Άνοιγμα κυρίου μενού

Το Seven ήταν ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός περιφερειακής εμβέλειας που εξέπεμπε τα πρώτα χρόνια μόνο στην περιοχή της Αττικής. Ξεκίνησε την εκπομπή του τον Δεκέμβριο του 1989, με την ονομασία Channel Seven X. Το 1999 μετονομάστηκε σε Seven και η άδεια του σταθμού μετατράπηκε επισήμως σε πανελλαδικής εμβέλειας (αν και δεν εξέπεμψε ποτέ σε όλη την χώρα, παρά μόνο στην Αττική, την Θεσσαλονίκη και σε αρκετές μεγάλες πόλεις) ενώ επί κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε ήδη αποκτήσει προσωρινή, όπως για όλους τους σταθμούς εθνικής εμβέλειας, άδεια το 1993. Παρότι το Seven, είχε άδεια εθνικής εμβέλειας δεν την αξιοποίησε ποτέ.

Seven TV
Seven TV logo.jpg
Ίδρυση23 Ιανουαρίου 1990
Πρώτη λειτουργίαΔεκέμβριος του 1989
Έναρξη λειτουργίαςΟκτώβριος του 1990
Τέλος λειτουργίας1 Απριλίου 2006
ΙδιοκτήτηςSeven TV Α.Ε.
Intersat S.A.
Σημαντικά πρόσωπαΠέτρος Φυσσούν
Νατάσα Ράγιου
Γιάννης Βούρος
Λιάνα Κανέλλη
ΙδρυτήςΌμιλος Κουλουκουντή
ΧώραFlag of Greece.svg Ελλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Κεντρικά γραφείαΛεωφόρος Κηφισίας 7-9, Μαρούσι, Αθήνα, Ελλάδα
Πρώην ονομασίεςChannel Seven X (1992-1999)
ΑντικατέστησεSeven X (1989-1992)
Αντικαταστάθηκε απόΣΚΑΪ (2006-σήμερα)
Λήψη
Επίγεια Αναλογικά
Συχνότητα49 UHF (Υμηττός)
30 UHF (Πάρνηθα)
50 UHF (Χορτιάτης)
(π  σ  ε )

Το 1999 το κανάλι, εξαγοράζεται από την Intersat του επιχειρηματία Γιώργου Μπατατούδη, τότε προέδρου του ΠΑΟΚ. Ο νέος ιδιοκτήτης του σταθμού, ονειρευόταν να κάνει τον τηλεοπτικό σταθμό συνδρομητικό, αλλά τελικά, προέκυψαν οικονομικές αντιπαραθέσεις, και τελικά δεν έγινε πραγματικότητα. Στην αυγή της νέας χιλιετίας το κανάλι είχε αρχίσει να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, από τα οποία δεν ανέκαμψε ποτέ και εν τέλει, το 2005, η συχνότητα του τηλεοπτικού σταθμού, πωλήθηκε στην Οικογένεια Αλαφούζου και από τη συχνότητα του Seven, στις 1 Απριλίου 2006 εξέπεμψε ξανά η τηλεόραση του ΣΚΑΪ, μετά από επτά χρόνια αποχής, αξιοποιώντας έτσι την άδεια εθνικής εμβέλειας που διέθετε το Seven.[1]

ΙστορίαΕπεξεργασία

Το κανάλι βγήκε στον αέρα τον Δεκέμβριο του 1989 με την ονομασία Seven X έχοντας στην κατοχή του και ραδιοφωνικό σταθμό με την ίδια ονομασία στους 98,7 αλλά την πρώτη του εκπομπή την πραγματοποίησε τον Οκτώβριο του 1990. Το 1992 ο σταθμός μετονομάστηκε σε Channel Seven X και το 1999 σε Seven ενώ απέκτησε εμβέλεια και στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Τον Ιούνιο του 1999, το κανάλι αλλάζει ιδιοκτησία και περνάει στα χέρια της Intersat (νυν Techland) του επιχειρηματία Γιώργου Μπατατούδη, ο οποίος ήταν επίσης (τότε) και πρόεδρος του ΠΑΟΚ. Γενικός διευθυντής προγράμματος του σταθμού ανέλαβε ο Δημήτρης Κωνσταντάρας ο οποίος άλλαξε τη φυσιογνωμία του με τη συνεργασία τηλεοπτικών προσωπικοτήτων, καλλιτεχνών και δημοσιογράφων. Ακολούθησε ύστερα από τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την εφαρμογή της σύγχρονης τεχνολογίας, ο σχεδιασμός της πρώτης δορυφορικής πλατφόρμας στην Ελλάδα από την Intersat με κεντρικό άξονα το Seven υπό την ευθύνη του Δημήτρη Κωνσταντάρα, ενώ τελικά απέκτησε πανελλαδική εμβέλεια, πράγματα που ωστόσο δεν έγιναν ποτέ πραγματικότητα.

Πτώχευση και κλείσιμοΕπεξεργασία

Το επονομασθέν Πείραμα του Seven κράτησε για λίγους μήνες μόνο αφού με τα πρώτα δείγματα "ξεφουσκώματος" του Χρηματιστηρίου, μεσολάβησε η υποχώρηση της εταιρείας, και η αναστολή των πιο φιλόδοξων σχεδιασμών της. Όλες οι καινούργιες εκπομπές σταμάτησαν λόγω κόστους, οι συνεργάτες και τα διευθυντικά στελέχη αποχώρησαν και το κανάλι πέρασε εξ ολοκλήρου, λόγω χρεών στον έλεγχο της Αγροτικής Τράπεζας.

Το 2005 και ενώ στην ουσία δεν εξέπεμπε πρόγραμμα παρά μόνο παλιές κινηματογραφικές ταινίες και παλαιότερες εκπομπές από το αρχείο του, η συχνότητά του αγοράστηκε από την οικογένεια Αλαφούζου, μιας από και εξ αρχής ήταν σκόπιμη και υποχρεωτική η εξαγορά του Seven διότι ο σταθμός θα έχανε μια για πάντα την πανελλαδική άδεια που είχε αποκτήσει από το 1999. Ωστόσο η οικογένεια Αλαφούζου είχε εξαγοράσει και τον τηλεοπτικό σταθμό Smart και προγραμμάτιζε να εκπέμψει το νέο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ από τις συχνότητές του, κάτι που δεν έγινε ποτέ, επειδή ο Smart είχε άδεια περιφερειακής εμβέλειας.

Ωστόσο, λίγες ημέρες πριν το νέο ξεκίνημα του ΣΚΑΪ, κρίθηκε σκόπιμη η αγορά του τηλεοπτικού σταθμού Seven, ο οποίος είχε άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, σε αντίθεση με τον Smart TV, και τελικά εξέπεμψε από τις συχνότητες του πρώην Seven. Ο σταθμός παρέμεινε στην ιδιοκτησία του ομίλου Αλαφούζου, μέχρι το 2008 όπου εξαγοράστηκε από τον επιχειρηματία Βίκτωρα Ρέστη, ο οποίος αργότερα ανακοίνωσε, ότι μέσα από την συχνότητά του θα εκπέμψει το πρόγραμμα του MTV Greece (νυν RISE TV). Ο νέος ΣΚΑΪ δεν ξεκίνησε με την συνταγή του παλιού ΣΚΑΪ, αλλά μεταδίδοντας ντοκιμαντέρ, ξένες σειρές και δελτία ειδήσεων, κάτι που με τα χρόνια χάθηκε, και επανήλθε στην παλιά συνταγή.

ΠρόγραμμαΕπεξεργασία

Η φυσιογνωμία του άλλαζε κατά διαστήματα. Αρχικά, το κανάλι πρόβαλε πολλή μουσική και μουσικές εκπομπές. Το 1991 αναμετέδιδε ένα μεγάλο μέρος από το πρόγραμμα του γαλλικού μουσικού καναλιού MCM. Το 1992 εμπλούτισε το πρόγραμμά του με εκπομπές πολιτικού, πολιτιστικού και καλλιτεχνικού περιεχομένου ενώ σταδιακά περιορίζει την αναμετάδοση του γαλλικού καναλιού MCM.

Η Intersat, ιδιοκτήτρια τότε εταιρεία του ΠΑΟΚ, μετέδιδε τους αγώνες της ομάδας από το Seven για κάποιο χρονικό διάστημα. Τελικά το κανάλι πρόβαλε κατά κύριο λόγο εκπομπές για τον πολιτισμό και τις τέχνες όπως και ελληνικές κλασικές ταινίες περασμένων δεκαετιών. Όμως ο τηλεοπτικός σταθμός δεν είχε καταφέρει ποτέ να κερδίσει μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης. Το κανάλι είχε επίσης δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων με τίτλο Με σηκωμένα τα μανίκια που ήταν πολύ κοντά στη φυσιογνωμία των σημερινών, αναλυτικών δελτίων ειδήσεων με λίγα θέματα, σχολιασμό και πολλή ανάλυση.

ΔιαθεσιμότηταΕπεξεργασία

Επίγεια και αναλογικάΕπεξεργασία

Μέχρι την Πρωταπριλιά του 2006 (ημέρα Σάββατο), το κανάλι διέθετε αναλογική εκπομπή από τον Υμηττό (49 UHF), την Πάρνηθα (30 UHF), τον Χορτιάτη (50 UHF) και σε αρκετές περιοχές της χώρας, αλλάζοντας σε κάποιες από αυτές, πολλές φορές συχνότητες, ενώ πριν πωληθεί στην οικογένεια Αλαφούζου ο Seven, ο τοπικός Smart ενημέρωνε τους τηλεθεατές για τις νέες συχνότητες του τότε καινούργιου ΣΚΑΪ. Όταν ο σταθμός μετατράπηκε στον ΣΚΑΪ, τοποθέτησε αναλογικούς πομπούς σε όλη την χώρα.

ΔορυφορικάΕπεξεργασία

Ο σταθμός από το 1999 μέχρι το 2006 εξέπεμπε και δορυφορικά μέσω της Intersat (νυν Techland).

ΙδιοκτησίαΕπεξεργασία

Το κανάλι άλλαξε αρκετές φορές ιδιοκτησία στην ιστορία του. Μέχρι τα μέσα του 2006 η εταιρεία που διαχειριζόταν το Seven TV ήταν η Seven Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Ανώνυμος Εταιρεία, η οποία συστάθηκε στις 23 Ιανουαρίου 1990 με την επωνυμία Ξενία Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Ανώνυμος Εταιρεία και τον διακριτικό τίτλο Ξενία TV Α.Ε.[2] Πρώτος ιδιοκτήτης, ήταν ο όμιλος Κουλουκουντή ο οποίος πρωτοξεκίνησε το κανάλι λίγους μήνες μετά τον ομότιτλο ραδιοφωνικό σταθμό (νυν Alpha 98.9).[3] Στα τέλη του 1993 νομιμοποιήθηκε η λειτουργία του βάσει της 19210/Ε αδείας τοπικής εμβέλειας στην περιοχή της Αττικής και παροχής ειδικής αδείας τεχνικής δικτύωσης για να μεταδοθεί πανελλαδικά.[4][5]

Το 1996, ανακοινώθηκε ότι το κανάλι πουλήθηκε σε Αμερικανό και Έλληνα επιχειρηματία της εκκλησίας των Ευαγγελιστών έναντι του ποσού των 1,8 δισεκατομμυρίων δραχμών, λόγω των οικονομικών προβλημάτων του,[6] ενώ η ιδιοκτήτρια εταιρεία διέψευσε την είδηση, κάνοντας λόγο για νέους μετόχους, οι οποίοι θα βοηθούσαν στα οικονομικά της εταιρείας.[7] Δύο χρόνια αργότερα εξαγοράστηκε από τους Νίκο Ρίζο και τον Δημήτρη Ρίζο, με τις μετοχές της εκκλησίας στο κανάλι να παραμένουν.[8]

Το 1999 το κανάλι πέρασε στα χέρια της Intersat (νυν Techland)[9] ενώ ο μετέπειτα Cool FM πουλήθηκε στον όμιλο Τσοτσορού για το στήσιμο του Alpha News. Στα μέσα του επόμενου έτους, η επωνυμία και ο διακριτικός τίτλος του φορέα του καναλιού, μεταβλήθηκαν στα σημερινά[10] ενώ τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα, με επέκταση των δραστηριοτήτων.[11][12] Πέντε μέρες μετά τη μετατροπή, το κανάλι πουλήθηκε στην Ειδήσεις Ντοτ Κομ Ανώνυμη Εμπορική Εταιρία Παροχής Πληροφοριών και Ενημέρωσης με συμβολαιογραφική πράξη εγκεκριμένη από το ΕΣΡ, ενώ η Seven TV Α.Ε. συνεχίζει να υφίσταται σε λειτουργία, με διαφορετικό ιδιοκτησιακό καθεστώς.[13]

Οι ονομασίες του καναλιούΕπεξεργασία

Διάστημα Τίτλος Σταθμού
1989 μέχρι 1992 Seven X
1992 μέχρι 1999 Channel Seven X
1999 μέχρι 1 Απριλίου 2006 Seven
1 Απριλίου 2006 μέχρι σήμερα ΣΚΑΪ (νέος)

ΛογότυπαΕπεξεργασία

     
1989-1992 1992-1999 2000-01.04.2006

Δείτε επίσηςΕπεξεργασία

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «ΣΚΑΪ ... στο SEVEN». Ριζοσπάστης. 4 Απριλίου 2006. Ανακτήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2019. 
  2. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 171/1990». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 24 Ιανουαρίου 1990. 
  3. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2993/1989». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 24 Ιουλίου 1989. 
  4. «ΦΕΚ B 713/1993». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 10 Σεπτεμβρίου 1993. 
  5. «Ποιοι πήραν τότε, και ποιοι θέλουν τώρα τηλεοπτικές άδειες». e-tetRadio.gr. 10 Ιουλίου 2016. 
  6. «Πουλήθηκε το SEVEN X». Ριζοσπάστης. 10 Οκτωβρίου 1996. Ανακτήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2019. 
  7. «"Νέοι μέτοχοι" στο SEVEN X». Ριζοσπάστης. 11 Οκτωβρίου 1996. Ανακτήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2019. 
  8. «ΑΤΙΤΛΟ». Ριζοσπάστης. 20 Μαρτίου 1998. Ανακτήθηκε στις 8 Σεπτεμβρίου 2019. 
  9. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1787/2007». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 14 Μαρτίου 2007. 
  10. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3621/2000». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 26 Μαΐου 2000. 
  11. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 970/2001». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 13 Φεβρουαρίου 2001. 
  12. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1749/2002». Εφημερίς της Κυβερνήσεως. 7 Μαρτίου 2002. 
  13. «Απόφαση Αριθ. 394/2009». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 28 Ιουλίου 2009. Ανακτήθηκε στις 28 Ιουλίου 2009.