Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «Συζήτηση:Θρύλος της Αγίας Λαύρας»

(Διαστρέβλωση πηγής από Skylax30)
 
Συμπερασματικά θα έλεγε κανείς να πει ότι η πρόταση που είχε προσθέσει ο Skylax30 ήταν μεν σωστή αλλά η τεκμηρίωσή της ήταν προβληματική. Αν υπήρχαν οι κατάλληλες παραπομπές δεν νομίζω πως θα υπήρχε λόγος για να διαγραφεί η συγκεκριμένη πρόταση. [[Χρήστης:Erasinos|Erasinos]] ([[Συζήτηση χρήστη:Erasinos|συζήτηση]]) 16:49, 9 Μαΐου 2018 (UTC)
 
Τώρα πρόσεξα αυτή τη "συζήτηση", στην οποία ούτως ή άλλως δεν μπορούσα να μετέχω γιατί ήμουν φραγμένος. Επί του θέματος: α) Δεν συνηθίζω να "διαστρεβλώνω" πηγές και β) δεν κατάλαβα ακριβώς την υποτιθέμενη βαρύτητα της πρότασης. Κατ' αρχάς, στην υπόψη παράγραφο δεν παραθέτουμε ακριβώς την αφήγηση του Γερμανού. Δεν είμαστε στη Βικιθήκη. Αν την παραθέτουμε, τότε είναι λάθος ότι έφυγαν από την Αγ. Λαύρα για Τρίπολη στις 4 Μαρτίου. Ο Γερμανός γράφει για τις 9 Μαρτίου, αν δεχθούμε ότι είναι ακριβής. [https://anemi.lib.uoc.gr/php/pdf_pager.php?rec=/metadata/5/b/a/metadata-141-0000124.tkl&do=74454.pdf&pageno=29&pagestart=1&width=403&height=598&maxpage=220&lang=el σελ. 27] Όσο περί διαστρεβλώσεων, εγώ βλέπω ότι μάλλον ο [[Χρήστης:Ασμοδαίος|Ασμοδαίος]] το διαπράττει. Πού λέει ο Γερμανός στα υπομνήματά του ότι άρχισε τη στρατολόγηση στις 21 Μαρτίου; Για μεν τον εκ Μάνης Δασκαλάκη, δεν θυμάμαι αν το γράφει κάπου αλλού στο πολυσέλιδο άρθρου του, αλλά το '''μετά''' την 17 Μαρτίου προκύπτει κυρίως από τον Μιτάκη ο οποίος είναι από τους ελάχιστους που έχουν κάνει πραγματική έρευνα των πηγών (μαζί με τον Δασκαλάκη) και είναι ο ίδιος της άποψης ότι δεν έγινε η τελετή την 25 Μαρτίου στην Αγ. Λαύρα. Καλά κάνει και είναι δική του έκδοση. Αυτό δεν αλλάζει την ουσία. Όλοι οι υπόλοιποι "σύγχρονοι ιστορικοί" δεν έχουν γράψει καμία μελέτη για το θέμα, αλλά αρκούνται να διαψεύδουν τον "εθνικό μύθο" κρυμμένοι πίσω από πανεπιστημιακές και άλλες κρατικές καρέκλες. Εκτός αν κάποιος μπορεί να μου δείξει μια σύγχρονη ιστορική μελέτη επί του θέματος.
 
Γράφει λοιπόν ο Μιτάκης στη σελ. 26: "''Αν έτσι έχουν τα πράγματα, η συνέχεια έρχεται ομαλή. Στις 17 Μάρτη πρωί, στη γιορτή τ' Αγιαλέξη, ο Γερμανός συλλειτούργησε με τον Προκόπιο στην Αγία Λαύρα, δίχως όμως να κοινολογήσει στο εκκλησίασμα την παρμένη μεγάλη απόφαση. [...] Την υστεραία, 18 Μάρτη, διαμοιράστηκαν τάχα σα φοβισμένοι, .... [σελ. 27] Το τριήμερο 18-20 Μάρτη ανάπτυξαν ασταμάτητη στρατολογική και άλλη προπαρασκευαστική δραστηριότητα στα διάφορα καλαβρυτινά μέρη, όπως προκύπτει από διασταυρωμένες έγγραφες μαρτυρίες. Στις 18 έγραψε από το Μέγα Σπήλαιο ο Κ. Πετμεζάς στον Κ. Παπαδέα να ετοιμάσει "πέντε κονάκια δια τις φαμελίες", δηλ. καταλύματα για τους άντρες του ..''..".
 
Αν πάλι δεν σας αρέσει ο Μιτάκης, σβήστε τον. Δεν κατάλαβα την ουσία της ακρίβειας αυτής της ημερομηνίας κατά Ασμοδαίον. Η στρατιωτική προπαρασκευή - σε διάφορο βαθμό - είχε αρχίσει πολύ ενωρίτερα, τουλάχιστον απ' όταν ο Κολοκοτρώνης είχε περάσει στην Πελοπόννησο. --[[Χρήστης:Skylax30|Skylax30]] ([[Συζήτηση χρήστη:Skylax30|συζήτηση]]) 11:28, 8 Ιανουαρίου 2019 (UTC)
7.930

επεξεργασίες