Ραδιοτηλεοπτικό Σύστημα της Κορέας

Το Ραδιοτηλεοπτικό Σύστημα της Κορέας (KBS) είναι ο εθνικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Νότιας Κορέας. Ιδρύθηκε το 1927 και παρέχει ραδιοφωνικές, τηλεοπτικές και διαδικτυακές υπηρεσίες, όντας ένα από τα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα της Νότιας Κορέας.

Korean Broadcasting System (KBS)
Τοπική επ. Πρότυπο:Infobox name module
Νομική μορφήPublic
ΚλάδοςMass media
ΠροκάτοχοςKyeongseong Broadcasting Corporation
Ίδρυση
  • 16 Φεβρουαρίου 1927 (1927-02-16) (as Kyeongseong Broadcasting Corporation) (Radio)
  • December 1961 (television)
  • 3 Μαρτίου 1973 (1973-03-03) (as Public Broadcasting organization)
ΙδρυτήςKorea
ΈδραYeouido-dongYeouido, Yeongdeungpo-gu, Seoul, South Korea
Περιοχές δραστηρ.
Σημαντικά πρόσωπαchoi girang, President
Προϊόντα
ΙδιοκτήτηςIndependent (publicly owned)
Υπάλληλοι5,294 (As of 1 January 2017)
Θυγατρικές
  • KBS Media
  • KBS Art Vision
  • KBS Business
  • KBS N
  • KBS i (closed in 2011)
  • E-KBS
  • KBS America
  • KBS Japan
ΙστότοποςCorporation website
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Σελίδα στο Facebook Σελίδα στο Twitter Σελίδα στο Instagram Λογαριασμός στο YouTube
Commons page Πολυμέσα

ΙστορίαΕπεξεργασία

Τα πρώτα βήματα στη ραδιοφωνίαΕπεξεργασία

 
Έδρα της KBS στη Σεούλ

Η KBS ξεκίνησε ως Kyeongseong Broadcasting Corporation (JODK, 경성방송국, 京城放送局) και ιδρύθηκε από τον Γενικό Διοικητή της Κορέας στις 16 Φεβρουαρίου 1927. Αυτός ο δεύτερος ραδιοφωνικός σταθμός άρχισε να χρησιμοποιεί το διακριτικό κλήσης "HLKA" το 1947, αφότου η Δημοκρατία της Κορέας έλαβε το διακριτικό κλήσεως HL της Διεθνούς Ένωσης Τηλεπικοινωνιών. Μετά από μια εθνική εκπομπή, το ραδιόφωνο μετονομάστηκε σε Κεντρικό Σταθμό Ραδιοτηλεόρασης της Σεούλ το 1948.

Δεκαετίες 1950–1960 - Στροφή στην τηλεόρασηΕπεξεργασία

Οι τηλεοπτικές εκπομπές στη Νότια Κορέα άρχισαν στις 12 Μαΐου 1956 από τον πρώτο τηλεοπτικό σταθμό HLKZ-TV. Πωλήθηκε στην KBS το 1961.

Δεκαετία του 1970 - ΕπέκτασηΕπεξεργασία

Το καθεστώς του σταθμού KBS άλλαξε από κυβερνητικό σε δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό σταθμό στις 3 Μαρτίου 1973. Η οικοδόμηση των κεντρικών γραφείων της KBS στο Γιεούιντο ξεκίνησε το 1976. Το 1979, η ραδιοφωνία KBS άρχισε να εκπέμπει στα FM, με τα εγκαίνια του KBS Stereo (τώρα KBS 1FM).

Δεκαετία του 1980 - Η διαφήμιση ξεκινά μετά από αμφιλεγόμενη συγχώνευσηΕπεξεργασία

Η KBS άρχισε να προβάλλει διαφημίσεις το 1980, διαφοροποιούμενη από τον κανόνα της αφηρημένης μετάδοσης από δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς μετά την αναγκαστική συγχώνευση πολλών ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών φορέων στην KBS από την στρατιωτική κυβέρνηση Chun Doo-hwan.[1]

Δεκαετία του 1990 - Ο τεχνοβλαστός της EBSΕπεξεργασία

Το 1981, η KBS ξεκίνησε το KBS 3TV και τον Educational FM και, στις 27 Δεκεμβρίου 1990, τα κανάλια χωρίστηκαν από την KBS για να διαμορφώσουν το Εκπαιδευτικό Ραδιοτηλεοπτικό Σύστημα (Educational Broadcasting System, EBS).

Μετά την αναθεώρηση του συστήματος τηλεοπτικών τελών το 1994, το KBS1 διέκοψε την εκπομπή διαφημίσεων.

Δεκαετία του 2010Επεξεργασία

Τον Μάρτιο του 2013, μπλακ άουτ έπληξε τους υπολογιστές των τηλεοπτικών σταθμών της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένου του KBS.[2] Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ισχυρίστηκε πως η Βόρεια Κορέα βρισκόταν πίσω από τις κυβερνοεπιθέσεις του Μαρτίου, κάτι όμως το οποίο η Πιονγκγιάνγκ αρνείται.[3]

ΔομήΕπεξεργασία

 
Ραδιοφωνικά στούντιο του KBS Cool FM
 
Περιφερειακός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός της KBS στην Changwon

Η KBS είναι δημόσια επιχείρηση (공사, 公社) που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας και από τα τηλεοπτικά τέλη, αλλά η διοίκησή της είναι ανεξάρτητη. Στο πλαίσιο του Συντάγματος, ο πρόεδρος της KBS επιλέγεται από τον Πρόεδρο της Νότιας Κορέας, κατόπιν συστάσεως του διοικητικού συμβουλίου. Τα πολιτικά κόμματα στη Νότια Κορέα έχουν επίσης το δικαίωμα να διορίζουν τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της KBS.

Λόγω αυτού του συστήματος, το οποίο παρέχει στους πολιτικούς εκτεταμένο έλεγχο στην επιλογή του προέδρου της KBS, καθώς και του διοικητικού της συμβουλίου, οι άνθρωποι που ασκούν κριτική στο σύστημα επικαλούνται την πολιτική παρέμβαση στη διοίκηση της KBS ως λόγο για την αναθεώρηση του ισχύοντος συστήματος προσλήψεων.

Περίπου το 37,8% των εσόδων της KBS προέρχεται από το υποχρεωτικό τηλεοπτικό τέλος ύψους 2.200 γουόν, ενώ το 47,6% προέρχεται από την προβολή εμπορικών διαφημίσεων.

Οι διεθνείς παραγωγές της KBS, όπως η KBS World, καθώς και οι εξειδικευμένες υπηρεσίες όπως το KBS Radio 3, που απευθύνεται σε άτομα με ειδικές ανάγκες, λαμβάνουν δημόσια χρηματοδότηση από την κυβέρνηση της Νότιας Κορέας .

Διευθύνοντες συμβούλοιΕπεξεργασία

Γενιά Ονομα Αρχή Συνταξιοδότηση Σημείωση
1 Χονγκ Κιουνγκ-μο Φεβρουάριος 1973 Φεβρουάριος 1979
2
3 Τσόι Σε-κιουνγκ Φεβρουάριος 1979 Ιούλιος 1980
4 Λι Γουόν-χονγκ Ιούλιος 1980 Φεβρουάριος 1985
5
6 Παρκ Χιουν-τε Φεβρουάριος

1985

Αύγουστος 1986
7 Τζουνγκ Κου-χο Αύγουστος 1986 Νοέμβριος 1988
8 Σέο Γιουνγκ-χουν Νοέμβριος 1988 Μάρτιος 1990
9 Σέο Κι-γουόν Απρίλιος 1990 Μάρτιος 1993
10 Χονγκ Ντου-πιο Μάρτιος 1993 Απρίλιος 1998
11
12 Παρκ Κουόν-σανγκ 20 Απριλίου 1998 10 Μαρτίου 2003
13
14 Σέο Ντονγκ-κου 22 Μαρτίου 2003 2 Απριλίου 2003
15 Τζουνγκ Γιέον-τζου 28 Απριλίου 2003 11 Αυγούστου 2008 Απαλλάχθηκε
16
17
18 Λι Μπιουνγκ-σουν 28 Αυγούστου 2008 23 Νοεμβρίου 2009
19 Κιμ Ιν-κιου 24 Νοεμβρίου 2009 23 Νοεμβρίου 2012
20 Kil Hwan-young 23 Νοεμβρίου 2012 10 Ιουνίου 2014 Απαλλάχθηκε των καθηκόντων του κατόπιν απεργίας
21 Τζο Ντε-χιουν 28 Ιουλίου 2014 23 Νοεμβρίου 2015
22 Κο Ντε-γιουνγκ 24 Νοεμβρίου 2015 23 Ιανουαρίου 2018 Απαλλάχθηκε των καθηκόντων του κατόπιν απεργίας
23 Γιανγκ Σουνγκ-ντονγκ 9 Απριλίου 2018 31 Δεκεμβρίου 2019
24
broadcasting press Τζέον Τσανγκ-ουμ 1 Ιανουαρίου 2020 2 Ιανουαρίου 2020 Απαλλάχθηκε των καθηκόντων του κατόπιν απεργίας
25 Τσόι Γκιράνγκ 12 Ιανουαρίου 2020 Εν ενεργεία

ΚανάλιαΕπίγεια τηλεόρασηΕπεξεργασία

  • KBS1 - Tο εμβληματικό κανάλι της KBS, μεταδίδει ειδήσεις και ζητήματα της επικαιρότητας, εκπαίδευση, αθλητισμό και πολιτισμό. Ξεκίνησε το 1961 ως HLKA-TV και χρηματοδοτείται αποκλειστικά από το τηλεοπτικό τέλος, εκπέμποντας εμπορικά. Είναι διαθέσιμο εθνικά στο κανάλι 9, που μεταδίδεται μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης. Το KBS1 εκπέμπει επίσης ταινίες δημόσιου ενδιαφέροντος και λιγότερο προγράμματα ψυχαγωγίας, καθώς η πλειοψηφία τους προβάλλεται απο το KBS2.[4]
  • KBS2 - Το κανάλι ψυχαγωγίας και σειρών της KBS, ξεκίνησε το 1980 ως αντικαταστάτης της τηλεοπτικής εταιρείας Tongyang Broadcasting Corporation, η οποία προέβη σε αμφιλεγόμενη συγχώνευση με την KBS. Διατίθεται στο ψηφιακό κανάλι 7 μέσω επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης. Το KBS2 εκπέμπει επίσης ταινίες δημόσιου ενδιαφέροντος και λιγότερο ειδησεογραφικά και ενημερωτικά προγράμματα, καθώς η πλειοψηφία τους προβάλλεται στο KBS1.
  • KBS UHD - Το κανάλι Ultra High Definition. Εκπέμπει μουσικά βίντεο και επαναλήψεις σειρών. Βρίσκεται στο εθνικό επίγειο ψηφιακό κανάλι 66.[5]

Τα KBS1 και KBS2 διέκοψαν τις αναλογικές υπηρεσίες τους στις 31 Δεκεμβρίου 2012, στο πλαίσιο της μετάβασης στην ψηφιακή τηλεόραση.

Καλωδιακή και δορυφορική τηλεόρασηΕπεξεργασία

  • KBS N Life - Ένα κανάλι πολιτισμού και σειρών, που ξεκίνησε το 1995 ως KBS Satellite 2. Το 2002 μετονομάστηκε σε KBS Κορέα, το 2006 σε KBS Prime και, τελικά, σε N Life.
  • KBS Drama - πρώην KBS Sky Drama, που ξεκίνησε το 2002
  • KBS N Sports - πρώην KBS Sports / KBS Sky Sports, που ξεκίνησε το 2002
  • KBS Joy - ένα κανάλι με κωμωδίες και κουίζ που ξεκίνησε το 2006
  • KBS Kids - το παιδικό κανάλι, το οποίο ξεκίνησε το 2012[6]
  • KBS W - ένα κανάλι που απευθύνεται στο θηλυκό κοινό, το οποίο ξεκίνησε το 2013[7]
  • KBS - K Picture Media - διαδικτυακή διανομή καρτούν επί πληρωμή[4]

Αυτά τα έξι κανάλια λειτουργούν μέσω φορέων καλωδιακών και δορυφορικών υπηρεσιών στη Νότια Κορέα. Υπάρχουν 100+ καλωδιακοί φορείς στη Νότια Κορέα και η Skylife είναι ο μοναδικός πάροχος υπηρεσιών δορυφορικής τηλεόρασης. Τα κανάλια αυτά διαχειρίζεται και λειτουργεί η KBS N, θυγατρική της KBS.

KBS WorldΕπεξεργασία

Η KBS World είναι η διεθνής τηλεοπτική και ραδιοφωνική υπηρεσία της KBS. Ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της την 1η Ιουλίου 2003. Μεταδίδει σε 24ωρη βάση με προγράμματα όπως: ειδήσεις, αθλητικά, τηλεοπτικά δράματα, ψυχαγωγία και παιδικά. Η KBS World μεταδίδει τοπικά και σε όλον τον κόσμο. Από τον Ιούλιο του 2007, περίπου το 65% των προγραμμάτων της μεταδίδονται με αγγλικούς υπότιτλους, είναι διαθέσιμα σε 32 χώρες και σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από 40 εκατομμύρια νοικοκυριά σε όλον τον κόσμο έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες της. Έχει δύο υπερπόντιες θυγατρικές: την KBS America και την KBS Japan. Η KBS Japan λειτουργεί ανεξάρτητα από παράρτημα της KBS στην Ιαπωνία και τα περισσότερα προγράμματά της είναι διαθέσιμα με ιαπωνικούς υπότιτλους.

Το KBS World είναι ένα τηλεοπτικό κανάλι που μεταδίδει κυρίως προγράμματα που παραγωγής των δύο επίγειων δικτύων της KBS: το KBS1 και το KBS2. Η KBS World διανέμεται σε διάφορους διεθνείς δορυφόρους επικοινωνίας και εκπομπής όπως οι: IS-19, IS-20, IS-21, Measat 3, Apstar 6 & 7, Eutelsat Hotbird 13A, Galaxy 11, 18 & 23, Badr 6, Vinasat 1, Palapa D, SES 7, Telkom 1, Thaicom 5, EchoStar 15, Anik F3. Οι υπηρεσίες τοπικής καλωδιακής ή/και δορυφορικής λαμβάνουν το σήμα από έναν από αυτούς τους δορυφόρους και στη συνέχεια το εκπέμπουν στους συνδρομητές του δικτύου τους. Η KBS δεν επιτρέπει στον θεατή να λαμβάνει το σήμα από τους IS-19, IS-20, IS-21, Measat 3, Asiasat 5 και Galaxy 18. Το σήμα από τους Badr 6 και Eutelsat Hotbird 13A είναι δωρεάν .

ΡαδιόφωνοΕπεξεργασία

  • KBS Radio 1 (711 kHz AM /97.3 MHz FM KBS Radio Seoul) - ειδήσεις, επικαιρότητα, σειρές, ντοκιμαντέρ και πολιτισμός. Ξεκίνησε το 1927 ως Kyeongseong Broadcasting Corporation JODK και μετονομάστηκε σε KBS Radio 1 το 1965.[8]
  • KBS Radio 2 (603 kHz AM / 106.1 MHz FM KBS Happy FM) - Λαϊκή μουσική. Ξεκίνησε το 1948 ως HLSA.
  • KBS Radio 3 (1134 kHz ΑΜ / 104.9 MHz FM KBS Voice of Love FM) - Ξεκίνησε το 1980 και σταμάτησε να εκπέμπει το 1981. Αργότερα αντικαταστάθηκε από την περιφερειακή ραδιοφωνική υπηρεσία του KBS Radio 2 και την Educational FM (πλέον EBS FM). Έπειτα άρχισε εκ νέου τη λειτουργία του το 2000 ως ξεχωριστός σταθμός από το KBS Radio 2. Για πρώτη φορά το 2010, άρχισε να εκπέμπει στα FM και αναδιαρθρώθηκε ως ραδιοφωνικός σταθμός για άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • KBS 1FM (93.1 MHz Classic FM) - κλασική μουσική και λαϊκή μουσική. Ξεκίνησε το 1979 ως KBS Stereo, υιοθέτησε την τρέχουσα επωνυμία το 1980.
  • KBS 2FM (89.1 MHz / DMB CH 12B Cool FM) - ποπ μουσική. Ξεκίνησε το 1966 ως Radio Seoul Broadcasting (RSB), μετονομάστηκε σε TBC-FM στη δεκαετία του '70, μετονομάστηκε σε KBS Radio 4 το 1980 μετά την αναγκαστική συγχώνευση της TBC-FM με την KBS, υιοθετώντας την τρέχουσα ονομασία του το 2003.
  • KBS Hanminjok Radio (κυριολεκτικά: Εθνικό Ραδιόφωνο της Κορέας KBS) (6.015 MHz βραχέων κυμάτων και 1170 kHz στα μεσαία) - ξεκίνησε το 1975 ως Τρίτο Πρόγραμμα του KBS
  • KBS World Radio - η διεθνής ραδιοφωνική υπηρεσία της Νότιας Κορέας, η οποία χρηματοδοτείται άμεσα από την κυβέρνηση.

Εμπορικά ΣήματαΕπεξεργασία

ΠρογράμματαΕπεξεργασία

Διεθνείς συνεργάτεςΕπεξεργασία

Εταίρος Χώρα
KBS World Παγκόσμια
ΤΡΑ Αργεντίνη
ABC και SBS Αυστραλία
VRT Βέλγιο
SBT Βραζιλία
MyTV και CTV8 HD Καμπότζη
CBC Καναδάς
TVN χιλή
CCTV και SMG Κίνα
Caracol Televisión Κολομβία
Ecuavisa Εκουαδόρ
France Televisions και TV5MONDE Γαλλία
ARD Γερμανία
TVB Χονγκ Κονγκ
Sony Pictures Networks Ινδία
TVRI, RRI και RCTI Ινδονησία
RAI Ιταλία
NHK και TBS Ιαπωνία
RTM και TV3 Μαλαισία
Televisa Μεξικό
Hulegu Pictures Μογγολία
NPO Ολλανδία
TVNZ Νέα Ζηλανδία
Panamericana Televisión Περού
ABS-CBN, δίκτυο GMA, PTV και Solar Entertainment Φιλιππίνες
TVP Πολωνία
RTP Πορτογαλία
VGTRK και το κανάλι 1 της Ρωσίας Ρωσία
Mediacorp, StarHub TV και Singtel TV Σιγκαπούρη
SVT Σουηδία
TVE Ισπανία
CTV και TTV Ταϊβάν
MCOT, Chanell 5 και NBT Ταϊλάνδη
BBC Ηνωμένο Βασίλειο
ABC, CBS, FOX, NBC και PBS Ηνωμένες Πολιτείες
TVes Βενεζουέλα
VTV Βιετνάμ

Καθεστώς λειτουργίαςΕπεξεργασία

Κεντρικά γραφείαΕπεξεργασία

Η KBS ψήφισε ένα σχέδιο αναδιοργάνωσης την 1η Ιανουαρίου 2017, αφότου πήρε την έγκριση του διοικητικού συμβουλίου. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης αφορά τη μεταρρύθμιση των έξι κεντρικών γραφείων και τεσσάρων κεντρικών συστημάτων σε μία έδρα, έξι κεντρικά γραφεία, δύο κέντρα και μία περιφερειακή διευθυνση. Το σχέδιο αναδιοργάνωσης της KBS είναι να μεταρρυθμίσει πλήρως την οργάνωση με ένα «επιχειρηματικό κέντρο», συμπεριλαμβανομένου της νεοσύστατης έδρας ραδιοτηλεόρασης.

ΔιαμάχεςΕπεξεργασία

Η KBS, όντας ένας από τους παλαιότερους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς της Κορέας, είχε επίσης διαμάχες όπως το SBS και το MBC, αλλά έχει περισσότερες αντιπαραθέσεις από τους δύο αυτούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, οι οποίες οδήγησαν σε προσωνύμια όπως το Soonkyu Bangsong και το Τμήμα - Τελευταίο Καταφύγιο.

1980 - Αναγκαστική συγχώνευση της KBS με ιδιωτικούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείςΕπεξεργασία

Κατά τη διάρκεια του καθεστώτος του Chun Doo-hwan της δεκαετίας του ογδόντα, ο πρόεδρος πέρασε έναν νόμο, ώστε να αναγκάσει πολλούς δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς να συγχωνευθούν με τη δημόσια KBS. Αφού εκείνοι οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί είχαν παρουσιάσει ειδήσεις εναντίον του Chun, ο τελευταίος χρησιμοποίησε αυτόν τον νόμο για να καταπνίξει την κριτική εναντίον του. Ο νόμος περιελάμβανε τις εξής εταιρείες:

  • Tongyang Broadcasting Corporation (TBC)
  • Donga Broadcasting System (DBS)
  • Seohae Broadcasting Corporation (SBC)
  • Jeonil Broadcasting Corporation (VOC)
  • Hanguk-FM

Η εταιρεία Munhwa Broadcasting Corporation (MBC) επηρεάστηκε επίσης. Η MBC ήταν αρχικά μια χαλαρή ομοσπονδία 20 σταθμών που έδρευαν σε διάφορες τοποθεσίες στην Κορέα. Αν και μοιράζονταν μεγάλο μέρος των προγραμμάτων τους, κάθε σταθμός είχε διαφορετική ιδιοκτησία. Μετά τη συγχώνευση, ωστόσο, κάθε θυγατρική αναγκάστηκε να παραιτηθεί από την πλειοψηφία των μετοχών της στην MBC με έδρα τη Σεούλ, και η MBC Seoul αναγκάστηκε με τη σειρά της να παραιτηθεί από την πλειοψηφία των μετοχών της στην KBS.[9]

ΣυνέπειεςΕπεξεργασία

  • Η τηλεόραση TBC έγινε η KBS2, και η Radio TBC έγινε το KBS Radio 4 (τώρα Cool FM / 2FM).
  • Η DBS έγινε το (ανενεργό πλέον) KBS Radio 5. Η συχνότητα χρησιμοποιείται τώρα από το SBS Love FM .
  • Η SBC έδωσε τη θέση της στην KBS Gunsan,[10] τώρα γνωστή ως KBS Radio 3 Jeonju.
  • Το VOC έγινε το KBS Radio 3 Gwangju
  • Ο Hanguk-FM έγινε το KBS-Daegu-FM.

Το 2009, ο πρόεδρος Λι Μιονγκ-μπακ δήλωσε ότι ο νόμος ήταν αντισυνταγματικός και το 2011 η TBC αναβιώθηκε ως JTBC.

2011 - Σκάνδαλο υποκλοπών σε συνάντηση για τις τηλεοπτικές άδειεςΕπεξεργασία

Το 2011, ο Sohn Hak-kyu, πρόεδρος του Δημοκρατικού Κόμματος της αντιπολίτευσης, κατηγόρησε την KBS για υποκλοπή της συνάντησης κεκλεισμένων των θυρών του κόμματος σχετικά με τις συνδρομές των τηλεοπτικών σταθμών.[11]

Ο Sohn είπε: "Πιστεύουμε ότι η εταιρία υπέκλεψε τη συνάντηση για να εξασφαλίσει πληροφορίες σχετικά με τον χειρισμό της πολιτικής τηλεοπτικών συνδρομών εκ μέρους του κόμματος μας. Η KBS πρέπει να παραδεχτεί ότι επιστράτευσε της οικτρής μεθόδου συλλογής πληροφοριών."  

Το κυβερνόν Μεγάλο Εθνικό Κόμμα προσπάθησε αρχικά να θέσει σε ψηφοφορία ένα νομοσχέδιο σχετικά με τις χρεώσεις της συνδρομητικής τηλεόρασης, αλλά δεν κατάφερε να το πράξει εν μέσω έντονων πιέσεων από τους Δημοκρατικούς.

Η υποεπιτροπή για τον πολιτισμό, τον τουρισμό, τις ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και την επικοινωνία της Εθνοσυνέλευσης θα συνεδρίαζε στις 28 Ιουνίου 2011, αλλά η συνεδρίαση ακυρώθηκε λόγω διαμαρτυρίας των Δημοκρατικών.

Το σκάνδαλο ξέσπασε στις 23 Ιουνίου, όταν ο Han Sun-kyo, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής υποεπιτροπής, επέκρινε την εναντίωση των Δημοκρατικών για την αύξηση των χρεώσεων της συνδρομητικής τηλεόρασης, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της υποεπιτροπής.

Οι βουλευτές του Μεγάλου Εθνικού Κόμματος ενέκριναν τελικά ένα νομοσχέδιο για την αύξηση της χρέωσης κατά 1.000 γουόν, αυξάνοντάς την στα 3.500 γουόν, σε συνεδρίαση της υποεπιτροπής, απουσία των Δημοκρατικών. Αυτό οδήγησε τους Δημοκρατικούς στο διάρκειας μισής μέρας μποϊκοτάζ μιας έκτακτης κοινοβουλευτικής συνόδου στις 21 Ιουνίου 2011.

2011 - Επαινώντας τους τσίνιλπαΕπεξεργασία

Ο Bak Han-yong (박한용), επικεφαλής του Ινστιτούτου Έρευνας για τη Δράση των Δωσιλόγων, επέκρινε την KBS για τη λογοκρισία αρνητικών παρατηρήσεων σε ένα ντοκιμαντέρ για τους τσίνιλπα (Chinilpa αποκαλούνταν υποτιμητικά οι συνεργάτες των Ιαπώνων κατακτητών) και τον Rhee Syngman, που τους είχε δώσει χάρη.[12] Το περιστατικό αφορούσε και τη δράση του Paik Sun-yup.[13]

2012 - Οι απεργίες των δημοσιογράφων της KBS και το αίτημα για επαναφορά της KBS News 9Επεξεργασία

Οι δημοσιογράφοι της KBS (μαζί με εκείνους της MBC, της SBS και της YTN ) έχουν διαμαρτυρηθεί για τις πρακτικές μεροληπτικής δημοσιογραφίας που ευνοούν την κυβέρνηση του Lee Myung-bak.[14] [15] [16] Το νέο σωματείο εργαζομένων της KBS, με επικεφαλής τον Kim Hyeon-seok, κυκλοφόρησε ένα βίντεο κλιπ με τίτλο: Reset KBS News 9 (리셋KBS뉴스9) στο διαδίκτυο, το οποίο θίγει το περιστατικό ηλεκτρονικής παρακολούθησης πολίτη εκ μέρους του πρωθυπουργικού γραφείου, καθώς και τις αμφιλεγόμενες χρηματικές δαπάνες για την ανακαίνιση του φημολογούμενου πατρικού του προέδρου Lee Myung -Βακ, στις 13 Μαρτίου 2012.[17]

2013 - Σκάνδαλο χρήσης του ονόματος "Lee Soon-shin"Επεξεργασία

Η Global Youth League DN κατέθεσε δικαστική εντολή στο κεντρικό περιφερειακό δικαστήριο της Σεούλ εναντίον του ραδιοτηλεοπτικού φορέα KBS για τη χρήση του ονόματος "Lee Soon-shin" στον τίτλο του δράματος. Η εντολή ζητούσε να σταματήσει αμέσως η εκπομπή, να αφαιρεθεί το όνομα "Lee Soon-shin" από τον τίτλο και να αλλάξει το όνομα του χαρακτήρα. Η ομάδα ισχυρίστηκε ότι το ιστορικό πρόσωπο Lee Soon-shin (ή Yi Sun-sin), ένας ναύαρχος φημισμένος για τις νίκες του ενάντια στο Ιαπωνικό Πολεμικό Ναυτικό στον πόλεμο Imjin κατά τη διάρκεια της Δυναστείας Joseon, αποτελεί επίσημο εθνικό σύμβολο, του οποίου η σημασία θα «μειωθεί» λόγω της χρήσης του ονόματος για την «αδύναμη και αδέξια» πρωταγωνίστρια, την οποία διαδραμάτιζε η ηθοποιός IU.[18] [19] [20] [21] Η KBS και η εταιρεία παραγωγής A Story απάντησαν ότι δεν είχαν σχέδια να αλλάξουν το όνομα του τίτλου ή του χαρακτήρα. Αντ' αυτού, άλλαξαν την αρχική αφίσα του δράματος, όπου πολλά ηθοποιοί της σειράς κάθονται πάνω σε έναν σωρό νομισμάτων αξίας 100 γουόν, τα οποία απεικονίζουν τον Ναύαρχο Yi, αντικαθιστώντας ψηφιακά τα κέρματα με σκέτο χρυσό.[22] [23]

2014 - 1η απεργία της KBS ενάντια στις φιλοκυβερνητικές διαθέσεις του προέδρου τηςΕπεξεργασία

Στις αρχές Μαΐου του 2014, ο Gil Hwan-young έπαυσε τον επικεφαλής ειδήσεων της KBS, μετά από υποτιθέμενα ανάρμοστα σχόλια σχετικά με το ναυάγιο του πλοίου Sewol. Ο διευθυντής κατηγόρησε τότε τον Gil για παρεμβολές στην επεξεργασία των ειδήσεων, καθώς και για μεροληψία υπέρ της κυβέρνησης.

Μετά την αναβολή της απόφασης από το συμβούλιο σχετικά με την παύση, ή όχι, του Gil, δύο από τα μεγαλύτερα σωματεία του σταθμού ξεκίνησαν απεργία.

Ως αποτέλεσμα του μποϊκοτάζ, το μεγαλύτερο μέρος των ειδήσεων του σταθμού επηρεάστηκε. Το κεντρικό δελτίο KBS News 9 κράτησε μόλις 20 λεπτά και στις τοπικές εκλογές στις 4 Ιουνίου 2014, η KBS δεν μπόρεσε να στείλει δημοσιογράφους για να πάρουν συνέντευξη από τους υποψηφίους.

Η απεργία έληξε μετά την υπερψήφιση του διοικητικού συμβουλίου για αποπομπή του Gil. Το διοικητικό συμβούλιο ψήφισε μια πρόταση στις 5 Ιουνίου 2014 ζητώντας την την παύση του προέδρου Gil. Η απόφαση της πλειοψηφίας απεστάλη για έγκριση στον πρόεδρο της χώρας Park Geun-hye, ο οποίος έχει την εξουσία να διορίζει τον επικεφαλής του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού.

2017 - 2η απεργία της KBS ενάντια στις φιλοκυβερνητικές διαθέσεις του προέδρου τηςΕπεξεργασία

Τον Αύγουστο του 2017, το σωματείο της KBS αποφάσισε να διεξαγάγει απεργία, η οποία ξεκίνησε στις 4 Σεπτεμβρίου, λόγω της εικαζόμενης παρέμβασης στην ειδησεογραφική κάλυψη υπέρ της διακυβέρνησης του πρώην προέδρου Park Geun-hye.[24] [25] Ως αποτέλεσμα του μποϊκοτάζ, σημειώθηκε σοβαρή μείωση στη μετάδοση ειδησεογραφικών και καλλιτεχνικών προγραμμάτων, ραδιοφωνικών εκπομπών και διαφόρων εκδηλώσεων από την KBS, λόγω της συμμετοχής των περισσότερων εργαζομένων του σταθμού στην απεργία.[26] Μετά από 141 ημέρες, η απεργία τελείωσε όταν το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ενέκρινε την απόλυση του προέδρου της KBS, Ko Dae-young.[27] [28]

Δείτε επίσηςΕπεξεργασία

Βιβλιογραφικές ΑναφορέςΕπεξεργασία

  1. 김, 세옥. «"Chun Doo-hwan new military department", media integration». 피디저널(PD저널). http://www.pdjournal.com/news/articleView.html?idxno=25830. 
  2. Choe Sang-Hun, "Computer Networks in South Korea Are Paralyzed in Cyberattacks", The New York Times, 20 March 2013.
  3. Lee Minji (April 10, 2013). «(2nd LD) Gov't confirms Pyongyang link in March cyber attacks». Yonhap News. http://english.yonhapnews.co.kr/northkorea/2013/04/10/49/0401000000AEN20130410007352320F.HTML. 
  4. 4,0 4,1 «Channel Info». KBS English. http://english.kbs.co.kr/about/channel-info_1tv.html. Ανακτήθηκε στις 4 April 2014. 
  5. «Broadcasting Tests Begin for Ultra High Definition». KBS English. 31 March 2014. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2019-04-03. https://web.archive.org/web/20190403151343/http://english.kbs.co.kr/about/Latest_at.html?No=8008325. Ανακτήθηκε στις 2 April 2014. 
  6. «KBS Launches Children's Channel». Asia-Pacific Broadcasting Union. 29 Μαΐου 2012. 
  7. «Korea debuts cable channel dedicated to women». Asia-Pacific Broadcasting Union. 25 January 2013. http://www.abu.org.my/Latest_News-@-Korea_debuts_cable_channel_dedicated_to_women.aspx. Ανακτήθηκε στις 25 January 2013. 
  8. «Channel Info». KBS English. http://english.kbs.co.kr/about/channel-info_2radio.html. Ανακτήθηκε στις 4 April 2014. 
  9. «Media Strike in Korea». Ask a Korean!. 12 Ιουνίου 2012. Ανακτήθηκε στις 14 Σεπτεμβρίου 2014. 
  10. Park, In-Kyu (2005). Public service broadcasting in the market place: the BBC and KBS in the 1990s.. http://theses.gla.ac.uk/5024/1/2005ParkPhD.pdf. 
  11. Se-jeong, Kim (1 July 2011). «DP leader hits KBS for alleged wiretapping». The Korea Times. http://www.koreatimes.co.kr/www/news/nation/2014/03/116_90031.html. Ανακτήθηκε στις 16 November 2018. 
  12. Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2011-06-07). «KBS는 정권재창출 위한 독재자·친일파 방송» (στα κορεατικά). MediaToday. http://www.mediatoday.co.kr/news/articleView.html?idxno=95723. Ανακτήθηκε στις 2011-06-23. 
  13. Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2011-06-25). «KBS 친일파를 영웅으로···시청자 '경악' "친일방송축하"» (στα κορεατικά). MediaToday. http://www.mediatoday.co.kr/news/articleView.html?idxno=96018. Ανακτήθηκε στις 2011-07-13. 
  14. «SKorea journalists protest alleged pro-gov't bias». Associated Press. 2012-03-19. http://www.businessweek.com/ap/2012-03/D9TJIHLG0.htm. Ανακτήθηκε στις 2012-03-22. 
  15. «Massive Media Strike in South Korea». Sampsonia Way. 2012-04-25. http://www.sampsoniaway.org/blog/2012/04/25/massive-media-strike-in-south-korea/. Ανακτήθηκε στις 2014-04-09. 
  16. «Special Show to Celebrate the Retirement of Parachute Executives». WORLDYAN NEWS. 2012-03-19. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2014-04-13. https://web.archive.org/web/20140413143842/http://www.worldyannews.com/news/articleView.html?idxno=1889. Ανακτήθηκε στις 2014-04-09. 
  17. Cho (조), Hyeon-ho (현호) (2012-03-14). (στα κορεατικά)MediaToday. http://www.mediatoday.co.kr/news/articleView.html?idxno=100984. Ανακτήθηκε στις 2012-03-21. 
  18. Kim, Tong-hyung (12 Μαρτίου 2013). «Group protests IU's TV drama». The Korea Times. Ανακτήθηκε στις 12 Μαρτίου 2013. 
  19. Kim, Ji-yeon (12 Μαρτίου 2013). «Korean drama sued over title». The Korea Herald. Ανακτήθηκε στις 12 Μαρτίου 2013. 
  20. Lee, Sun-min (12 Μαρτίου 2013). «Group protests Lee Soon Shin drama». Korea JoongAng Daily. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 11 Απριλίου 2013. Ανακτήθηκε στις 12 Μαρτίου 2013. 
  21. Choi, Eun-hwa (12 Μαρτίου 2013). «You′re the Best Lee Soon Shin Gets KBS Involved in Another Title Controversy». enewsWorld. CJ E&M. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 19 Απριλίου 2013. Ανακτήθηκε στις 12 Μαρτίου 2013. 
  22. '최고다이순신' 동전포스터, 어떻게 바뀌었나?. TV Report (στα Κορεατικά). 18 Μαρτίου 2013. Ανακτήθηκε στις 19 Μαρτίου 2013. 
  23. Lee, Sun-min (19 Μαρτίου 2013). «After outcry, KBS alters drama poster». Korea JoongAng Daily. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 24 Μαρτίου 2013. Ανακτήθηκε στις 19 Μαρτίου 2013. 
  24. girlfriday. «KBS, MBC union workers go on strike, programs halt production». DramaBeans (30 August 2017). http://www.dramabeans.com/2017/08/kbs-mbc-union-workers-go-on-strike-programs-halt-production/. Ανακτήθηκε στις 28 November 2017. 
  25. Qian. «MBC-KBS Media Strike: Once More, With Feeling». Seoul Beats (12 September 2017). http://seoulbeats.com/2017/09/mbc-kbs-media-strike-once-more-with-feeling/. Ανακτήθηκε στις 28 November 2017. 
  26. Shin, Hyo-ryung (29 October 2017). «KBS 파업 '1박2일' 결방···'슈퍼맨이 돌아왔다'만 방송» (στα ko). Newsis. http://www.newsis.com/view/?id=NISX20171029_0000131647. Ανακτήθηκε στις 21 January 2018. 
  27. Kim, Ka-young (22 January 2018). «KBS이사회, 고대영 사장 해임제청…총파업 141일 만» (στα ko). TV Report. http://www.tvreport.co.kr/?c=news&m=newsview&idx=1034226. Ανακτήθηκε στις 22 January 2018. 
  28. Kim, Mi-Ji (22 January 2018). «[공식입장 KBS 총파업 141일 만에 고대영 사장 퇴출…노조 "우리가 이겼다"»] (στα ko). Xsport News. http://www.xportsnews.com/jenter/?ac=article_view&entry_id=935383&_REFERER=http%3A%2F%2Fentertain.naver.com%2Fnow%2Fread%3Foid%3D311%26aid%3D0000815639. Ανακτήθηκε στις 22 January 2018. 

Εξωτερικοί ΣύνδεσμοιΕπεξεργασία

  • KBS.co.kr - επίσημη ιστοσελίδα της KBS (Κορεατικά) (Αγγλικά)
  • World.KBS.co.kr - επίσημη ιστοσελίδα της KBS World (Κορεατικά) (Αραβικά) (Γερμανικά) (Αγγλικά) (Ισπανικά) (Γαλλικά) (Ινδονησιακά) (Κινέζικα) (Ιαπωνικά) (Βιετναμέζικα) (Ρωσικά)
  • KBS America