BBC One: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων

5.775 bytes προστέθηκαν ,  πριν από 4 έτη
καμία σύνοψη επεξεργασίας
(Αναίρεση έκδοσης 7043941 από τον 176.92.129.125 (Συζήτηση))
Ετικέτα: Αναίρεση
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
| Πρώτη λειτουργία = 1936
| Έναρξη λειτουργίας = 2 Νοεμβρίου 1936
| Τέλος λειτουργίας =
| Αναλογία Πλευρών = 16:9 (576i, SDTV) <br /> 16:9 (1080i, HDTV)
| Τηλεθέαση = 21.906%
| Ημέρες Τηλεθέασης = ΙούλιοςΜάρτιος 20142018
| AGB = [http://www.barb.co.uk/viewing-data/monthly-total-viewing-summary?_s=4/ BARB]
| Ιδιοκτήτης = [[BBC]]
| Ιδρυτής =
| Σημαντικά πρόσωπα =
| Σλόγκαν =
| Χώρα = {{flagicon|United Kingdom}} [[Ηνωμένο Βασίλειο]]
| Γλώσσα = [[Αγγλική Γλώσσα|Αγγλικά]]
| Περιοχή εκπομπής = Εθνικά
| Έδρα =
| Πρώην ονομασίες = '''BBC Television Service''' <br/> (2 Νοεμβρίου 1936 – 8 Οκτωβρίου 1960) <br/> '''BBC TV''' <br/> (8 Οκτωβρίου 1960 – 20 Απριλίου 1964) <br/> '''BBC1''' <br/> (20 Απριλίου 1964 – 34 Οκτωβρίου 1997)
| Αντικατέστησε =
| Αντικαταστάθηκε από =
| Συνεργαζόμενα κανάλια = [[BBC Two]]<br />[[BBC Three]]<br />[[BBC Four]]<br />[[BBC News (τηλεοπτικό κανάλι)|BBC News]]<br />[[BBC Parliament]]<br />[[CBBC]]<br />[[CBeebies]]
| Ιστοσελίδα = [httphttps://www.bbc.co.uk/bbcone BBC One]
| Αναλογικά =
| Ψηφιακά =
| Δορυφορική πλατφόρμα 1 =
| Δορυφορική θέση 1 =
| Δορυφορική πλατφόρμα 2 =
[[Αρχείο:Alexandra Palace mast.JPG|250px|right|thumb|Η κεραία απ' όπου εξέπεμπε για πρώτη φορά σήμα το BBC One. Η κεραία βρίσκεται στο κτήριο ''Alexandra Palace''.]]
 
Το '''BBC One''' είναι το πρώτο και κυριότερο τηλεοπτικό κανάλι του [[BBC]] στο [[Ηνωμένο Βασίλειο]], τηςστη δημόσιας[[Νήσος τηλεόρασηςτου Μαν|Νήσο του Μαν]] και στις [[ΗνωμένοΑγγλονορμανδικές ΒασίλειοΝήσοι|ΗνωμένουΑγγλονορμανδικές ΒασιλείουΝήσους]]. Ξεκίνησε τηνα λειτουργίαεκπέμπει τουστις το2 Νοεμβρίου 1936 με το όνομαως ''BBC Television Service (Τηλεοπτική Υπηρεσία του BBC)'' και ήταν το πρώτο κανάλι το οποίο είχε υψηλή, για την εποχή, [[ανάλυση εικόνας]]. Μετονομάστηκε σε ''BBC TV'' το 1960, μέχρι τo 1964 όπου εξέπεμψεξεκίνησε καινα τοεκπέμπει δεύτερο κανάλι του BBCκαι το ''[[BBC 2]]'', οπότε το BBC TV έγινε ''BBC 1'' καιμε τελικάτην σημερινή του ονομασία να την παίρνει το 1997 πήρε(αντικαθιστώντας τητον σημερινήαριθμό του1 ονομασίαστη λέξη One).
 
Τα έσοδα του καναλιού για τη διετία 2012-201313 ήταν 1.414 δισεκατομμύρια [[Στερλίνα|λίρες Αγγλίας]].<ref>[http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/regulatory_framework/service_licences/tv/2012/bbc_one_nov12.pdf BBC One Service Licence]</ref>. Το κανάλι χρηματοδοτείται από το [[Τέλος Τηλεόρασης στο Ηνωμένο Βασίλειο|τέλος τηλεόρασης]] όπως και τα υπόλοιπα κανάλια του BBC. Το BBC One έχει την περισσότερη τηλεθέαση από κάθε άλλο κανάλι του [[Ηνωμένο Βασίλειο|Ηνωμένου Βασιλείου]].
 
Από τον Ιούνιο του 2013 διευθύντρια του καναλιού είναι η [[Σαρλότ Μουρ]].
 
==Ιστορικό==
===Τα πρώτα χρόνια και το λανσάρισμα===
 
Το [[BBC]] ξεκίνησε το κανονικόδικό του κανονικό τηλεοπτικό πρόγραμμα από το υπόγειο του [[Ραδιομέγαρο του BBC|ΡαδιομέγαροΡαδιομεγάρου]], στιςτην 2222α Αυγούστου του 1932. Ο σταθμός, ο οποίος στην αρχή ονομαζότανΗ '' Τηλεοπτική Υπηρεσία του BBC'' (BBC Television Service), αρχίζει επίσημα ξεκίνησετις νακανονικές της εκπέμπειεκπομπές στις 12 Οκτωβρίου τουΝοεμβρίου 1936. ΣτιςΤην 1 Σεπτεμβρίου του 1939, δύο μέρες πριν από την έναρξη του πολέμου μεταξύ τουτης [[Ηνωμένο Βασίλειο|Ηνωμένου ΒασιλείουΒρετανίας]] και της [[Γερμανία]]ς, ο σταθμός σταμάτησε τη λειτουργία του με μία μικρή προειδοποίηση και ένα από τα τελευταία προγράμματα που έπρεπε να μεταδοθούν πριν τη διακοπή ήταν κινούμενα σχέδια με τον [[Μίκυ Μάους]].<ref name=MickeyMouse>{{cite web|url=http://www.transdiffusion.org/emc/baird/tvoff/index.htm|title=The edit that rewrote history – Baird|accessdate=28 Μαΐου 2007|publisher=Transdiffusion Broadcasting System|date=31 Οκτωβρίου 2005|deadurl=yes|archiveurl=https://web.archive.org/web/20060125014953/http://www.transdiffusion.org/emc/baird/tvoff/index.htm|archivedate=25 Ιανουαρίου 2006}}</ref>: ηΗ κυβέρνηση έλεγε ότι η τηλεοπτικοί πομποί θα ενεργούσαν σαν φάρος για τα εχθρικά αεροπλάνα που έφταναν στο [[Λονδίνο]]. Ο σταθμός επαναλειτούργησε στις 7 Ιουνίου του 1946 στις 15:00. Η [[Τζασμίν Μπλάι]] έκανε την πρώτη ανακοίνωση λέγοντας «Καλό απόγευμα σε όλους. Πώς είστε; Με θυμάστε;». 20 λεπτά αργότερα μεταδόθηκαν κινούμενα σχέδια με τον [[Μίκυ Μάους]].<ref>[http://news.bbc.co.uk/12/hi/uk_news/magazine/5054802.stm BBC News Magazine - Back after the break]</ref>.
===Πρώτα Χρόνια (μέχρι το 1964)===
 
Το [[BBC]] ξεκίνησε το κανονικό του τηλεοπτικό πρόγραμμα από το [[Ραδιομέγαρο του BBC|Ραδιομέγαρο]] στις 22 Αυγούστου του 1932. Ο σταθμός, ο οποίος στην αρχή ονομαζόταν '' Τηλεοπτική Υπηρεσία του BBC'' (BBC Television Service), επίσημα ξεκίνησε να εκπέμπει στις 1 Οκτωβρίου του 1936. Στις 1 Σεπτεμβρίου του 1939, δύο μέρες πριν από την έναρξη του πολέμου μεταξύ του [[Ηνωμένο Βασίλειο|Ηνωμένου Βασιλείου]] και της [[Γερμανία]]ς, ο σταθμός σταμάτησε τη λειτουργία του με μία μικρή προειδοποίηση<ref>http://www.transdiffusion.org/emc/baird/tvoff/index.htm</ref>: η κυβέρνηση έλεγε ότι η τηλεοπτικοί πομποί θα ενεργούσαν σαν φάρος για τα εχθρικά αεροπλάνα. Ο σταθμός επαναλειτούργησε στις 7 Ιουνίου του 1946 στις 15:00. Η [[Τζασμίν Μπλάι]] έκανε την πρώτη ανακοίνωση λέγοντας «Καλό απόγευμα σε όλους. Πώς είστε; Με θυμάστε;». 20 λεπτά αργότερα μεταδόθηκαν κινούμενα σχέδια με τον [[Μίκυ Μάους]]<ref>http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/5054802.stm</ref>.
 
===Η δημιουργία του BBC One===
Το BBC είχεκατείχε το τηλεοπτικό μονοπώλιο στη χώρα μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου του 1955, όπου ξεκίνησε να εκπέμπει το πρώτο ανεξάρτητο τηλεοπτικό δίκτυο ITV. Ο σταθμός μετονομάστηκε σε ''BBC TV'' το 1960 και έγινε BBC1, όταν δημιουργήθηκε το [[ITVBBC Two|BBC2]] στις 20 Απριλίου του 1964.
 
Το BBC1 στεγάζονταν στο [[Κέντρο Τηλεόρασης του BBC]] (BBC Television Centre) από το 1960 μέχρι το 2013. Οι [[BBC News|τηλεοπτικές ειδήσεις]] συνέχισαν να έχουνμεταδίδονται ως έδρα τουςαπό το ''Alexandra Palace'' και το 1968 τα στούντιο του κτηρίου εξοπλίστηκαν με συστήματα έγχρωμης εικόνας, προτού μετακινηθούν καιστο οι[[Κέντρο ειδήσειςΤηλεόρασης στοτου Κέντρο τηλεοράσεωςBBC]] στις 20 Σεπτεμβρίου του 1969.
Το BBC είχε το τηλεοπτικό μονοπώλιο μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου του 1955, όπου ξεκίνησε να εκπέμπει το τηλεοπτικό δίκτυο [[ITV]].
 
Ο σταθμός μετονομάστηκε σε ''BBC TV'' το 1960 και έγινε BBC1, όταν δημιουργήθηκε το [[BBC2]] στις 20 Απριλίου του 1964.
 
Το BBC1 στεγάζονταν στο [[Κέντρο Τηλεόρασης του BBC]] (BBC Television Centre) από το 1960 μέχρι το 2013. Οι τηλεοπτικές ειδήσεις συνέχισαν να έχουν ως έδρα τους το ''Alexandra Palace'' και το 1968 τα στούντιο του κτηρίου εξοπλίστηκαν με συστήματα έγχρωμης εικόνας, προτού μετακινηθούν και οι ειδήσεις στο Κέντρο τηλεοράσεως στις 20 Σεπτεμβρίου του 1969.
 
Μία εβδομάδα πριν τις 15 Νοεμβρίου του 1969, το BBC1 ξεκίνησε, ανεπίσημα, πιλοτικές εκπομπές με έγχρωμη εικόνα. Τα μεσάνυχτα της 15ης Νοεμβρίου το BBC1 ξεκίνησε να εκπέμπει σε έγχρωμη εικόνα 625 γραμμών στα [[UHF]] καιμεταδίδοντας συνέχισεαρχικά τηναπόσπασμα ίδιασυναυλίας μέθοδομε μετάδοσηςτην μέχριτραγουδίστρια νακαι σταματήσειηθοποιό ναΠετούλα εκπέμπει με αναλογικό σήμαΚλαρκ.<ref>http[https://www.halifaxcourier.co.uk/news/50-still-watch-black-and.5818157.jp-white-tv-in-calderdale-1-1941004 50 still watch black and white TV in Calderdale]</ref>.
 
Η πιο επιτυχημένη περίοδος του καναλιού ήταν την περίοδο 1973 με -1977, όταν ο σταθμός είχε μερίδιο τηλεθέασης 45%.<ref>{{cite web|url=https://www.transdiffusion.org/2009/04/25/bryancowgill|title=Bryan Cowgill|accessdate=25 Απριλίου 2009|publisher=Transdiffusion Broadcasting System|date=25 Απριλίου 2009|deadurl=yes|archiveurl=https://web.archive.org/web/20170701024531/https://www.transdiffusion.org/2009/04/25/bryancowgill|archivedate=1 Ιουλίου 2017}}</ref> Αυτή η περίοδος παραμένει μέχρι καιέως σήμερα η χρυσή εποχή του BBC1, καθώς εκείνες τις χρονιές ο σταθμός είχε παράγει πολλές σειρές, τηλεπαιχνίδια, ψυχαγωγικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ.
 
===1984-1990===
Το 1984, ο Διευθύνων Σύμβουλος του BBC1σταθμού ήτανανέλαβε ο [[παραγωγός Μπιλ Κόττον]]. Εκείνη την περίοδο, το πρόγραμμαπρόγραμμά του BBC1 ήταν πολύ φτωχό και ο σταθμός αγόραζε αμερικανικές σειρές όπως το ''Dallas'' και το ''The Thorn Birds'' για να εμπλουτίσει το πρόγραμμά τουεμπλουτίσει. Ο Κόττον πρότεινε στον [[επιχειρηματία Μάικλ Γκρέιντ]] να γίνει ο ελεγκτήςδιευθυντής του BBC One1,<ref>"Top job for Grade at BBC 1". The Times. 31 Μαΐου 1984. σελ. 1.</ref>, αντικαθιστώντας τον [[Άλαν Χαρτ]], ο οποίος είχε επικριθεί για την ελλειπή του γνώση στα θέματα της ψυχαγωγίας, και ήταν ο οποίος είχε αναλάβει επικεφαλής τουστο [[BBC ΑθλητικάSport|αθλητικό τμήμα του BBC]] κατά την περίοδο του 1977-1981.
 
Η πρώτη του σημαντική αλλαγή στο κανάλι ήταν να αναδιαμορφώσει την ενημερωτική εκπομπή ''Sixty Minutes'', η οποία δεν ήταν καθόλου δημοφιλείςδημοφιλής και ήταν η συνέχεια της ενημερωτικής εκπομπής ''Nationwide'' και η οποία με τηντη σειρά της αντικατέστησεαντικαταστάθηκε από την εκπομπή ''BBC Six O'Clock News'',<ref>The Times (61850). 6 Ιουνίου 1984. σελ. 3.</ref><ref>Chorlton, Penny (9 Ιουνίου 1984). "BBC goes for news to replace Sixty Minutes flop". The Guardian.</ref>, μία ενημερωτική εκπομπή, η οποία εξέπεμπεμεταδίδεται κάθε απόγευμα στο κανάλι και από το 1997 στο [[BBC News (τηλεοπτικό κανάλι)|BBC News]]. Εκείνη την περίοδο το BBC είχε κόψει διάφορα τηλεοπτικά shows όπως το ''Miss Great Britain'', το ''Worlds Strongest Man'' και το ''International Superstar''.<ref>"BBC drops beauty show". The Times. 17 Νοεμβρίου 1984. σελ. 3.</ref>.
Το 1984, ο Διευθύνων Σύμβουλος του BBC1 ήταν ο [[Μπιλ Κόττον]]. Εκείνη την περίοδο το πρόγραμμα του BBC1 ήταν πολύ φτωχό και ο σταθμός αγόραζε αμερικανικές σειρές όπως το ''Dallas'' και το ''The Thorn Birds'' για να εμπλουτίσει το πρόγραμμά του. Ο Κόττον πρότεινε στον [[Μάικλ Γκρέιντ]] να γίνει ο ελεγκτής του BBC One<ref>"Top job for Grade at BBC 1". The Times. 31 Μαΐου 1984. σελ. 1.</ref>, αντικαθιστώντας τον [[Άλαν Χαρτ]], ο οποίος είχε επικριθεί για την ελλειπή του γνώση στα θέματα της ψυχαγωγίας και ήταν ο επικεφαλής του [[BBC Αθλητικά]] κατά την περίοδο του 1981.
 
Στις 18 Φεβρουαρίου του 1985, το κανάλι επαναλανσαρίστηκε με νέα εμφάνιση, ενώ νέα προγράμματα εντάχτηκαν στο πρόγραμμά του, όπως το ''Wogan'' και το ''EastEnders''. Ο Γκρέιντ άρχισε να δίνει περισσότερη προσοχή στα ωριαία και στα μισάωρα προγράμματα, ενώ τα ''Panorama'' and ''Omnibus'' μετακινήθηκαν μετά τις ειδήσεις των εννέα.<ref>Fiddick, Peter (4 Φεβρουαρίου 1985). "Battle plan that opens a new panorama". The Guardian.</ref> Σχετικά με το BBC 1 ο Γκρέιντ είχε δηλώσει "Όταν πήρα τον έλεγχο του BBC1, ανακάλυψα ότι υπήρχαν κάποια όμορφα πράγματα και απλά έπρεπε να προβληθούν την κατάλληλη ώρα". Το ''Wogan'' προβάλλονταν στις 22:00, αλλά ο Grabe το μετακίνησε στις 19:00, καθώς πίστευε ότι σε εκείνη την ώρα το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα είχε μεγαλύτερη τηλεθέαση.<ref>{{cite web|url=https://www.transdiffusion.org/2007/05/15/michael_grade|title=Michael Grade|accessdate=15 Μαΐου 2007|publisher=Transdiffusion Broadcasting System|date=15 Μαΐου 2007|deadurl=yes|archiveurl=https://web.archive.org/web/20170701003840/https://www.transdiffusion.org/2007/05/15/michael_grade|archivedate=1 Ιουλίου 2017}}</ref> Από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 1985, το BBC1 είχε προβάλλει πολλές Αμερικανικές μίνι σειρές, ενώ το BBC έκανε τα γυρίσματα για τις δικές του παραγωγές, όπως το '''Allo 'Allo!'', το ''In Sickness and in Health'' και το ''Open All Hours''.
Η πρώτη του σημαντική αλλαγή στο κανάλι ήταν να αναδιαμορφώσει την εκπομπή ''Sixty Minutes'', η οποία δεν ήταν καθόλου δημοφιλείς και ήταν η συνέχεια της ενημερωτικής εκπομπής ''Nationwide'' και η οποία με την σειρά της αντικατέστησε την εκπομπή ''BBC Six O'Clock News''<ref>The Times (61850). 6 Ιουνίου 1984. σελ. 3.</ref><ref>Chorlton, Penny (9 Ιουνίου 1984). "BBC goes for news to replace Sixty Minutes flop". The Guardian.</ref>, μία ενημερωτική εκπομπή, η οποία εξέπεμπε κάθε απόγευμα. Εκείνη την περίοδο το BBC είχε κόψει διάφορα τηλεοπτικά shows όπως το ''Miss Great Britain'', το ''Worlds Strongest Man'' και το ''International Superstar''<ref>"BBC drops beauty show". The Times. 17 Νοεμβρίου 1984. σελ. 3.</ref>.
 
Στις 18 Φεβρουαρίου του 1985, το κανάλι επαναλειτούργησε με νέα εμφάνιση, νέα προγράμματα εντάχτηκαν στο πρόγραμμα του σταθμού όπως το ''Wogan'' και το ''EastEnders''. Ο Γκρέιντ άρχισε να δίνει περισσότερη προσοχή στα ωριαία και στα μισάωρα προγράμματα, ενώ το ''Panorama'' and ''Omnibus'' μετακινήθηκαν μετά τις ειδήσεις των εννέα<ref>Fiddick, Peter (4 Φεβρουαρίου 1985). "Battle plan that opens a new panorama". The Guardian.</ref>. Σχετικά με το BBC1 ο Γκρέιντ είχε δηλώσει "Όταν πήρα τον έλεγχο του BBC1, ανακάλυψα ότι υπήρχαν κάποια όμορφα πράγματα και απλά έπρεπε να προβληθούν την κατάλληλη ώρα". Το ''Wogan'' προβάλλονταν στις 22:00, αλλά ο Grabe το μετακίνησε στις 17:00, καθώς πίστευε ότι σε εκείνη την ώρα το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα είχε μεγαλύτερη τηλεθέαση<ref>http://www.transdiffusion.org/tv/tvheroes/michael_grade</ref>. Από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Αύγουστο του 1985, το BBC1 είχε προβάλλει πολλές Αμερικανικές μίνι σειρές, ενώ το BBC έκανε τα γυρίσματα για τα νέα προγράμματά του, όπως το '''Allo 'Allo!'', το ''In Sickness and in Health'' και το ''Open All Hours''. ΠαραταίροΠεραιτέρω βελτίωση ήρθε όταν το BBC δαπάνησε 30 εκατ. [[Στερλίνα|λίρες Αγγλίας]] για την παραγωγή οχτώ δραματικών σειρών, όπως το ''Howards' Way'', το ''All Creatures Great and Small'', το ''Hold the Back Page'', και το ''Bluebill'', παράλληλα με την επιστροφή του ''Bergerac'' και του ''Big Deal''. Η αύξηση στην παραγωγή των δραματικών σειρών επιτεύχθηκε όταν τα κέρδη δεν πήγαιναν στο διοικητικό τμήμα κατά τη διάρκεια μιας τριετούς περιόδου, κατά τηνστην οποία το BBC1 επικρίθηκε για την αποτυχημένη προσπάθεια ναγια προσαρμογή στηντης ανταγωνιστικότηταανταγωνιστικότητας με το ITV, στην παραγωγή των δραματικών σειρών .<ref>"BBC unveils £30m drama season with films galore". The Times. 9 Αυγούστου 1985. σελ. 2.</ref>. Το ''EastEnders'' είχε μετακινηθεί στις 19:30, όπου κατάφερε να προσελκύσει 20 εκατομμύρια ανθρώπουςτηλεθεατές, δίνοντας στο BBC1πρώτο δημόσιο κανάλι, μερίδιο τηλεθέασης κοντά στο 50%, για πρώτη φορά από το 1982.
 
Στις 27 Φεβρουαρίου του 1985, το [[Doctor Who]] είχε υποβληθεί σε 18-μηνη παύση γυρισμάτων, όπως και άλλες σειρές. Το BBC σχεδίαζε να χρησιμοποιεί τα έξοδα των σειρών, για το νέο πρόγραμμα του καναλιού, αλλά μετά από πίεση του κοινού, το BBC συνέχισε την παραγωγή του Doctor Who και έτσι η σειρά άρχισε να προβάλλεται ξανά από τον Σεπτέμβριο του 1986. Εκείνη την στιγμή ο Μάικλ Γκρέιντ και ο [[Τζόναθαν Πάουελ]] είχαν κατηγορηθεί για τις αποφάσεις τους (ο Grabe είχε δεχθεί απειλές για να τον θανατώσουν), αλλά αργότερα αποκαλύφθηκε ότι οι αποφάσεις τους πάρθηκαν εξαιτίας του ότι οι σειρές δεν ήταν πλέον δημιουργικές και ήταν απίθανο να βρουν κάποιον που να ήξερε τι να κάνει με τις συγκεκριμένες σειρές.<ref>Μάικλ Γκρέιντ: On the Box - επεισόδιο 5: Dishing the Dirt</ref><ref>"Trials and Tribulations" - από το DVD του ''The Ultimate Foe'' (Trial of a Time Lord).</ref>.
 
Στις 9 Σεπτεμβρίου του 1985, το παιδικό πρόγραμμα του σταθμού είχε γίνει υπηρεσία και είχε μετονομαστεί σε ''[[CBBC|Children's BBC]]'' και για πρώτη φορά η παιδική υπηρεσία χρησιμοποίησε ξεχωριστά σήματα και παρουσιαστές, σεσχεδόν αντίθεσηπαρόμοια με το [[CITV|Children's ITV]] που πρωτοξεκίνησε στους τηλεοπτικούς δέκτες δύο χρόνια πριν. Προηγουμένως το BBC είχε εκπέμψει παιδικά προγράμματα χρησιμοποιώντας το προσωπικό και τους εκφωνητές του BBC1BBC 1. Ο πρώτος παρουσιαστής του προγράμματος, ο οποίοςπου εγκαινίασε την ομότιτλη υπηρεσία και ήταν ο πρώτος παρουσιαστή του ''Children's BBC'' ήταν ο Φίλιπ SchofieldΣόφιλντ.
 
Στις 23 Μαΐου του 1986, ητο μεσημεριανήμεσημεριανό τηλεοπτικήτηλεοπτικό εκπομπήπρόγραμμα ''Pebble Mill at One'' εξέπεμπεσταμάτησε γιαοριστικώς τελευταίατις φοράεκπομπές του μετά από 14 χρονιάςχρόνια εκπομπής.στον Τηναέρα, ενώ την Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 1986, το BBC ξεκίνησε τα καθημερινά τηλεοπτικά προγράμματά του.<ref>{{cite web|url=https://bbctimeline.appspot.com/events/agtiYmN0aW1lbGluZXIMCxIFRXZlbnQY9SMM|title=BBC Timeline - Events - LAUNCH OF DAYTIME TELEVISION SERVICE (BBC-1 & BBC-2)|work=Bbctimeline.appspot.com|date=27 Οκτωβρίου 1986|accessdate=1 Φεβρουαρίου 2014|deadurl=yes|archiveurl=https://web.archive.org/web/20131203000624/http://bbctimeline.appspot.com/events/agtiYmN0aW1lbGluZXIMCxIFRXZlbnQY9SMM|archivedate=3 Δεκεμβρίου 2013|df=dmy-all}}</ref>. Ο Roger Laughton (διευθυντής προγράμματος) δήλωσε ότι "ήταν η φυσική προέκταση της δέσμευσης της εταιρείας για τις δημόσιες ραδιοτηλεοπτικές υπηρεσίες, δεδομένου ότι το ήμισυ του πληθυσμού είχε πρόσβαση σε τηλεόραση κατά τη διάρκεια της ημέρας, κυρίως οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι και οι νοικοκυρές".<ref>Brooks, Richard (28 Σεπτμβρίου 1986). "Daytime TV economy style". The Observer.</ref>. Μερικά από τα προγράμματα ήταν το ''BBC One O'Clock News'', το ''Open Air'', το ''Day to Day'' και το ''Neighbours''. Το ''Neighbours'' μετακινήθηκε στις 17:35 στις αρχές του 1988, όταν το παρακολουθούσαν περίπου 18 εκατομμύρια άνθρωποι κάθε μέρα.
 
===1990-2000===
 
[[Αρχείο:BBC1-1991.svg|250px|left|thumb|Το λογότυπο του BBC1 από τις 16 Φεβρουαρίου 1991 μέχρι τις 4 Οκτωβρίου 1997]]
 
Το Φθινόπωροφθινόπωρο του 1987, το BBC1 ξεκίνησε να εκπέμπει με τη χρήση του συστήματος [[NICAM]]. Το BBC ξεκίνησε την εκπομπή σε αυτό το πρότυπο, επειδή εκείνη την περίοδο κυκλοφόρησαν οι πρώτες συσκευές με λήψη στο πρότυπο NICAM. Το BBC κατάφερε να εντάξει πλήρως το BBC1 και το BBC2 σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο στο συγκεκριμένο πρότυπο στις 31 Αυγούστου του 1991. Εκείνη την περίοδο, το [[ITV]] και το [[Channel 4]] ξεκίνησαν την μετάδοση στο πρότυπο NICAM χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του BBC. Προγράμματα με ευρεία οθόνη (16:9) ξεκίνησαν να παράγονται όταν ξεκίνησε η [[επίγεια ψηφιακή τηλεόραση]] στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 1998.
 
Τα πρώτα πενήντα χρόνια ύπαρξης του καναλιού, με εξαίρεση τις ταινίες που αγοράζονταν από τις [[Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής|ΗΠΑ]] και από αλλού, σχεδόν όλαόλο τα πρόγραμμα του σταθμού, ήταν παραγωγές του τμήματος παραγωγής του BBC. Αυτό άλλαξε μετά την ψήφιση του νόμου περί ραδιοτηλεοπτικών μεταδόσεων το 1990, ο οποίος λέει ότι το 25% των τηλεοπτικών παραγώγωνπαραγωγών του BBC θα ανατίθενται σε ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής.<ref>[http://www.bbc.co.uk/commissioning/tv/howarticles/who-we-work/are-how-we-commission.shtml BBC Commissioning - Who we are and how we commission]</ref>. ΑπόΜέχρι το 2004, πολλά δημοφιλή προγράμματα του BBC One είχαν ανατεθεί σε διάφορες εταιρείες παραγωγής, αλλά το τμήμα παραγωγής του BBC είχε ακόμα μεγάλη συνεισφορά στα προγράμματα των καναλιών του BBCκρατικού φορέα.
 
Τον Μάιο του 1991, ως μέρος των 63 εκατ. λιρών, Αγγλίας που είχαν κρατηθεί για το ανοιξιάτικο και καλοκαιρινό πρόγραμμα του BBC, ανακοινώθηκε ότι επιπλέον 20 εκατ. λίρες θα δαπανηθούν για τις δραματικές και κωμικές σειρές των καναλιών, πράγμα τουπου σήμαινε ότι το BBC One1 θα ήταν ανταγωνιστικό στο κανάλι ''Channel 3'' (το οποίο είναι η νόμιμη ονομασία του ανεξάρτητου τηλεοπτικού δικτύου ITV), το οποίο μόλις είχε άδεια για εκπομπή σήματος.<ref>Wittstock, Melinda (13 Μαΐου 1991). "£20m extra for peak-time TV". The Times. σελ. 7.</ref>.
 
Το Δεκέμβριο του 1991, το ''Wogan'' σταμάτησε, εξαιτίας της πτώσης της τηλεθέασης ενάντια στα πρόγραμμαπρογράμματα του ITV, και επειδή την εκπομπή την παρακολουθούσαν μόνο 6 εκατ. άνθρωποιτηλεθεατές ενώ τα προγράμματα ''This Is Your Life'', ''The Krypton Factor'' και ''The $64,000 Question'' είχαν τη διπλάσια τηλεθέαση. Επιπλέον, 40 εκατ. λίρες δαπανούσε κάθε χρόνο το ITV, εξαιτίας της κριτικής που δέχτηκε για το φθινωπορινόφθινοπωρινό του πρόγραμμα, έχοντας βαρετά προγράμμα και νέα προγράμματα με "φτωχό" σενάριο.<ref>Wittstock, Melinda (2 Δεκεμβρίου 1991). "Wogan to host new shows". The Times. σελ. 2.</ref>. Το ''Wogan'' αντικαταστάθηκε από το ''[[Eldorado]]'', στις αρχές του Ιουλίου του 1992, αλλά σταμάτησε ένα χρόνο αργότερα.
 
Το Φθινώποροφθινόπωρο του 19911993, ο [[Άλαν Γιέντομπ]] ένταξε στο πρόγραμμα του σταθμού τοτη πρόγραμμασειρά "My first try with a lot of help from my friends", για τοτην οποίοοποία το κανάλι ακόμα δέχεται κριτικές. 175 εκατ. λίρες δαπανήθηκαν για 80ωρες προτώτυπεςπρωτότυπες δραματικές σειρές, για εκπομπές σχετικά με τις τέχνες, για την σειρά ''Omnibus'', η οποία έκπεμψεδιήρκεσε για 26 εβδομάδες και για ντοκιμαντέρ. Ενώ έκαναν πρεμιέρα και οι κωμικές σειρές ''Goodnight Sweetheart'', ''Grace & Favour'' και ''The Danny Baker Show''.<ref>Yentob concocts dramatic recipe to lift BBC1 ratings. Alison Roberts, Arts Correspondent. The Times (Λονδίνο, Αγγλία), Τετάρτη, 4 Αυγούστου 1993: σελ. 5</ref>. Το ''The New Adventures of Superman'' παρουσιάστηκε για να δώσει στα βράδια του Σαββάτου μια ποικιλία προγραμμάτων.
 
Βλέποντας την απογοήτευση του κόσμου σχετικά με το ότι το 25% των προγραμμάτων του καναλιού το καλοκαίρι του 1993 ήταν επαναλήψεις, το BBC One1 συμφώνησε να εκπέμψειμεταδόσει επιπλέον 110 ώρες κανονικού προγράμματος κατά την ίδια περίοδογια το καλοκαίρι τουτης επόμενης 1994χρονιάς.
 
[[Αρχείο:BBC One 1997.svg|250px|right|thumb|Το λογότυπο του BBC One από το 1997 μέχρι το 2002]]
 
Τον Μάρτιο του 1999, το (μετονομασθέν από τις 4 Οκτωβρίου 1997) BBC One παραδέχτηκε την ήττα του στα νούμερα τηλεθέασης σε σχέση με τα νούμερα τηλεθέασης του [[ITV]]. Αυτή την απόφαση τήντην πήρε το κανάλι έπειτα από συνεχιζόμενες καταγγελίες, οι οποίες έλεγαν ότι το κανάλι δεν κάνει κάτι ελκυστικό για να έχει περισσότερους τηλεθεατές .<ref>Midgley, Carol (23 Μαρτίου 1999). "BBC surrenders in TvTV ratings war and goes back to nature". The Times (Λονδίνο). σελ. 1.</ref>.
 
===2000-2010===
Στις 1 Νοεμβρίου του 2000, η [[Λορέιν Χέγκεσι]] έγινε η διευθύντρια του καναλιού.<ref>O'Connor, Ashling (15 Σεπτεμβρίου 2000). "Heggessey takes BBC1 senior role". [[Financial Times]].</ref><ref>http[https://newswww.independent.co.uk/news/media/article313641lorraine-heggessey-confessions-of-a-job-swapper-313641.ecehtml Lorraine Heggessey: Confessions of a job swapper]</ref>.
 
Όταν ήταν διευθύντρια η Χέγκεσι, η τηλεθέαση του BBC One μειώθηκε κατά 19.9%, έχοντας μερίδιο τηλεθέασης 23%, αν και αυτή η μείωση φανήκεφάνηκε σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια σε όλο το Ηνωμένοτης Βασίλειοχώρας λόγω του ανταγωνισμού από τητην ψηφιακήέλευση τηλεόρασητης ψηφιακής τηλεόρασης δύο χρόνια πριν.<ref>[https://web.archive.org/web/20071001125646/http://news.independent.co.uk/media/article11208.ece The first woman at the helm of BBC1 quits to go commercial]</ref>. Ωστόσο, το 2001 το κανάλι πέρασε τον κύριο ανταγωνιστή του το [[ITV1]]ITV, κάτι το οποίο έγινε για πρώτη φορά από όταν ξεκίνησεπρωτοξεκίνησε να εκπέμπει ο σταθμός από το 1955.<ref>http[https://mediawww.guardiantheguardian.co.ukcom/bbcmedia/story2001/0,,597066,00nov/19/mondaymediasection.htmlbbc Getting One over]</ref>.
Στις 1 Νοεμβρίου του 2000, η [[Λορέιν Χέγκεσι]] έγινε η διευθύντρια του καναλιού<ref>O'Connor, Ashling (15 Σεπτεμβρίου 2000). "Heggessey takes BBC1 senior role". [[Financial Times]].</ref><ref>http://news.independent.co.uk/media/article313641.ece</ref>.
 
ΌτανΤην ηπερίοδο Χέγκεσι έγινε η διευθύντρια του καναλιού, τον Νοέμβριο του 2000,εκείνη έκανε δύο αλλαγές οι οποίες είχαν ξεκινήσει να υλοποιούνται ήδη από τον προηγούμενο μήνα, από τον [[Γενικός Διευθυντής του BBC|γενικό διευθυντή του BBC]], τον [[Γκρεγκ Ντάικ]]. Οι ειδήσεις των εννέα (Nine O'Clock News) μετακινήθηκαν στις 22:00 και το ''Panorama'' μετακινήθηκε από το βράδυ της Δευτέρας στο βράδυ της Κυριακής.<ref name="guardian.co.uk">http[https://www.guardiantheguardian.co.ukcom/BBCmedia/Story2000/0,,383701,00oct/17/bbc.htmluknews 1m viewers lost as BBC shifts Panorama to Sunday 'graveyard' slot]</ref>. Το BBC One δέχτηκε κριτική για την μετακίνηση του ''Panorama'' λέγοντας ότι το κανάλι κατατρέφεικαταστρέφει ένα ωραίο πρόγραμμα, βάζοντάς σε ώρα που ο κόσμος είναι έξω.<ref>http[https://www.guardian.cotheguardian.ukcom/uk_newsmedia/story2002/0,3604,626507,00jan/02/broadcasting.htmlbbc BBC scores a Homer in ratings race]</ref>. Παρόλα αυτά, η Χέγκεσι υποστήριξε απόότι η τηλεθέαση του ''Panorama'' θα ανέβει στα επίπεδα που ήταν και παλιά.
Όταν ήταν διευθύντρια η Χέγκεσι, η τηλεθέαση του BBC One μειώθηκε κατά 19.9%, έχοντας μερίδιο τηλεθέασης 23%, αν και αυτή η μείωση φανήκε σε όλα τα τηλεοπτικά κανάλια σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω του ανταγωνισμού από τη ψηφιακή τηλεόραση<ref>http://news.independent.co.uk/media/article11208.ece</ref>. Ωστόσο, το 2001 το κανάλι πέρασε τον κύριο ανταγωνιστή του το [[ITV1]], κάτι το οποίο έγινε για πρώτη φορά από όταν ξεκίνησε να εκπέμπει ο σταθμός το 1955<ref>http://media.guardian.co.uk/bbc/story/0,,597066,00.html</ref>.
 
Η Χέγκεσι και η [[υπεύθυνη δραματικών σειρών του φορέα, Τζέιν Τράντερ]] επωφελήθηκαν με την μετακίνηση των ειδήσεων από τις 21:00 στις 22:00, διότι στις 21:00 τοποθετήθηκαν νέες δημοφιλείς δραματικές σειρές, όπως η επιτυχημένη σειρά ''Waking the Dead'' (2000–2011) και το ''Spooks'' (2002–2011).<ref>http[https://www.guardiantheguardian.co.ukcom/uk_newsmedia/story2005/0,3604,1558384,00aug/29/broadcasting.htmlbbc BBC1 boss promises drama, not docusoaps]</ref>. Το χορευτικό σόου ''Strictly Come Dancing'' (2004–σήμερα), στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι, ήταν δημοφιλείςδημοφιλές προς το κοινό και εξέπεμπεμεταδιδόταν κάθε Σάββατο βράδυ, αν και ένα άλλο ψυχαγωγικό πρόγραμμα ξεκίνησε να προβάλλεται τα βράδια του Σαββάτου, το ''Fame Academy'', το κανάλι αντιμετώπιζε κατηγορίες ότι είναι πάρα πολύ παράγωγο σε σχέση με την παραγωγή των άλλων τηλεοπτικών σταθμών και το κανάλι αντιμετώπιζε επιθέσεις ότι κινδυνεύει να γίνει πολύ λαϊκιστικό, χωρίς να παρέχει ένα σοβαρό τηλεοπτικό πρόγραμμα.<ref>http[https://www.guardiantheguardian.co.ukcom/uk_newsmedia/story2002/0,3604,856989,00dec/10/bbc.htmlbroadcasting BBC gets serious in defence of flagship channel]</ref>.
Όταν η Χέγκεσι έγινε η διευθύντρια του καναλιού, τον Νοέμβριο του 2000, έκανε δύο αλλαγές οι οποίες είχαν ξεκινήσει να υλοποιούνται ήδη από τον προηγούμενο μήνα, από τον [[Γενικός Διευθυντής του BBC|γενικό διευθυντή του BBC]], τον [[Γκρεγκ Ντάικ]]. Οι ειδήσεις των εννέα (Nine O'Clock News) μετακινήθηκαν στις 22:00 και το ''Panorama'' μετακινήθηκε από το βράδυ της Δευτέρας στο βράδυ της Κυριακής<ref name="guardian.co.uk">http://www.guardian.co.uk/BBC/Story/0,,383701,00.html</ref>. Το BBC One δέχτηκε κριτική για την μετακίνηση του ''Panorama'' λέγοντας ότι το κανάλι κατατρέφει ένα ωραίο πρόγραμμα, βάζοντάς σε ώρα που ο κόσμος είναι έξω<ref>http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,626507,00.html</ref>. Παρόλα αυτά, η Χέγκεσι υποστήριξε από η τηλεθέαση του ''Panorama'' θα ανέβει στα επίπεδα που ήταν και παλιά.
 
[[Αρχείο:BBC One 2002.png|right|thumb|Το λογότυπο του BBC από τις 29 Μαρτίου του 2002 μέχρι τις 7 Οκτωβρίου του 2006]]
Η Χέγκεσι και η [[Τζέιν Τράντερ]] επωφελήθηκαν με την μετακίνηση των ειδήσεων από τις 21:00 στις 22:00, διότι στις 21:00 τοποθετήθηκαν νέες δημοφιλείς δραματικές σειρές, όπως η επιτυχημένη σειρά ''Waking the Dead'' (2000–2011) και το ''Spooks'' (2002–2011)<ref>http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,1558384,00.html</ref>. Το χορευτικό σόου ''Strictly Come Dancing'' (2004–σήμερα), στο οποίο συμμετέχουν διάσημοι, ήταν δημοφιλείς προς το κοινό και εξέπεμπε κάθε Σάββατο βράδυ, αν και ένα άλλο ψυχαγωγικό πρόγραμμα ξεκίνησε να προβάλλεται τα βράδια του Σαββάτου, το ''Fame Academy'', το κανάλι αντιμετώπιζε κατηγορίες ότι είναι πάρα πολύ παράγωγο σε σχέση με την παραγωγή των άλλων τηλεοπτικών σταθμών και το κανάλι αντιμετώπιζε επιθέσεις ότι κινδυνεύει να γίνει πολύ λαϊκιστικό, χωρίς να παρέχει ένα σοβαρό τηλεοπτικό πρόγραμμα<ref>http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,856989,00.html</ref>.
 
Το 2002, η Χέγκεσι πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τα παραδοσιακά σήματα του σταθμού, τα οποία ο σταθμός χρησιμοποιούσε από το 1963. Τα παλιά σήματα αντικαταστάθηκαν με καινούργια, τα οποία ήταν "ζωντανά" και είχαν κινήσεις. Τα νέα σήματα ονομάστηκαν ''Rhythm & Movement'' (Ρυθμός και Κίνηση). Τακαι νέατα σήματαοποία δέχτηκαν κριτική, επειδή ήταν ενάντια στις παραδόσεις του σταθμού.<ref>Sherwin, Adam (27 Μαρτίου 2002). "End of the world is nigh for BBC". The Times.</ref>. Η εγκατάλειψη του ρολογιού του σταθμού και η έλλειψη "σοβαρών σημάτων", έβαλαν το BBC σε δύσκολη κατάσταση μία μόλις ημέρα μετά το θάνατο της [[Βασιλομήτωρ Ελισάβετ του Ηνωμένου Βασιλείου|Βασίλισσας Ελισάβετ]].<ref>[https://www.theguardian.com/media/2002/mar/31/broadcasting.bbc End of the world for BBC branding]</ref>
Το 2005, η Χέγκεσι παραδέχτηκε σε συνέντευξή της στην εφημεριδά ''The Independent'' ότι τα προγράμματα σχετικά με τις τέχνες είχαν περικοπεί όταν ήταν η διευθύντρια του σταθμού. Ωστόσο, αυτή ανταποκρίθηκε σε αυτή την παράλειψη όταν δέχτηκε κριτική από την [[Κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου]], με την μετάδοση των ντοκιμαντέρ ''Imagine'' (2003-σήμερα) και ''A Picture of Britain'' (2005), τα οποία έχουν σχέση με τις τέχνες<ref>http://www.guardian.co.uk/uk_news/story/0,3604,1414747,00.html</ref>.
 
Μία από τις πιο σημαντικές αποφάσεις της Χέγκεσι και η τελευταία μεγάλη επιτυχία του καναλιού ήταν η συνέχιση της επιστημονικής σειράς ''[[Doctor Who]]'', η οποία ήταν πολύ δημοφιλής κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δεκαετιών, αλλά η σειρά είχε σταματήσει το 1989. Η Χέγκεσι και η Τζέιν Τράντερ συνέχισαν την σειρά το Σεπτέμβριο του 2003, μετά από δύο χρόνια πιέσεων προς το [[BBC Worldwide]] (νυν ''BBC Studios'') να σταματήσουν τους στόχους για την δημιουργία ταινίας για το πρόγραμμα ''Doctor Who'' και να επιτρέψουν η σειρά να επιστρέψει στο BBC One.<ref>http[https://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=uknews/news1442528/2003/09/26/nwho26Doctor-Who-ready-to-come-out-of-the-Tardis-for-Saturday-TV-series.xmlhtml Doctor Who ready to come out of the Tardis for Saturday TV series]</ref>. Η νέα σημερινή έκδοση του Doctor Who (2005-σήμερα) έκανε πρεμιέρα στις 26 Μαρτίου του 2005 και έγινε αμέσως δημοφιλής.<ref>http[https://mediawww.guardiantheguardian.co.ukcom/sitemedia/story2005/0,14173,1507679,00jun/16/broadcasting.htmluknews Doctor Who fights on ... and on]</ref>.
[[Αρχείο:BBC One 2002.png|right|thumb|Το λογότυπο του BBC από τις 29 Μαρτίου του 2002 μέχρι τις 7 Οκτωβρίου του 2006]]
 
Το 2005, η Χέγκεσι παραδέχτηκε σε συνέντευξή της στην εφημεριδάεφημερίδα ''The Independent'' ότι τα προγράμματα σχετικά με τις τέχνες είχαν περικοπεί όταν ήτανδιετέλεσε ητα καθήκοντά της, ως διευθύντρια του σταθμού. Ωστόσο, αυτή ανταποκρίθηκε σε αυτή την παράλειψη όταν δέχτηκε κριτική από την [[Κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου]], με την μετάδοση των ντοκιμαντέρ ''Imagine'' (2003-σήμερα) και ''A Picture of Britain'' (2005), τα οποία έχουν σχέση με τις τέχνες.<ref>http[https://www.guardiantheguardian.co.ukcom/uk_newsmedia/story2005/0,3604,1414747,00feb/15/broadcasting.htmlbbc BBC1 controller switches to the independent sector]</ref>.
Το 2002, η Χέγκεσι πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει τα παραδοσιακά σήματα του σταθμού, τα οποία ο σταθμός χρησιμοποιούσε από το 1963. Τα παλιά σήματα αντικαταστάθηκαν με καινούργια, τα οποία ήταν "ζωντανά" και είχαν κινήσεις. Τα νέα σήματα ονομάστηκαν ''Rhythm & Movement'' (Ρυθμός και Κίνηση). Τα νέα σήματα δέχτηκαν κριτική, επειδή ήταν ενάντια στις παραδόσεις του σταθμού<ref>Sherwin, Adam (27 Μαρτίου 2002). "End of the world is nigh for BBC". The Times.</ref>. Η εγκατάλειψη του ρολογιού του σταθμού και η έλλειψη "σοβαρών σημάτων", έβαλαν το BBC σε δύσκολη κατάσταση μία μόλις ημέρα μετά το θάνατο της [[Βασιλομήτωρ Ελισάβετ του Ηνωμένου Βασιλείου|Βασίλισσας Ελισάβετ]].
 
Στις 14 Φεβρουαρίου του 2005, ανακοινώθηκε ότι η Λορέιν Χέγκεσι θα έφευγε από το BBC για να πάει στην εταιρεία παραγωγής ''Talkback Thames''. Τελικά έφυγε στις 15 Απριλίου. Πέντε μήνες μετά την αποχώρησή της, το BBC One ονομάστηκε "Σταθμός της Χρονιάς" στο "[[Διεθνής Φεστιβάλ Τηλεόρασης Εδιμβούργου|Διεθνές Φεστιβάλ Τηλεόρασης του Εδιμβούργου]]".<ref>[http://news.bbc.co.uk/12/lowhi/entertainment/4191972.stm BBC wins channel of year awards]</ref>.
Μία από τις πιο σημαντικές αποφάσεις της Χέγκεσι και η τελευταία μεγάλη επιτυχία του καναλιού ήταν η συνέχιση της επιστημονικής σειράς ''[[Doctor Who]]'', η οποία ήταν πολύ δημοφιλής κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δεκαετιών, αλλά η σειρά είχε σταματήσει το 1989. Η Χέγκεσι και η Τζέιν Τράντερ συνέχισαν την σειρά το Σεπτέμβριο του 2003, μετά από δύο χρόνια πιέσεων προς το [[BBC Worldwide]] να σταματήσουν τους στόχους για την δημιουργία ταινίας για το πρόγραμμα ''Doctor Who'' και να επιτρέψουν η σειρά να επιστρέψει στο BBC One<ref>http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2003/09/26/nwho26.xml</ref>. Η νέα έκδοση του Doctor Who (2005-σήμερα) έκανε πρεμιέρα στις 26 Μαρτίου του 2005 και έγινε αμέσως δημοφιλής<ref>http://media.guardian.co.uk/site/story/0,14173,1507679,00.html</ref>.
 
Το 2005, διευθυντής του σταθμού έγινεανέλαβε ο [[Πίτερ Φίντσαμ]], ο οποίος μετέδωσεεπέβλεψε πολλάτη επιτυχημέναμετάδοση πολλών επιτυχημένων προγράμματαπρογραμμάτων του BBC One όπως το ''[[Ρομπέν των Δασών (Τηλεοπτική σειρά BBC)|Ρομπέν των Δασών]]'' (2006–2009), το ''Jane Eyre'' (2006) και το ''How Do You Solve a Problem Like Maria?'', το οποίο αντικαταστάθηκε από τα παρόμοια σόου ''Any Dream Will Do'' και ''I'd Do Anything'', τα οποία ήταν επίσης επιτυχημένα.<ref>[https://web.archive.org/web/20070930184232/http://news.independent.co.uk/media/article1919429.ece Raymond Snoddy on Broadcasting - Back the BBC to hang on to its viewers in the multi-channel age]</ref>. Όταν συμπληρώθηκε ένας χρόνος, από όταν ο Πίτερ Φίντσαμ έγινε ο διευθυντής, τα νούμερα τηλεθέασης του σταθμού είχαν αρχίσει να ανεβαίνουν, από το 22.5% που ήταν τον Αύγουστο του 2005 έγιναν 23.6% τον Αύγουστο τουτης 2006επόμενης χρονιάς.<ref>http[https://www.guardiantheguardian.co.ukcom/media/2006/sep/18/broadcasting.mondaymediasection Dispatches]</ref>.
Στις 14 Φεβρουαρίου του 2005, ανακοινώθηκε ότι η Λορέιν Χέγκεσι θα έφευγε από το BBC για να πάει στην εταιρεία παραγωγής ''Talkback Thames''. Τελικά έφυγε στις 15 Απριλίου. Πέντε μήνες μετά την αποχώρησή της, το BBC One ονομάστηκε "Σταθμός της Χρονιάς" στο "[[Διεθνής Φεστιβάλ Τηλεόρασης Εδιμβούργου|Διεθνές Φεστιβάλ Τηλεόρασης του Εδιμβούργου]]"<ref>http://news.bbc.co.uk/1/low/entertainment/4191972.stm</ref>.
 
Ο Φίντσαμ ξεκίνησε και τις εκπομπές ''The One Show'' (2006-σήμερα), ένα απογευματινό lifestyle πρόγραμμα και το ''Davina'' (2006) ένα βραδινό talk show, το οποίο παρουσιάζονταν από την Νταβίνα ΜακΚόλ.<ref>http[https://mediawww.guardiantheguardian.co.ukcom/bbcmedia/story2006/0,,1865519,00sep/06/broadcasting.htmlbbc The One Show gets another go]</ref>. Ωστόσο, το ''Davina'' ήταν μια καταστροφή για τις κριτικές και για τα νούμερα τηλεθέασης,<ref>http[https://commentwww.independent.co.uk/columnists_m_zvoices/thomas_sutcliffecolumnists/article351178thomas-sutcliffe/thomas-sutcliffe-a-salutary-experience-for-lord-goldsmith-351178.ecehtml Thomas Sutcliffe: A salutary experience for Lord Goldsmith]</ref>, κάτι το οποίο ο Φίντσαμ παραδέχτηκε ότι ήταν δικό του λάθος. Παρόλα αυτά συνέχισε να πειραματίζεται με τοντο πρόγραμμα του BBC One. Τον Ιανουάριο του 2007, ο Φίντσαμ μετακίνησε το ''Panorama'' από τα βράδυ της Κυριακής στο βράδυ της Δευτέρας, όπου μεταδίδονταν μέχρι το Νοέμβριο του 2000.<ref name="guardian.co.uk"/>.
Το 2005, διευθυντής του σταθμού έγινε ο [[Πίτερ Φίντσαμ]], ο οποίος μετέδωσε πολλά επιτυχημένα προγράμματα του BBC One όπως το ''[[Ρομπέν των Δασών]]'' (2006–2009), το ''Jane Eyre'' (2006) και το ''How Do You Solve a Problem Like Maria?'', το οποίο αντικαταστάθηκε από τα παρόμοια σόου ''Any Dream Will Do'' και ''I'd Do Anything'', τα οποία ήταν επίσης επιτυχημένα<ref>http://news.independent.co.uk/media/article1919429.ece</ref>. Όταν συμπληρώθηκε ένας χρόνος, από όταν ο Πίτερ Φίντσαμ έγινε ο διευθυντής, τα νούμερα τηλεθέασης του σταθμού είχαν αρχίσει να ανεβαίνουν, από 22.5% που ήταν τον Αύγουστο του 2005 έγιναν 23.6% τον Αύγουστο του 2006<ref>http://www.guardian.co.uk/media/2006/sep/18/broadcasting.mondaymediasection</ref>.
 
Για άλλη μια φορά οι αποφάσεις του Φίντσαμ προκάλεσαν ερωτήματα, για την απόφασή του να αντικαταστήσει τα σήματα ''Rhythm & Movement'' με τα σήματα ''Circle'' (Κύκλος), τα οποία ήταν μικρά βιντεάκια 10 δευτερολέπτων, εκ των οποίων κάποια απεικόνιζαν τοποθεσίες από το Μεξικό και την Κροατία.<ref>http[https://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1529890/BBC-splashes-out-1.2m-on-circle-of-life-TV-links.html BBC splashes out £1.2m on circle of life TV links]</ref>. Αργότερα ο Φίντσαμ έπρεπε δημοσίως να υπερασπιστεί το μισθό των 18 εκατ. [[Στερλίνα|λιρών]] που είσπραξε ο Τζόναθαν Ρος από το BBC το 2006.<ref>http[https://www.timesonlinetheguardian.co.ukcom/tolmedia/news2006/ukjun/article67334410/broadcasting.eceuknews £18m BBC deal makes Ross highest paid broadcaster]</ref>.
Ο Φίντσαμ ξεκίνησε και τις εκπομπές ''The One Show'' (2006-σήμερα), ένα απογευματινό lifestyle πρόγραμμα και το ''Davina'' (2006) ένα βραδινό talk show, το οποίο παρουσιάζονταν από την Νταβίνα ΜακΚόλ<ref>http://media.guardian.co.uk/bbc/story/0,,1865519,00.html</ref>. Ωστόσο, το ''Davina'' ήταν μια καταστροφή για τις κριτικές και για τα νούμερα τηλεθέασης<ref>http://comment.independent.co.uk/columnists_m_z/thomas_sutcliffe/article351178.ece</ref>, κάτι το οποίο ο Φίντσαμ παραδέχτηκε ότι ήταν δικό του λάθος. Παρόλα αυτά συνέχισε να πειραματίζεται με τον πρόγραμμα του BBC One. Τον Ιανουάριο του 2007, ο Φίντσαμ μετακίνησε το ''Panorama'' από τα βράδυ της Κυριακής στο βράδυ της Δευτέρας, όπου μεταδίδονταν μέχρι το Νοέμβριο του 2000<ref name="guardian.co.uk"/>.
 
Το 2007, το BBC One ονομάστηκε "Κανάλι της Χρονιάς" στα βραβεία ''Broadcast Awards'' .<ref>[http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2007/01_january/25/awards.shtml BBC One named Channel Of The Year at Broadcast Awards]</ref>.
Για άλλη μια φορά οι αποφάσεις του Φίντσαμ προκάλεσαν ερωτήματα, για την απόφασή του να αντικαταστήσει τα σήματα ''Rhythm & Movement'' με τα σήματα ''Circle'' (Κύκλος), τα οποία ήταν μικρά βιντεάκια 10 δευτερολέπτων, εκ των οποίων κάποια απεικόνιζαν τοποθεσίες από το Μεξικό και την Κροατία<ref>http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1529890/BBC-splashes-out-1.2m-on-circle-of-life-TV-links.html</ref>. Αργότερα ο Φίντσαμ έπρεπε δημοσίως να υπερασπιστεί το μισθό των 18 εκατ. [[Στερλίνα|λιρών]] που είσπραξε ο Τζόναθαν Ρος από το BBC το 2006<ref>http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article673344.ece</ref>.
 
Τον Μάιο του 2007, ο Φίντσαμ πήρε την απόφαση να σταματήσει την προβολή του ''Neighbours'', μία Αυστραλιανή σαπουνόπερα, από το BBC One ύστερα από 21 χρόνια προβολής, όταν η εταιρεία παραγωγής ζητούσε περισσότερα χρήματα για την αγορά της σειράς.<ref>[http://news.bbc.co.uk/12/hi/entertainment/6669769.stm BBC News - Five wins Neighbours soap fight]</ref>. Ο Φίντσαμ είπε ότι αυτό ήταν μια μεγάλη απώλεια και ότι το BBC One δεν θα πλήρωνε 30 εκατ. λίρες για τη σειρά. Η σειρά σταμάτησε να προβάλλεται από το κανάλι την Άνοιξη του 2008 και μετακινήθηκε στο [[Channel 5]].<ref>http[https://www.guardian.cotheguardian.ukcom/media/2007/may/19/broadcasting.bbc Bidding war sees Neighbours move house from BBC to Five]</ref>. Το ''The Weakest Link'' μετακινήθηκε από το BBC Two για να καλύψει το κενό και το [[CBBC]] μετακινήθηκε 20 λεπτά νωρίτερα.
Το 2007, το BBC One ονομάστηκε "Κανάλι της Χρονιάς" στα βραβεία ''Broadcast Awards'' <ref>http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2007/01_january/25/awards.shtml</ref>.
 
Τον Ιούλιο του 2007, υπήρχε περαιτέρω αντιπαράθεση, όταν ο Φίντσαμ κατηγορήθηκε για παραπλάνηση των τηλεθεατών του BBC One. Το περιστατικό αφορούσε ένα μέρος από το επερχόμενο ντοκιμαντέρ ''Ένα έτος με την Βασίλισσα'', το οποίο είχε παιχτεί σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου. Αυτό προφανώς έδειχνε την [[Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου|Βασίλισσα]] με την φωτογράφο Annie Leibovitz να διαφωνούν για το ποιο ρούχο θα πρέπει να φορέσει, αλλά το BBC, στη συνέχεια, παραδέχτηκε ότι οι σκηνές, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στο τρέιλερ, είχαν τροποποιηθεί από το κανονικό ντοκιμαντέρ, πράγμα που θα έδινε λάθος εντύπωση.<ref>[http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/6294472.stm BBC apologises over Queen clips]</ref>
Τον Μάιο του 2007, ο Φίντσαμ πήρε την απόφαση να σταματήσει την προβολή του ''Neighbours'', μία Αυστραλιανή σαπουνόπερα, από το BBC One ύστερα από 21 χρόνια προβολής, όταν η εταιρεία παραγωγής ζητούσε περισσότερα χρήματα για την αγορά της σειράς<ref>http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6669769.stm</ref>. Ο Φίντσαμ είπε ότι αυτό ήταν μια μεγάλη απώλεια και ότι το BBC One δεν θα πλήρωνε 30 εκατ. λίρες για τη σειρά. Η σειρά σταμάτησε να προβάλλεται από το κανάλι την Άνοιξη του 2008 και μετακινήθηκε στο [[Channel 5]]<ref>http://www.guardian.co.uk/media/2007/may/19/broadcasting.bbc</ref>. Το ''The Weakest Link'' μετακινήθηκε από το BBC Two για να καλύψει το κενό και το [[CBBC]] μετακινήθηκε 20 λεπτά νωρίτερα.
 
Τον Ιούλιο του 2007, υπήρχε περαιτέρω αντιπαράθεση, όταν ο Φίντσαμ κατηγορήθηκε για παραπλάνηση των τηλεθεατών του BBC One. Το περιστατικό αφορούσε ένα μέρος από το επερχόμενο ντοκιμαντέρ ''Ένα έτος με την Βασίλισσα'', το οποίο είχε παιχτεί σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου. Αυτό προφανώς έδειχνε την [[Ελισάβετ Β΄ του Ηνωμένου Βασιλείου|Βασίλισσα]] με την φωτογράφο Annie Leibovitz να διαφωνούν για το ποιο ρούχο θα πρέπει να φορέσει, αλλά το BBC, στη συνέχεια, παραδέχτηκε ότι οι σκηνές, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στο τρέιλερ, είχαν τροποποιηθεί από το κανονικό ντοκιμαντέρ, πράγμα που θα έδινε λάθος εντύπωση<ref>http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/6294472.stm</ref>. Ο Φίντσαμ παραδέχτηκε το λάθος, αλλά απέρριψε τις απόψεις ότι θα πρέπει να παραιτηθεί από τη θέση του.<ref>[http://news.bbc.co.uk/12/hi/entertainment/6896892.stm BBC error 'no reason to resign']</ref>. ΤονΤο μέλλον του ήταν αβέβαιο μετά από τα επικριτικά σχόλια του Michael Lyons, ο οποίος ήταν ο πρόεδρος του [[BBC Trust]] μέχρι τις 5 Οκτωβρίου του 2007.<ref>[http://web.archive.org/web/20110616235844/http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/tv_and_radio/article2224732.ece BBC may ‘close channels to cut costs’]</ref>.
 
Το 2009, το BBC Trust, σε μία δηλώσήδήλωσή του, ανακοίνωσε ότι θα γίνουν κάποιες αλλαγές στο πρόγραμμα του σταθμού. Αυτές οι αλλαγές είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση της τηλεθέασης.<ref>[http://news.bbc.co.uk/12/hi/entertainment/7879666.stm BBC 'must stop kids' TV decline']</ref>. Αυτό φανήκε κυρίως στα προγράμματα ''Blue Peter'' και ''Newsround'', τα οποία είναι παιδικά προγράμματα του τηλεοπτικού σταθμού [[CBBC]].<ref>[http://web.archive.org/web/20090212064626/http://www.independent.co.uk/news/media/tv-radio/changes-hit-bbc-childrens-viewing-figures-1605587.html Changes hit BBC children's viewing figures]</ref>.
 
===2010-σήμερα===
Τον Μάιο του 2012, μετά από έγκριση του [[BBC Trust]], όλα τα παιδικά προγράμματα από το BBC One και το [[BBC Two]] θα μετακινούνταν στους τηλεοπτικούς σταθμούς [[CBBC]] και [[CBeebies]].<ref>[http://www.bbc.co.ukcom/news/entertainment-arts-18083178 Children's shows to leave BBC One]</ref>. Διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των παιδιών παρακολουθούσαν ήδη τα παιδικά προγράμματα στα συγκεκριμένα κανάλια και ότι μόνο το 7% των παιδιών παρακολουθούσε τα προγράμματα του [[CBBC]] στο BBC One και στο [[BBC Two]], και έτσι κατέστη σαφές ότι "τα προγράμματα για παιδιά είναι απολύτως θεμελιώδους σημασίας για το [[BBC]] και αυτός είναι ο λόγος που προστατεύονται οι συγκεκριμένες επενδύσεις υπό το πρίσμα των περικοπών από αλλού".<ref>[http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/dqf/final_conclusions.pdf Delivering Quality First - Final Conclusions]</ref>. Τα παιδικά προγράμματα στο BBC One σταμάτησαν στις 21 Δεκεμβρίου του 2012.<ref>[http://www.bbc.co.ukcom/news/entertainment-arts-20809627 Children's programming comes to an end on BBC One]</ref>.
 
Τον Μάιο του 2012, μετά από έγκριση του [[BBC Trust]], όλα τα παιδικά προγράμματα από το BBC One και το [[BBC Two]] θα μετακινούνταν στους τηλεοπτικούς σταθμούς [[CBBC]] και [[CBeebies]]<ref>http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-18083178</ref>. Διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των παιδιών παρακολουθούσαν ήδη τα παιδικά προγράμματα στα συγκεκριμένα κανάλια και ότι μόνο το 7% των παιδιών παρακολουθούσε τα προγράμματα του [[CBBC]] στο BBC One και στο [[BBC Two]], κατέστη σαφές ότι "τα προγράμματα για παιδιά είναι απολύτως θεμελιώδους σημασίας για το [[BBC]] και αυτός είναι ο λόγος που προστατεύονται οι συγκεκριμένες επενδύσεις υπό το πρίσμα των περικοπών αλλού"<ref>http://downloads.bbc.co.uk/bbctrust/assets/files/pdf/review_report_research/dqf/final_conclusions.pdf</ref>. Τα παιδικά προγράμματα στο BBC One σταμάτησαν στις 21 Δεκεμβρίου του 2012<ref>http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-20809627</ref>.
 
Το 2012, το BBC Trust ανακοίνωσε τις κυριότερες αλλαγές που έκανε το [[BBC]]:
 
* Το BBC One μείωσε στο ελάχιστο τη διάρκεια των μουσικών εκπομπών και των εκπομπών σχετικά με τις τέχνες από 45 λεπτά σε 40 λεπτά το κάθε επεισόδιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το κόψιμο κάποιων επεισοδίων από τις εκπομπές και ιδιαίτερα από την εκπομπή ''Film 2013''.<ref>http[https://www.theguardian.com/media/2012/may/16/blue-peter-childrens-shows-bbc1 Blue Peter and other children's shows to be ditched from BBC1]</ref>.
* Το BBC One και το [[BBC Two]] "προστατεύονται σε μεγάλο βαθμό από σημαντικές περικοπές".
* Το BBC One συνέχισε να αυξάνεται, αλλά ακόμα παραμένει κάτω από το 10% της συνολικής παραγωγής (τώρα είναι στο 8.4%).
* Οι δαπάνες για αθλητικά δικαιώματα μειώθηκαν κατά 15%.
 
Το 2012, το [[BBC]] αγόρασε τα τηλεοπτικά δικαιώματα του [[The Voice UK]], το οποίο ήταν ήδη δημοφιλές σε άλλες χώρες. Το [[BBC]] πλήρωσε 22 εκατ. λίρες για την προβολή του σόου στο [[Ηνωμένο Βασίλειο]] για δύο χρόνια. Το σόου πήρε καλές κριτικές, αλλά η τηλεθέασητηλεθέασή του σόου έπεσε προς το τέλος του πρώτου και του δεύτερου κύκλου. Το 2013, το σόου άλλαξε ώρα προβολής και τα νούμερα της τηλεθέασης βελτιώθηκαν. Ωστόσο, το Νοέμβριο του 2015 ανακοινώθηκε ότι το show θα μεταδοθεί εκ νέου από το 2017 μέσω του ITV. Τον Ιούνιο του 2013 διευθύντρια του καναλιού έγινε η Σαρλότ Μουρ.
 
Τον Ιούνιο του 2013 διευθύντρια του καναλιού έγινε η [[Σαρλότ Μουρ]].
 
==Άλλες υπηρεσίες==
 
===BBC One +1===
Τον Οκτώβριο του 2013, το BBC ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να εκπέμπει ένα τηλεοπτικό κανάλι με το όνομα BBC One +1.<ref>[http://www.bbc.co.ukcom/news/entertainment-arts-24442265 BBC plans to launch BBC One +1]</ref>. Το κανάλι αρχικά θα αντικαταστήσειαντικαθιστούσε το [[BBC Three]] το 20152016.<ref>[http://www.bbc.co.ukcom/news/entertainment-arts-26464007 BBC One to get £30m from Three closure]</ref> Ωστόσο, στις 30 Ιουνίου 2015, το [[BBC Trust]] απέρριψε τα σχέδια για το νέο κανάλι, ενώ το [[BBC Three]] συνεχίζει να υφίσταται ως διαδικτυακή υπηρεσία.<ref>[http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-33328907 BBC Three online move approved by BBC Trust]</ref>
 
Τον Οκτώβριο του 2013, το BBC ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει να εκπέμπει ένα τηλεοπτικό κανάλι με το όνομα BBC One +1<ref>http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24442265</ref>. Το κανάλι θα αντικαταστήσει το [[BBC Three]] το 2015<ref>http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-26464007</ref>.
 
===BBC One HD===
 
[[Αρχείο:BBC One HD.svg|250px|right|thumb|Το λογότυπο του BBC One HD]]
 
Στις 3 Νοεμβρίου του 2010 στις 19:00, ξεκίνησε να εκπέμπει το υψηλής ευκρίνειας κανάλι του BBC One, το BBC One HD.<ref>[http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2010/10_october/21/bbconehd.shtml BBC One HD Channel to launch 3 November and EastEnders to go HD on Christmas Day]</ref>. Το κανάλι αναμεταδίδει το κανονικό κανάλι του BBC One σε HD εικόνα. Στις 30 Μαΐου του 2012, η εικόνα του καναλιού άλλαξε σε 1920x1080 pixels. Το BBC One HD, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί, δεν προκάλεσε καμία αλλαγή στις περιφέρειες του Ηνωμένου Βασιλείου ([[Βόρεια Ιρλανδία]], [[Ουαλία]] και [[Σκωτία]]) και έτσι το κανάλι δεν μπορούσε να εκπέμψει κατά τη διάρκεια των τοπικών προγραμμάτων και ιδιαίτερα των ειδήσεων.
 
Το BBC One HD, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί, δεν προκάλεσε καμία αλλαγή στις περιφέρειες του Ηνωμένου Βασιλείου, δηλαδή στη [[Βόρεια Ιρλανδία]] την [[Ουαλία]] και τη [[Σκωτία]], και έτσι το κανάλι δεν μπορούσε να εκπέμψει κατά τη διάρκεια των τοπικών προγραμμάτων και ιδιαίτερα των ειδήσεων. Το [[BBC Trust]] παραδέχτηκε ότι αυτό οφείλεται σε τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς, αλλά το [[BBC]] ανακοίνωσε στις 6 Ιουνίου του 2011 ότι οι τρεις περιφέρειες θα αποκτούσαν τους τηλεοπτικούς σταθμούς που φέρουν την ονομασία του BBC One ([[BBC One Βόρεια Ιρλανδία|Βόρεια Ιρλανδία]], [[BBC One Ουαλία|Ουαλία]] και [[BBC One Σκωτία|Σκωτία]] το 2012)<ref>[http://downloads.bbc.co.uk/aboutthebbc/reports/pdf/workplan_0611.pdf BBC Executive priorities and summary workplan for 2011/12]</ref><ref>[http://www.bbc.co.uk/blogs/blogaboutthebbcaboutthebbc/postsentries/Satellitec5bee856-Shuffling29e3-reducing38dd-BBC8aa4-78669263f220 Satellite Shuffling: reducing BBC Red- Button- and- expanding- BBC- One- HD]</ref>. Στιςκάτι που συνέβη στις 24 Οκτωβρίου του 2012, η Βόρεια Ιρλανδία απέκτησε τον σταθμό [[BBC One Βόρεια Ιρλανδία]]. Η [[Σκωτία]] στις 14 Ιανουαρίου του 2013 και η [[Ουαλία]] στις 29 Ιανουαρίου του 2013 αντιστοίχως.<ref>[http://www.bbc.co.uk/blogs/aboutthebbc/postsentries/Launchingfc0d6bd7-BBCe058-One337e-Scotland88cc-0ff0fe7961b2 Launching BBC One Scotland HD- and- BBC- One- Wales- HD]</ref>. Στις 16 Ιουλίου του 2013, το [[BBC]] ανέφερε ότι θέλει να δημιουργήσει και περιφερειακούς τηλεοπτικούς σταθμούς για το BBC One HD, ωστόσο αυτό θα απαιτούσε την έγκριση του [[BBC Trust]].<ref>[https://archive.is/20130717082857/www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2013/BBCHDChannels.html</ref>#selection-1807. Σε αντίθεση με το BBC One HD, το οποίο εκπέμπει σε ήχο 50-1807.1 DTS, το52 BBC Oneto Ουαλίαlaunch HDfive καιnew το BBC One Βόρεια Ιρλανδίαsubscription-free HD εκπέμπουν με στερεοφωνικό ήχο PCM, ακόμα και όταν αναμεταδίδουν το BBC One HD. Στις 18 Νοεμβρίου του 2013, το BBC One Βόρεια Ιρλανδία HD αντικατέστησε το [[BBC One Βόρεια Ιρλανδίαchannels]] για τους συνδρομητές του HD καναλιού στη δορυφορική πλατφόρμα Sky. Το ίδιο έγινε και με το κανάλι της [[Ουαλία]]ς και της [[Σκωτία]]ς στις 10 Δεκεμβρίου του 2013<ref>http://www.bbc.co.uk/blogs/aboutthebbc/posts/CBBC-HD-CBeebies-HD-BBC-Three-HD-BBC-Four-HD-and-BBC-News-HD-to-launch-on-Tuesday-10-December-2013</ref>. Στις 24 Μαρτίου του 2014, το BBC One Σκωτία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία HD ξεκίνησαν να εκπέμπουν στις πλατφόρμες Freesat, Sky, και Virgin Media έξω από τις περιοχές όπου εκπέμπουν κανονικά.
 
Σε αντίθεση με το BBC One HD, το οποίο εκπέμπει σε ήχο 5.1 DTS, το BBC One Ουαλίας και Βόρειας Ιρλανδίας εκπέμπουν με στερεοφωνικό ήχο PCM, ακόμα και όταν αναμεταδίδουν το BBC One HD. Στις 18 Νοεμβρίου του 2013, άλλαξε η μετάδοση του BBC One Βόρειας Ιρλανδίας από SD σε HD μέσω της πλατφόρμας Sky. Το ίδιο έγινε και με το κανάλι της [[Ουαλία]]ς και της [[Σκωτία]]ς στις 10 Δεκεμβρίου 2013.<ref>[http://www.bbc.co.uk/blogs/aboutthebbc/entries/af2df9f6-084b-3483-bb9a-f3e1fe460351 CBBC HD, CBeebies HD, BBC Three HD, BBC Four HD & BBC News HD launch Tuesday 10 December 2013]</ref> Στις 24 Μαρτίου του 2014, το BBC One Σκωτίας, Ουαλίας και Βόρειας Ιρλανδίας ξεκίνησαν να εκπέμπουν στις πλατφόρμες της ημικρατικής Freesat, της πανευρωπαϊκής [[Sky plc]] και Virgin Media (ιδιοκτησία της Liberty Global) έξω από τις περιοχές όπου εκπέμπουν κανονικά.
==Παρουσίαση==
 
==Παρουσίαση==
[[Αρχείο:BBC One circle.jpg|250px|right|thumb|Μία σκήνη από τα σήματα Κύκλος με ιπποπόταμους]]
 
Για πολλά χρόνια, BBC One συμβολιζόταν με μία υδρόγειο σφαίρα στο τηλεοπτικό του σήμα.<ref>[http://web.archive.org/web/20161120134238/https://www.transdiffusion.org/emc2003/baird12/01/symbol.php Oh, that Symbol…]</ref>.
 
Το πρώτο σήμα του BBC One εμφανίστηκε στις 2 Δεκεμβριου του 1953, γνωστό ως ''Φτερά νυχτερίδας''. Το 1962, το σήμα αντικαταστήθηκε από ένα χάρτη του Ηνωμένου Βασιλείου και το 1963 εμφανίστηκε η υδρόγειος σφαίρα, αλλάζοντας την εμφάνιση του σήματος για τα επόμενα 39 χρόνια.
 
Πιο συγκεκριμένα, στις 18 Φεβρουαρίου του 1985 δημιουργήθηκε το ''"Computer Originated World"'', ένα πρόγραμμα τούτου BBC, με το οποίο έφτιαχναν τα τηλεοπτικά σήματα. Το πρόγραμμα αντικαταστάθηκε από το ''Virtual Globe'' στις 16 Φεβρουαρίου του 1991. Στις 4 Οκτωβρίου του 1997, η υδρόγειος ήταν ένα κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο αερόστατο, σχεδιασμένο ώστε να φένεταιφαίνεται σαν υδρόγειος. Το αερόστατο πετούσε σε διάφορα σημεία στο Ηνωμένο Βασίλειο.
 
Στις 29 Μαρτίου του 2002, η υδρόγειος αντικαταστάθηκε από τα σήματα ''Ρυθμός και Κίνηση'' (Rhythm & Movement), στα οποία άνθρωποι χόρευαν διάφορα είδη χορού. Στις 7 Οκτωβρίου του 2006, τα σήματα αυτά αντικαταστάθηκαν από τα σήματα ''Κύκλος'' (Circle). Με βάση το BBC, τα σήματα Κύκλος μπορούν να θεωρηθούν ότι είναι ανάλογα με τα σήματα υδρόγειος<ref>http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2006/09_september/26/idents.shtml</ref>.
 
Με βάση το BBC, τα σήματα του κύκλου μπορούν να θεωρηθούν ότι είναι ανάλογα με τα σήματα της υδρογείου.<ref>[http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2006/09_september/26/idents.shtml BBC ONE launches new channel identity]</ref>
 
===Περιφερειακές παραλλαγές===
Το BBC One έχει τηλεοπτικά κανάλια για τις περιφέρειες της [[Σκωτία]]ς,<ref>[http://web.archive.org/web/20120210000039/http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_scot.shtml BBC One Scotland - Policies, guidelines and reports]</ref> της [[Ουαλία]]ς<ref>[http://web.archive.org/web/20130925204926/http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_wales.shtml BBC One Wales - Policies, guidelines and reports]</ref> και της [[Βόρεια Ιρλανδία|Βόρειας Ιρλανδίας]].<ref>[http://web.archive.org/web/20130926093622/http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_ni.shtml BBC One Northern Ireland - Policies, guidelines and reports]</ref> Σε κάθε περιφέρεια στο λογότυπο του BBC One υπάρχει και το όνομα της αντίστοιχης περιφέρειας. Στην [[Αγγλία]],<ref>[http://www.bbc.com/news/england BBC News England]</ref> κάθε περιφέρεια μεταδίδει και ένα δικό της δελτίο ειδήσεων με τοπικά νέα, όπως και τις κανονικές ειδήσεις και τα προγράμματα του BBC One. Κατά τη διάρκεια αυτών των προγραμμάτων το περιφερειακό λογότυπο φεύγει από την οθόνη και στην θέση του μεταδίδεται το κανονικό λογότυπο του BBC One. Όταν, ο σταθμός σταματάει την μετάδοση του κανονικού BBC One, επαναφέρει το περιφερειακό λογότυπο. Το [[BBC One Σκωτία]] είναι ο μεγαλύτερος περιφερειακός σταθμός του BBC One, το οποία ανήκει στο [[BBC Σκωτία]] και το πρόγραμμά του είναι στη [[Σκωτική Γαελική γλώσσα]]. Το [[BBC One Ουαλία]] θεωρήθηκε ως ένα ξεχωριστό κανάλι του [[BBC]] από όταν ξεκίνησε να εκπέμπει στα μέσα της δεκαετίας του 1960, ως [[BBC Ουαλία]].<ref>"μία ξεχωριστή υπηρεσία - το BBC Ουαλία - είναι διαθέσιμη στο περισσότερο πληθυσμό του Πριγκιπάτου" BBC Handbook 1967, σελ. 25: British Broadcasting Corporation, Λονδίνο: 1966</ref>
 
Το BBC One έχει τηλεοπτικά κανάλια για τις περιφέρειες [[Σκωτία]]<ref>http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_scot.shtml</ref>, [[Ουαλία]]<ref>http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_wales.shtml</ref> και τη [[Βόρεια Ιρλανδία]]<ref>http://www.bbc.co.uk/aboutthebbc/statements2007/television/bbcone_ni.shtml</ref>. Σε κάθε περιφέρεια στο λογότυπο του BBC One υπάρχει και το όνομα της αντίστοιχης περιφέρειας.
 
Στην [[Αγγλία]]<ref>http://www.bbc.co.uk/england</ref>, κάθε περιφέρεια μεταδίδει και ένα δικό της δελτίο ειδήσεων με τοπικά νέα, όπως και τις κανονικές ειδήσεις του κανονικού BBC One και άλλα προγράμαμτα του BBC One. Κατά τη διάρκεια αυτών των προγραμμάτων το περιφερειακό λογότυπο φεύγει από την οθόνη και στην θέση του μεταδίδεται το κανονικό λογότυπο του BBC One. Όταν, ο σταθμός σταματάει την μετάδοση του κανονικού BBC One, επαναφέρει το περιφερειακό λογότυπο.
 
Το [[BBC One Σκωτία]] είναι ο μεγαλύτερος περιφερειακός σταθμός του BBC One, το οποία ανήκει στο [[BBC Σκωτία]] και το πρόγραμμά του είναι στη [[Σκωτική Γαελική γλώσσα]].
 
Το [[BBC One Ουαλία]] θεωρήθηκε ως ένα ξεχωριστό κανάλι του [[BBC]] από όταν ξεκίνησε να εκπέμπει στα μέσα της δεκαετίας του 1960, ως [[BBC Ουαλία]]<ref>"... μία ξεχωριστή υπηρεσία - το BBC Ουαλία- είναι διαθέσιμη στο περισσότερο πληθυσμό του Πριγκιπάτου ..." BBC Handbook 1967, σελ.25: British Broadcasting Corporation, Λονδίνο: 1966</ref>.
 
==Μετάδοση εκτός Ηνωμένου Βασιλείου==
Το BBC One είναι διαθέσιμο στην [[Ιρλανδία]] μέσω καλωδιακής τηλεόρασης. Επίσης, ο σταθμός είναι διαθέσιμος μέσω καλωδιακής τηλεόρασης στην [[Ολλανδία]], στο [[Βέλγιο]], στην [[Ελβετία]] και στο [[Λίχτενσταϊν]]. Στις 27 Μαρτίου του 2013, ο σταθμός εκπέμπει και μέσω της πλατφόρμας του BFBS στα μέλη τουτων [[Βρετανικές Ένοπλες Δυνάμεις|Βρετανικών HMΕνόπλων ForcesΔυνάμεων]] και στις οικογένειές στους σε όλο τον κόσμο. Το BBC One αντικατέστησε το κανάλι BFBS1, το οποίο μετέδειδεμετέδιδε πολλά προγράμματα του BBC One.
 
Το BBC One είναι διαθέσιμο στην [[Ιρλανδία]] μέσω καλωδιακής τηλεόρασης. Επίσης, ο σταθμός είναι διαθέσιμος μέσω καλωδιακής τηλεόρασης στην [[Ολλανδία]], στο [[Βέλγιο]], στην [[Ελβετία]] και στο [[Λίχτενσταϊν]]. Στις 27 Μαρτίου του 2013, ο σταθμός εκπέμπει και μέσω της πλατφόρμας BFBS στα μέλη του HM Forces και στις οικογένειές στους σε όλο τον κόσμο. Το BBC One αντικατέστησε το κανάλι BFBS1, το οποίο μετέδειδε πολλά προγράμματα του BBC One.
 
==Προσβασιμότητα==
Τον Μάιο του 2008, το BBC ανακοίνωσε ότι πλέον όλα τα προγράμματα θα έχουν υπότιτλους για τους τηλεθεατές με προβλήματα ακοής.<ref>[http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2008/05_may/07/subtitling.shtml BBC Vision celebrates 100% subtitling]</ref><ref>[http://web.archive.org/web/20031002211813/http://www.bbc.co.uk/info/policies/subtitles.shtml About the BBC - Subtitles on TV]</ref>. Επιπλέον, το BBC One προσφέρει και ακουστική περιγραφή σε κάποια δημοφιλή προγράμματα,<ref>[http://www.tvhelp.org.uk/audes/schedule.php Freeview Audio Description TV Schedule]</ref>, για τους τηλεθεατές με προβλήματα όρασης., Ακουστικήενώ ακουστική περιγραφή έχουν το 10% των προγραμμάτων του BBC One, έχοντας αυξηθεί κατά 8% από το 2008.<ref>[http://web.archive.org/web/20080326065821/http://www.bbc.co.uk/info/policies/audiodescription/ About the BBC - Audio description]</ref>.
 
Τον Μάιο του 2008, το BBC ανακοίνωσε ότι πλέον όλα τα προγράμματα θα έχουν υπότιτλους για τους τηλεθεατές με προβλήματα ακοής<ref>http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2008/05_may/07/subtitling.shtml</ref><ref>http://web.archive.org/web/20031002211813/http://www.bbc.co.uk/info/policies/subtitles.shtml</ref>. Επιπλέον, το BBC One προσφέρει και ακουστική περιγραφή σε κάποια δημοφιλή προγράμματα<ref>http://www.tvhelp.org.uk/audes/schedule.php</ref>, για τους τηλεθεατές με προβλήματα όρασης. Ακουστική περιγραφή έχουν το 10% των προγραμμάτων του BBC One, έχοντας αυξηθεί κατά 8% από το 2008<ref>http://web.archive.org/web/20080326065821/http://www.bbc.co.uk/info/policies/audiodescription/</ref>.
 
==Διευθυντές του BBC One==
 
{{col-start}}
{{col-2}}
* 1963–1965: [[Ντόναλντ Μπάβερστοκ]]
* 1965–1967: [[Μάικλ Πίκοκ]]
* 1967–1973: [[Πολ Φοξ]]
* 1973–1977: [[Μπράιαν Κάουγκιλ]]
* 1977–1981: [[Μπιλ Κόττον]]
* 1981–1984: [[Άλαν Χαρτ]]
* 1984–1987: [[Μάικλ Γκρέιντ]]
* 1987–19921987–1993: [[Τζόναθαν Πάουελ]]
* 1992–19961993–1996: [[Άλαν Γιέντομπ]]
{{col-2}}
* 1996–1997: [[Μάικλ Τζάκσον (εκτελεστικός παραγωγός)|Μάικλ Τζάκσον]]
* 1997–2000: [[Πίτερ Σάλμον]]
* 2000–2005: [[Λορέιν Χέγκεσι]]
* 2005–2007: [[Πίτερ Φίντσαμ]]
* 2007–2008: [[Ρόλι Κίτινγκ]]
* 2008–2010: [[Τζέι Χαντ]]
* 2010–2013: [[Ντάνι Κοέν]]
* 2013–σήμερα: [[Σαρλότ Μουρ]]<ref>[http://www.bbc.co.ukcom/news/entertainment-arts-23044330 Charlotte Moore appointed new controller of BBC One]</ref>
{{col-end}}
 
 
==Εξωτερικοί σύνδεσμοι==
*[httphttps://www.bbc.co.uk/bbcone Η επίσημη ιστοσελίδα του BBC One]
*[httphttps://www.bbc.co.uk/bbconeiplayer/watchlivelive/bbcone Δείτε ζωντανά το BBC One] (Μόνο στο [[Ηνωμένο Βασίλειο]])
 
{{BBC}}
Ανώνυμος χρήστης