Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «Σικελία»

154 bytes αφαιρέθηκαν ,  πριν από 1 έτος
→‎Προϊστορικά φύλλα: Στην σελιδα που παραπέμπει για τους ιλλυριούς δεν λέει τίποτα τέτοιο, μιλάει για την Ισπανία. Και λέει μάλιστα στο λήμμα ''Πολλοί σύγχρονοι μελετητές έχουν εκφράσει την άποψη'' και παραπέμπει σε ενα μόνο βιβλίο στο οποίο δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο...
(δεν τοποθετείται, βρίσκεται)
(→‎Προϊστορικά φύλλα: Στην σελιδα που παραπέμπει για τους ιλλυριούς δεν λέει τίποτα τέτοιο, μιλάει για την Ισπανία. Και λέει μάλιστα στο λήμμα ''Πολλοί σύγχρονοι μελετητές έχουν εκφράσει την άποψη'' και παραπέμπει σε ενα μόνο βιβλίο στο οποίο δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο...)
 
[[File:Dolmen_di_Avola.JPG|thumb|right|250px|Μεγαλιθική κατασκευή στην [[Άβολα]].]]
Οι προϊστορικοί κάτοικοι της Σικελίας ήρθαν στο νησί σε τρία κύματα, οι παλιότεροι ήταν οι Σικανοί, όπως γράφει ο [[Θουκυδίδης]] ήρθαν από την [[Ιβηρική Χερσόνησος|Ιβηρική]] πιθανότατα την [[Καταλονία]].<ref>https://www.best-italian-wine.com/best-beach-in-Sicily.html</ref><ref>https://web.archive.org/web/20131231001248/http://www.experiencefestival.com/a/Sicily_-_History/id/5462681</ref> Πολλοί σύγχρονοι μελετητές έχουν εκφράσει την άποψη ότι ίσως να ήταν Ιλλυρικό φύλο.<ref>https://books.google.gr/books?id=A7kGAAAAQAAJ&pg=PA11&lpg=PA11&dq=segre+sicano&source=web&ots=nafG4zc6s6&sig=x-ViYce3dJazDQqY72a3_4RHjVc&redir_esc=y#v=onepage&q=segre%20sicano&f=false</ref> Οι μελέτες των σπηλαίων της Σικελίας έχουν χρονολογήσει την ύπαρξη τους στο νησί από το [[Πλειστόκαινο]] γύρω στο 8.000 π.χ., την ίδια εποχή είχε εξαφανιστεί ο Σικελικός ιπποπόταμος και το είδος του ελέφαντα που υπήρχε στο νησί.<ref>https://books.google.gr/books?id=NjeM0kcp8swC&pg=PA72&dq=most+scholars+now+believe+that+the+sicans+and+Sicels,+as+well+as+the&redir_esc=y&hl=el#v=onepage&q=most%20scholars%20now%20believe%20that%20the%20sicans%20and%20Sicels%2C%20as%20well%20as%20the&f=false</ref> Το δεύτερο κύμα από το [[Αιγαίο Πέλαγος]] ήταν οι Έλυμοι, ενώθηκαν με το παλιότερο κύμα των Σικανών.<ref>http://www.bestofsicily.com/mag/art141.htm</ref>
Οι ιστορικές έρευνες στα μεγαλιθικά κτίρια του νησιού που χρονολογούνται την περίοδο 3.000 - 2.500 π.χ. δείχνουν με σαφήνεια την ύπαρξη δυο διαφορετικών πολιτισμών. Οι ερευνητές δεν αναγνώρισαν τον βαθμό που οι δύο πολιτισμοί αναμίχτηκαν μεταξύ τους, ο ένας είχε σαφή επίδραση από την [[Ευρώπη]], ο άλλος από την Ανατολή.<ref>https://www.britannica.com/topic/Sicani</ref><ref>Piccolo, Salvatore; Darvill, Timothy (2013). Ancient Stones, The Prehistoric Dolmens of Sicily</ref> Δεν έχουν βρεθεί αποδείξεις ότι είχε ξεσπάσει πόλεμος μεταξύ των δύο φυλών, το βέβαιο είναι ότι οι Σικανοί μετακινήθηκαν ανατολικά όταν οι Έλυμοι εγκαταστάθηκαν στο βορειοδυτικό τμήμα του νησιού. Το τρίτο κύμα ήταν οι Σικελοί με βέβαιοι προέλευση από την [[Λιγυρία]] στην ηπειρωτική [[Ιταλία]] γύρω στο 1.200 π.χ., οι Σικελοί ανάγκασαν τους Σικανούς να μετακινηθούν από τις ακτές στο κέντρο του νησιού.<ref>https://books.google.gr/books?id=NjeM0kcp8swC&pg=PA72&dq=most+scholars+now+believe+that+the+sicans+and+Sicels,+as+well+as+the&redir_esc=y&hl=el#v=onepage&q=most%20scholars%20now%20believe%20that%20the%20sicans%20and%20Sicels%2C%20as%20well%20as%20the&f=false</ref> Άλλα δύο γνωστά φύλλα της προϊστορικής Σικελίας ήταν οι [[Αύσονες]] ένα Αιολικό φύλλο που ήρθε από το [[Μιλάνο]] και οι Μόργητες.
1.545

επεξεργασίες