizes Japan Textbooks for Content| publisher = The Associated Press| date = 2005-06-28}}</ref>
 
Στο τεύχος του Ιανουαρίου 2006 του περιοδικού "Freezing Point", εβδομαδιαίου ενθέτου της εφημερίδας ''China Youth Daily'' δημοσιεύτηκε ένα άρθρο του καθηγητή του πανεπιστημίου Zhogshan, Yuan Weishi με τίτλο "Εκμοντερνισμός και Βιβλία Ιστορίας". Σε αυτό, ασκούσε κριτική προς τα σχολικά βιβλία ιστορίας που χρησιμοποιούνται στην ηπειρωτική Κίνα.<ref>{{cite web |url= http://edu.people.com.cn/GB/1055/4016350.html|title= 现代化与历史教科书|author= 袁伟时|date= 2006-01-11|language= Chinese}}</ref><ref>{{cite web |url= http://www.zonaeuropa.com/20060126_2.htm|title= History Textbooks in China|accessdate= |accessmonthday= |accessdaymonth = |accessyear= |author= |last= |first= |authorlink= |coauthors= |date= |year= |month= |format= |work= |publisher= EastSouthWestNorth|pages= |language= |archiveurl= |archivedate= |quote= }}</ref> Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι δεν αναφέρονται οι διπλωματικές αποτυχίες της Κίνας που οδήγησαν στον [[Β΄ Πόλεμος του Οπίου|Δεύτερο Πόλεμο του Οπίου]] και στις αναφορές για την [[Εξέγερση των Μπόξερ]] παραλείπονται οι φρικαλεότητες που διαπράχθηκαν από τους αντάρτες. Η δημοσίευση του άρθρου αυτού είχε ως αποτέλεσμα το προσωρινό κλείσιμο του περιοδικού και την απόλυση των εκδοτών. <ref>{{cite web |url= http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2006/01/24/AR2006012401003.html|title= Leading Publication Shut Down In China|last= Pan|first= Philip P.|date= 2006-01-25|publisher= ''The Washington Post''}}</ref><ref name="textbooks">{{cite web |url= http://www.nytimes.com/2006/09/01/world/asia/01china.html?ex=1314763200&en=abf86c087b22be74&ei=5088&partner=rssnyt&emc=rss|title= Where’s Mao? Chinese Revise History Books|last= Kahn|first= Joseph|date= 2006-09-01|publisher= ''The New York Times''}}</ref>
 
Σε ένα νέο εγχειρίδιο παγκόσμιας Ιστορίας που διδάσκεται στα σχολεία της [[Σανγκάη|Σανγκάης]] από το 2006 παραλείπονται πολλοί πόλεμοι και ο αμφιλεγόμενος ιδρυτής της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας [[Μάο Τσετούνγκ]] αναφέρεται μόνο μία φορά.<ref name="textbooks"/>
 
Ο κοσμήτορας [[πολιτικές επιστημών|πολιτικών επιστημών]] του πανεπιστημίου Renmin της Κίνας απολύθηκε στις 16 Μαρτίου 2007 μετά από αναφορά του στην ακαδημαϊκή ελευθερία στην Κίνα.<ref>{{cite web |url= http://today.reuters.com/news/articlenews.aspx?type=internetNews&storyid=2007-03-19T171035Z_01_PEK101404_RTRUKOC_0_US-CHINA-DEAN.xml&src=rss&rpc=22|title= China university sacks dean after blog rant|date= 2007-03-19|publisher= Reuters}}</ref>
 
Στο αμερικανικό ντοκυμαντέρ "The Tank Man", τέσσερις μαθητές από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τη γνωστή φωτογραφία του ανώνυμου πολίτη που στέκεται ατρόμητος μπροστά από ένα [[τανκ]] κατά τη διάρκεια της [[διαμαρτυρία στην πλατεία Τιέν Αν Μεν το 1989|διαμαρτυρίας στην πλατεία Τιεν Αν Μεν το 1989]] που ξέσπασε από φοιτητές του ίδιου πανεπιστημίου.<ref name="struggle">{{cite web |url= http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/tankman/view/|title= The Tank Man |accessdate= 2007-02-21|format= video|work= The Struggle to Control Information|publisher= PBS}}</ref> Το ντοκυμαντέρ υπονοεί πως η εξέγερση δεν διδάσκεται στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Κίνας.
 
Πράγματι, στις 4 Ιουνίου 2007, κατά την επέτειο της εξέγερσης στην πλατεία Τιεν Αν Μεν, μόνο μία μικρή διαφημιστική καταχώρηση με τίτλο "Τιμή στις μητέρες των θυμάτων της 4<sup>ης</sup> Ιουνίου" επετράπη να δημοσιευτεί σε μία εφημερίδα στη νοτιοδυτική Κίνα. Ο υπάλληλος που ενέκρινε την καταχώρηση δεν είχε ακούσει ποτέ για το γεγονός και πίστευσε ότι αναφέρεται σε ατύχημα σε ορυχείο.<ref>{{cite web |url= http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSHKG14616220070606|title= Young clerk let Tiananmen ad slip past censors: paper|accessdate= 2007-06-07|date= 2007-06-06|publisher= [[Reuters]]}}</ref>
 
Κατηγορίες για λογοκρισία ακούστηκαν και με αφορμή τις κατηγορίες [[διαφθορά|διαφθοράς]] στην κατασκευή των σχολείων που καταστράφηκαν από τον σεισμό στην επαρχία Σιτσουάν το Μάιο του 2008,<ref>[http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/LAC.20080616.CHINA16/TPStory/TPInternational/Asia/ "Beijing can't muzzle outrage over deadly collapsed schools"], ''[[Globe & Mail]]'', June 17, 2008</ref> αν και αρχικά η κυβέρνηση είχε επαινεθεί για την ελυθερία στην μετάδοση των πληροφοριών σχετικά με το σεισμό αυτό.<ref>[http://www.america.gov/st/freepress-english/2008/May/20080520153034esnamfuak0.7039911.html "China's Government Praised for Easing Media Restrictions"], ''Bureau of International Information Programs'', May 20, 2008</ref>
 
==Σημειώσεις==
7.005

επεξεργασίες