Βικιπαίδεια:Επιχείρηση Πολιτική Αυτό το λήμμα είναι στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Πολιτική», μια προσπάθεια για την βελτίωση και εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα που αφορούν αυτό τον τομέα.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα όπου μπορείτε να συμμετάσχετε στη συζήτηση και να δείτε ανοιχτά ζητήματα για εργασία.
Λήμμα τάξης Έναρξη Έναρξη Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης Έναρξη κατά την κλίμακα ποιότητας.

Σχόλιο 10-1-2021Επεξεργασία

Κατάσταση: υπό εξέλιξη

το επονυμο γραφεται με ιοτα για ολη την οικογενεια

Σπυρομιλιος

ετσι ειναι στην στοα, στους ταφους και στην αυτοβιογραφια. Αναφορά: Iason.sp (συζήτηση) 17:46, 10 Ιανουαρίου 2021 (UTC)

@Iason.sp: Το επώνυμο έχει διττή γραφή "Μίλιος/Μήλιος", το ίδιο και το "Σπυρομίλιος"/"Σπυρομήλιος" που είναι ονοματεπώνυμο που έγινε επώνυμο. Κυρίαρχη γραφή είναι με "η", από εκείνη κιόλας της εποχή (βλ. ενδεικτικά Ιστορία Σπ. Τρικούπη, τόμ. Γ΄ σελ. 247). Υπάρχει γραφή με "ι", λ.χ. στο λίβελό ενάντια στον Κωλέττη. Ωστόσο, επικρατεί γενικά η γραφή με "η", ίσως διότι το "ι" ήταν ανορθογραφία, ίσως διότι παρετυμολογήθηκε από τη μηλιά. Όπως και νά 'χει, το αρχείο του στην Ελλ. Εθνολ. & Ιστορική Εταιρ. επιγράφεται ως "Σπυρομήλιου", και έτσι το αναφέρουν και ειδικοί πανεπιστημιακοί, καθηγητές όπως ο Στέφανος Παπαγεωργίου που το επιμελήθηκε [1], ενώ και ο "άλλος" Χειμαρριώτης Σπύρος Σπυρομήλιος έγραφε το επώνυμό του με "η" (βλ. ενδεικτικά το βιβλίο του Αλβανοί και αλβανισταί του 1914), ενώ στο τάφο του τον έχουν με "ι" (σύγχρονη επιγραφή και προφανώς ανορθόγραφη, αφού ο ίδιος έγραφε με "η"). Επίσης, ως "Σ. Μήλιος" αναγράφεται/υπογράφει ως υπουργός ΒΔ σε διάφορα ΦΕΚ, όπως λ.χ. το 7/26-01-1868 και το 2/04-01-1869. Συνεπώς η γραφή με "η" δεν είναι λάθος -μπορεί όμως να μπει μια παράθεση και με τον τύπο ονόματος με "ι", μαζί με μια τεκμηριωμένη σχετική παρατήρηση. ǁǁ ǁ Chalk19 (συζήτηση) 22:10, 10 Ιανουαρίου 2021 (UTC)

/* Σχόλιο 10-1-2021 */ πιστευω οτι θα ηταν σωστο να ειναι το Σπυρομιλιος σε χρηση. Δεν ξερω τι παραπανω απο το βιογραφικο το Σπυρου Σπυρομιλιου η το ονομα της στοας η του ταφου θα χρειαζοταν. Ισως θα επρεπε να επικοινονησει καποιος με τους απογονους και να ρωτησει πως γραφουν και γιατι το ονομα τους μια και υπαρχει καποια αμφιβολια.

@Chalk19: Ο στρατιωτικός και πολιτικός Σπυρομίλιος έλαβε το «επώνυμο» Μίλιος (Μανόλης Τριανταφυλλίδης, Κ. Καρθαίος, Θρασύβουλος Σταύρου, Αχιλλέας Τζάρτζανος, Βασίλειος Φάβης, Νικόλαος Ανδριώτης, Νεοελληνική γραμματικής (της Δημοτικής). Ανατύπωση της έκδοσης του ΟΕΣΒ (1941) με διορθώσεις, εκδ. Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη), Αθήνα 2012, ISBN 978-960-231-027-4, σελ. 205, §463) από το όνομα του πατέρα του: Mhill (< ελληνιστική Μιχαήλ < εβραϊκή מִיכָאֵל‎: mikha'él), δηλαδή Μιχάλης. Κατά συνέπεια το Μίλιος πρέπει να γράφεται με –ι–. Υπάρχει βέβαια περίπτωση και το όνομά του να μην προέρχεται από το Σπυρίδων (>Σπύρος) αλλά από το αρωμουνικό / βλαχικό piros: «μαλλιαρός» (< per (μαλλί) +‎ –os < λατινική pilus (τρίχα, μαλλί) ή κατευθείαν από τη λατινική pilosus (μαλλιαρός) < λατινική pilus: τρίχα, μαλλί). Σ’ αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να γράφεται *(Σ)Πίρος Μίλιος. Αλλά αυτό θέλει περαιτέρω διερεύνηση. Το ίδιο ισχύει και για το όνομα Πίλιος / Σπίλιος / Σπήλιος, που δεν φαίνεται να έχει σχέση με καμία σπηλιά…--sVlioras (συζήτηση) 08:05, 21 Αυγούστου 2021 (UTC)

Λάθος τίτλοςΕπεξεργασία

Το Σπυρίδων Σπυρομήλιος είναι λάθος. Ή θα είναι Σπύρος Μήλιος ή ΣπυρομήλιοςΣπυρομίλιος) (βλ. λ.χ. Σπ. Τρικούπης, ΦΕΚ που υπέγραφε ως υπουργός, Αρχείο του στην ΙΕΕΕ-Στεφ. Παπαγεωργίου, Β. Κρεμμυδάς [2], Απομνημονεύματα από Βλάχο). ǁǁ ǁ Chalk19 (συζήτηση) 22:39, 10 Ιανουαρίου 2021 (UTC)

Επιστροφή στη σελίδα "Σπυρομήλιος".