Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων του «BBC Parliament»

3.091 bytes αφαιρέθηκαν ,  πριν από 5 έτη
μ
Αναστροφή της επεξεργασίας από τον 94.69.120.194 (συνεισφ.), επιστροφή στην τελευταία εκδοχή υπό [[Χρή...
μ (Αναστροφή της επεξεργασίας από τον 94.69.120.194 (συνεισφ.), επιστροφή στην τελευταία εκδοχή υπό [[Χρή...)
 
Πριν γίνει το κανάλι ιδιοκτησία του [[BBC]], το κανάλι ονομαζόταν '''The Parliamentary Channel''' (1992-1998).
 
==Ιστορία==
Before being taken over by the BBC, the channel was known as '''The Parliamentary Channel''', at first operated by United Artists Cable and funded by a consortium of British cable operators.<ref>{{cite web|url=http://www.publications.parliament.uk/pa/cm199798/cmselect/cmbroad/984/8071504.htm|title=Broadcasting Select Committee Minutes Of Evidence, 1997}}</ref> The Parliamentary Channel launched as a cable-exclusive channel in 1992. The channel was purchased by the BBC in 1998, retitled 'BBC Parliament', and relaunched under the new name on 23 September 1998. It now broadcasts on cable, satellite, and [[Freeview (UK)|Freeview]].
 
The channel ran as an audio service via [[Digital Audio Broadcasting|DAB]] from launch until 14 November 2000.
 
Due to capacity limitations on the [[digital terrestrial television]] platform, now known as [[Freeview (UK)|Freeview]], from launch until 30 October 2002, the channel ran as "audio only". Then on Freeview from October 2002 until 13 November 2006 the channel was only able to broadcast a quarter-screen picture. After receiving "thousands of angry and perplexed [[email]]s and letters",<ref>{{cite web|url=http://www.bbc.co.uk/blogs/theeditors/2006/10/resizing_parliament.html|title=BBC NEWS - The Editors|accessdate=2007-04-30}}</ref> not to mention questions asked by MPs in the House itself, the BBC eventually found the [[Bandwidth (signal processing)|bandwidth]] to make the channel full-screen.<ref>{{cite news|url=http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/bbc_parliament/6144072.stm|title=BBC NEWS - Programmes - BBC Parliament - BBC Parliament goes full screen|accessdate=2007-04-30 | date=13 November 2006|work=BBC News}}</ref>
 
Until 2008, BBC Parliament was unique amongst the BBC channels in being broadcast using non-BBC facilities - with ITV's Millbank Studios, based in [[Westminster]], supplying the engineering and [[playout]] facilities ([[CBeebies]] became the second such channel when it moved live presentation to [[Teddington Studios]] in 2008). Production, editorial and journalism are, however, maintained by the BBC.
 
The channel's current identity was introduced on Monday, 20 April 2009 as part of the unifying of all of BBC News' output, the process which saw the [[BBC News (TV channel)|BBC News Channel]] and [[BBC World News]] receive revamps in 2008.<ref>[http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2009/04_april/16/parliament.shtml BBC Press Office - BBC Parliament gets a fresh look]</ref> This replaced the channel's previous identity which was first introduced in 2002.<ref>[http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/bbc_parliament/8008077.stm BBC Parliament - BBC Parliament unveils a fresh new look]</ref>
 
BBC Parliament was taken off the air during the [[2012 Summer Olympics]] on [[Freeview (UK)|Freeview]] in post-[[Digital television transition|digital switchover]] areas to enable BBC Three to broadcast 24 hours a day. The BBC had done the same during the [[2008 Summer Olympics]] as it used the space to provide an additional [[BBC Red Button]] option for Freeview users.
 
==Παραπομπές==
64.559

επεξεργασίες