Άνοιγμα κυρίου μενού
Αυτή είναι η σελίδα συζήτησης για βελτιώσεις στο λήμμα Ιωσήφ Στάλιν.
Επιχείρηση Αποτίμησης Ζωτικών Λημμάτων Αυτό το λήμμα είναι αντικείμενο της Επιχείρησης Αποτίμησης Ζωτικών Λημμάτων, μιας συλλογικής προσπάθειας για την αποτίμηση και δημιουργία στατιστικών για τα λήμματα ζωτικής σημασίας της Βικιπαίδειας.
Γ Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως λήμμα τάξης Γ κατά την κλίμακα ποιότητας.
Βικιπαίδεια:Επιχείρηση Στρατιωτική Ιστορία Αυτό το λήμμα είναι στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Στρατιωτική Ιστορία», μια προσπάθεια για την βελτίωση και εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα που αφορούν αυτό τον τομέα.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα όπου μπορείτε να συμμετάσχετε στη συζήτηση και να δείτε ανοιχτά ζητήματα για εργασία.
Γ Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης Γ κατά την κλίμακα ποιότητας.
Βικιπαίδεια:Επιχείρηση Βιογραφία Αυτό το λήμμα είναι στο πλαίσιο ενδιαφέροντος της «Βικιεπιχείρησης Βιογραφία», μια προσπάθεια για την βελτίωση και εμπλουτισμό της Βικιπαίδειας με λήμματα που αφορούν αυτό τον τομέα.
Για να συμμετάσχετε και εσείς στη Βικιεπιχείρηση, επισκεφτείτε τη σχετική σελίδα όπου μπορείτε να συμμετάσχετε στη συζήτηση και να δείτε ανοιχτά ζητήματα για εργασία.
Γ Αυτό το λήμμα αποτιμήθηκε ως τάξης Γ κατά την κλίμακα ποιότητας.
Ύψιστης Αυτό το λήμμα έχει αποτιμηθεί ως λήμμα με ύψιστη σπουδαιότητα κατά την κλίμακα σπουδαιότητας.

Πίνακας περιεχομένων

Πηγή;Επεξεργασία

Υπάρχει σοβαρή πηγή για το παρακάτω ή να το αφαιρέσουμε; "Σε αυτούς τους μήνες, ο Στάλιν άρχισε να πανικοβάλλεται, ενεργώντας μέσω του Λαυρέντι Μπέρια, ήρθε σε επαφή με τους Ναζί και προσέφερε απέραντες εδαφικές παραχωρήσεις σε αντάλλαγμα για την ειρήνη. Η προσφορά του, εντούτοις, απορρίφθηκε και ο πόλεμος συνεχίστηκε." Dipa1965 09:38, 21 Ιουλίου 2010 (UTC)

Το αφαίρεσα. Αν ισχύει, επαναφέρετε με κατάλληλη παραπομπή.--Dipa1965 10:58, 22 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Λβοφ/ΚερένσκιΕπεξεργασία

Προχτές, διόρθωσα τη φράση "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Αλέξανδρος Κέρενσκι" σε "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Πρίγκιπας Λβοφ", διότι μετά την πτώση του τσάρου (το Φλεβάρη του 1917), πρωθυπουργός ανέλαβε ο Λβοφ και όχι ο Κερένσκι. Ο Κερένσκι ήταν Υπουργός Δικαιοσύνης. Έγινε πρωθυπουργός τον Ιούλη του 1917 (από το άρθρο της ελληνικής Βικιπαίδεια περί του Κερένσκι, στο οποίο παραπέμπει και το άρθρο περί του Στάλιν). Παρακαλώ, να μην ξανασβηστεί η διόρθωση. Ευχαριστώ. --Πάνος193 07:49, 21 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Έβαλα και σχετική πηγή για τη διόρθωση. Αν υπάρχει αμφισβήτησή της με άλλ--Πάνος193 23:04, 28 Δεκεμβρίου 2010 (UTC)η τότε άλλαξέ την. --Ttzavarasσυζήτηση 08:39, 21 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Η άλλη πηγή είναι το άρθρο της Βικιπαίδεια για τον Κερένσκι και υπάρχουν και πολλές άλλες. Τελικά, το αλλάζω ξανά, γιατί πρόκειται για χοντρό λάθος. --Πάνος193 18.25 21 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Το "πολλές άλλες" δε λέει κάτι - νομίζω πως πρέπει να τις παραθέσεις. Το άρθρο της ΒΠ για τον Κερένσκι μπορεί να είναι το ίδιο λάθος όσο και το παρόν. Μιλάμε για τρίτες και ανεξάρτητες πηγές, όχι την ίδια τη ΒΠ. Δεν το αλλάζω μέχρι να βεβαιωθώ, αλλά αποκλείεται γνωστός συγγραφέας να κάνει τόσο χοντρό λάθος. --Ttzavarasσυζήτηση 18:41, 21 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Τώρα μόλις είδα ότι άλλαξες τον Κερένσκι με τον Λβοφ χωρίς να αλλάξεις την πηγή. Μπήκες άραγε στον κόπο να τη δεις και να διαβάσεις τι γράφει εκεί ο Ρούσσος Βρανάς;; "Ο πρίγκιπας Λβοφ παραδίδει στον υπουργό Πολέµου Αλεξάντρ Κερένσκι, ο οποίος σχηµατίζει κυβέρνηση συνεργασίας µε τους µετριοπαθείς σοσιαλιστές (Μενσεβίκους και Σοσιαλεπαναστάτες), τους οποίους ενώνει ο κοινός τους φόβος για τον µπολσεβικισµό." Πώς αλλάζεις λοιπόν τα γραφόμενα;; Αυτό ονομάζεται παραποίηση πηγής. --Ttzavarasσυζήτηση 18:44, 21 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Πρώτα-πρώτα, να ζητήσω συγνώμη για την αλλαγή που έκανα (χωρίς να αναφέρω την πηγή), γιατί, όντας αρκετά άσχετος, νόμισα ότι το "αν υπάρχει αμφισβήτησή της με άλλη πηγή, άλλαξέ τη" αναφερόταν στην αλλαγή του ονόματος του πρωθυπουργού της Προσωρινής Κυβέρνησης. Από την άλλη μεριά, δεν ξέρω πώς θα μπορούσα να αλλάξω την πηγή, αλλά δε χρειάζεται και κάτι τέτοιο, αφενός γιατί ο Ρ.Β. δε γράφει, στο απόσπασμα που παραθέτεις, ΠΟΤΕ "παρέδωσε" ο πρίγκιπας Λβοφ στον Κερένσκι και, αφετέρου, στο ίδιο άρθρο του, ο Ρ.Β. γράφει, παρακάτω :

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ

1917 23-27 Φεβρουαρίου: Η κυβέρνηση διατάσσει τη φρουρά της Πετρούπολης να ανοίξει πυρ κατά διαδηλωτών. Οι στρατιώτες στασιάζουν. Ο τσάρος παραιτείται όταν επαναστατεί η Μόσχα. Συµφωνία συνεργασίας του Σοβιέτ της Πετρούπολης µε την προσωρινή κυβέρνηση του πρίγκιπα Λβοφ.

3-4 Ιουλίου: Εργάτες και στρατιώτες της Πετρούπολης απαιτούν να περάσει η εξουσία στα Σοβιέτ. Ξεσπούν σποραδικές συγκρούσεις. Ο Τρότσκι συλλαµβάνεται και ο Λένιν κρύβεται. Νέα προσωρινή κυβέρνηση υπό τον Κερένσκι.

Όσο για τις "πολλές άλλες πηγές", θα παραθέσω δύο : 1) Η πολύ σοβαρή εγκυκλοπαίδεια του περασμένου αιώνα, του "Ήλιου", στο λήμμα "Κερένσκι" αναφέρει : "μετέσχε δε ως εκπρόσωπος των εργατικών και στρατιωτικών (επαναστατικών) οργανώσεων της Πετρουπόλεως της υπό τον πρίγκιπα Λβώβ πρώτης μετεπαναστατικής κυβερνήσεως, αρχικώς ως υπουργός της Δικαιοσύνης, είτα δε των Στρατιωτικών και των Ναυτικών. Τον Ιούλιον του 1917 εγένετο πρωθυπουργός..." 2) Στην ηλεκτρονική έκδοση των έργων του Λένιν, στα αγγλικά (Lenin, Collected Works), υπάρχει στον 25ο τόμο, με ημερομηνία 29/7/1917, ένα άρθρο με τίτλο "The Beginning of Bonapartism" ("Αρχή του βοναπαρτισμού"), που αρχίζει ως εξής : "Now that the Cabinet of Kerensky, Nekrasov, Avksentyev and Co.[1] has been formed..." (Τώρα, ύστερα από το σχηματισμό της κυβέρνησης Κερένσκι, Νεκράσοφ, Αυξέντιεφ και Σία [1]... ) και στη σημείωση [1] αναφέρεται : "[1] Lenin means the coalition Provisional Government formed on July 24 (August 6), 1917. It included A. F. Kerensky, Premier and War and Naval Minister..." (Ο Λένιν εννοεί την Προσωρινή Κυβέρνηση συνασπισμού, που σχηματίστηκε στις 24 Ιουλίου - 6 Αυγούστου, με το νέο ημερολόγιο. Περιλάμβανε τον Α.Φ.Κερένσκι, Πρωθυπουργό και Υπουργό Πολέμου και Ναυτικών...) Και κάτι αστείο : Στο άρθρο του Ρ.Β., από λάθος, κΆτω από τη φωτογραφία του Κερένσκι γράφει : ΒΛΑΝΤΙΜΙΡ ΛΕΝΙΝ! --Πάνος193 08:41, 22 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Μα ακριβώς φίλε μου, όσα παραθέτεις πιο πάνω λένε ότι ο Λβοφ παραιτήθηκε και νέα κυβέρνηση σχημάτισε, τον Ιούλιο, ο Κερένσκι. Συνεπώς ποια η διαφωνία μας; Και το σφάλλειν ανθρώπινον, ακόμη και για έγκριτες εφημερίδες με άρθρα σημαντικών λογίων... Για να είμαι ειλικρινής δεν το είχα προσέξει! --Ttzavarasσυζήτηση 09:25, 22 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Σωστά, καμία διαφωνία. Μόνο που όταν λέει το άρθρο "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Αλέξανδρος Κέρενσκι,[1] επέτρεψε σε όλους τους πολιτικούς κρατουμένους να επιστρέψουν στα σπίτια τους." όποιος το διαβάζει, καταλαβαίνει ότι ο Κερένσκι έγινε πρωθυπουργός "μετά την πτώση του τσάρου", δηλαδή, κάποιο εύλογα μικρό χρονικό διάστημα μετά την πτώση του τσάρου (αρχές Μαρτίου 1917, με το νέο ημερολόγιο) και όχι τον Ιούλιο του 1917! Με την ίδια λογική, θα μπορούσε το άρθρο να γράφει " ο νέος πρωθυπουργός, Βλαντίμιρ Πούτιν", μια και ο Πούτιν, επίσης, έγινε πρωθυπουργός "μετά την πτώση του τσάρου". Εκεί, όμως, που το λάθος γίνεται "παραποίηση", είναι στη δεύτερη φράση, που λέει : "επέτρεψε (ο Κερένσκι) σε όλους τους πολιτικούς κρατουμένους να επιστρέψουν στα σπίτια τους". Αν περίμενε ο Λένιν να γίνει πρωθυπουργός ο Κερένσκι, για να γυρίσει στη Ρωσία, δε θα είχαμε τις "Θέσεις του Απρίλη" για τη μετατροπή της αστικής επανάστασης σε προλεταριακή και ίσως να μη γινόταν ποτέ πρωθυπουργός ο Κερένσκι, γιατί σίγουρα η πίεση των μπολσεβίκων, με την ηγεσία του Λένιν, ανάγκασε την αστική τάξη να κάνει την κυβέρνηση συνασπισμού με τον Κερένσκι επικεφαλής, που ήταν μέλος των εσέρων (σοσιαλιστών-επαναστατών). Νομίζω, λοιπόν, ότι το άρθρο πρέπει οπωσδήποτε να διορθωθεί.

  --Πάνος193 13:15, 22 Σεπτεμβρίου 2010 (UTC)

Τελικά, δεν κατάλαβα γιατί υπάρχει αυτή η ανεξήγητη επιμονή να μένει το όνομα Κερένσκι, ενώ είναι σίγουρα λάθος. Όπως εξήγησα, η πηγή δεν υπάρχει ανάγκη να αλλαχτεί. --Πάνος193 23:21, 24 Οκτωβρίου 2010 (UTC)

Η πηγή αναφέρει ακριβώς τον Κερένσκι και ΟΧΙ τον Λβοβ. --Ttzavarasσυζήτηση 05:36, 25 Οκτωβρίου 2010 (UTC)

Τελικά, φαίνεται, πως υπάρχει διαφωνία. Εσύ λες : "Μα ακριβώς φίλε μου, όσα παραθέτεις πιο πάνω λένε ότι ο Λβοφ παραιτήθηκε και νέα κυβέρνηση σχημάτισε, τον Ιούλιο, ο Κερένσκι". Το άρθρο γράφει : "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Αλέξανδρος Κέρενσκι". Ε, λοιπόν, "μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β΄", ο πρωθυπουργός ονομαζόταν Πρίγκιπας Λβοφ (από τις 2 Μαρτίου έως τις 3-4 Ιουλίου) και ο Κερένσκι ήταν Υπουργός Πολέμου στην κυβέρνηση Λβοφ. Ο Κερένσκι έγινε πρωθυπουργός τον Ιούλιο. Δεδομένου ότι ο τσάρος έπεσε στο τέλος Φεβρουαρίου δεν είναι καθόλου σωστό να αναφέρεται ως πρωθυπουργός, "μετά την πτώση του τσάρου", ο Κερένσκι, που έγινε πρωθυπουργός μετά από 5 μήνες. Το λάθος καταντάει παραλογισμός, όταν το άρθρο γράφει : "(ο Κερένσκι) επέτρεψε σε όλους τους πολιτικούς κρατουμένους να επιστρέψουν στα σπίτια τους". Όπως γράφει, όμως, ο Ρούσσος Βρανάς, στο ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ : "3-4 Ιουλίου: Εργάτες και στρατιώτες της Πετρούπολης απαιτούν να περάσει η εξουσία στα Σοβιέτ. Ξεσπούν σποραδικές συγκρούσεις. Ο Τρότσκι συλλαµβάνεται και ο Λένιν κρύβεται. Νέα προσωρινή κυβέρνηση υπό τον Κερένσκι". Θα ήταν πολύ περίεργο να συλληφθεί ο Τρότσκι και να κρυφτεί ο Λένιν, που θα έπρεπε να βρίσκονται ακόμα στο εξωτερικό, εφόσον ο Κερένσκι δεν είχε γίνει ακόμα πρωθυπουργός ώστε να τους "επιτρέψει να επιστρέψουν στα σπίτια τους". --Πάνος193 19:35, 26 Οκτωβρίου 2010 (UTC)

Φίλε Τζαβάρα, τι συμβαίνει; Ακόμα δεν έχεις πεισθεί ότι το σωστό είναι "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Πρίγκιπας Λβοφ" και όχι, όπως αναφέρει το άρθρο, "Μετά την πτώση του Τσάρου Νικολάου Β’, ο νέος πρωθυπουργός, Αλέξανδρος Κέρενσκι"; Δεν ξέρω, επειδή είμαι άσχετος στα διοικητικά της Βικιπαίδεια, όταν υπάρχει μια διαφωνία μεταξύ ενός χρήστη και ενός διαχειριστή, πώς λύνεται. Ελπίζω, να κινήσεις τη διαδικασία, αν επιμένεις ότι πρέπει το άρθρο να μείνει όπως έχει. Ευχαριστώ. --Πάνος193 23:50, 14 Νοεμβρίου 2010 (UTC)΄

Η ονομασία "Αγία Πετρούπολη" αναφέρεται στο άρθρο 3 φορές : στην ενότητα "πορεία προς τον μπολσεβικισμό", στην ενότητα "κρίσιμη επαναστατική καμπή" και στην ενότητα "μετεπαναστατική κατάσταση εξουσίας". Την πρώτη φορά το όνομα της πόλης αποδίδεται σωστό, γιατί η ενότητα αυτή αναφέρεται στο 1911, τη δεύτερη και την τρίτη φορά αποδίδεται λάθος, γιατί οι αντίστοιχες ενότητες αναφέρονται στο 1917 και στο 1918. Το όνομα της πόλης ήταν μέχρι το 1914 "Αγία Πετρούπολη" (Σανκτ-Πέτερσμπουργκ), από το 1914 έως το 1924 "Πετρούπολη" (Πέτρογκραντ), από το 1924 έως το 1991 "Λένινγκραντ" και από το 1991 έως σήμερα "Αγία Πετρούπολη" (πηγές η γαλλική και αγγλική ΒΠ). Νομίζω ότι θα πρέπει να διορθωθεί το άρθρο στα σημεία αυτά. --Πάνος193 18:21, 28 Δεκεμβρίου 2010 (UTC)

Όχι. Η πόλη αναφέρεται με τη σημερινή της ονομασία και σωστά. Όποιος θέλει να δει πώς λεγόταν σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο βλέπει το λήμμα της πόλης. Το καλύτερο είναι να μπει σε παρένθεση η τότε ονομασία, π.χ. Αγία Πετρούπολη (τότε λεγόταν Λενινγκραντ) ή το αντίστροφο: στο Λένινγκραντ (σημερινή Αγία Πετρούπολη). --Ttzavarasσυζήτηση 19:03, 28 Δεκεμβρίου 2010 (UTC)

Έχεις δίκιο. Αυτό που πρότεινα εγώ, θα δημιουργούσε σύγχυση. Αντίθετα, η παρένθεση είναι ο πιο σωστός τρόπος και μάλιστα με τη σημερινή ονομασία σε παρένθεση, δηλαδή, για το 1911 "Αγία Πετρούπολη" (σημερινή "Αγία Πετρούπολη") και για το 1917 και το 1918 "Πετρούπολη" (σημερινή "Αγία Πετρούπολη"), ή αν το κείμενο αναφερόταν στο 1928 "Λένινγκραντ" (σημερινή "Αγία Πετρούπολη"). Έτσι θα ήταν σαφές ότι πρόκειται για την ίδια πόλη με διαφορετικές ονομασίες στο πέρασμα του χρόνου. Η ίδια διόρθωση θα πρέπει να γίνει για την πόλη που αναφέρεται ως "Τσαρίτσιν". Τις δύο πρώτες φορές (εποχή ρωσικού εμφυλίου πολέμου) μπορεί να αναφερθεί ως "Τσαρίτσιν" (σημερινό "Βόλγκογκραντ") και την τρίτη (περίοδος Β' Παγκοσμίου Πολέμου) ως "Στάλινγκραντ" (σημερινό "Βόλγκογκραντ"). Έτσι ο αναγνώστης θα έχει συγχρόνως και τη σύγχρονη ονομασία και την ονομασία της εποχής όπου αναφέρεται το κείμενο, χωρίς να χρειάζεται να ψάχνει σε άλλα λήμματα της ΒΠ. --Πάνος193 23:04, 28 Δεκεμβρίου 2010 (UTC)

Πολύ σωστή επισήμανση... προχώρησε λοιπόν στη διόρθωση και εκεί χωρίς να διστάζεις πλέον! --Ttzavarasσυζήτηση 08:43, 29 Δεκεμβρίου 2010 (UTC)

Κι άλλες αστήρικτες προσθήκες;Επεξεργασία

Το άρθρο δεν παραθέτει καμμία πηγή έτσι κι αλλιώς. Δεν είναι καθόλου εποικοδομητικό λοιπόν να προστίθεται επιπλέον υλικό που επίσης δεν στηρίζεται πουθενά. Θα προτιμούσα να το αναιρέσω απευθείας αλλά καλύτερα πρώτα να το δει και κανείς άλλος.--Dipa1965 16:27, 23 Φεβρουαρίου 2011 (UTC)

Το εδαφιο με τιτλο 'Το Γερμανοσοβιετικό Σύμφωνο μη επίθεσης' ειναι απαραδεκτα μονοπλευρο. Προπαγανδιστικο θα ελεγα καθως δεν αναφερεται στα κρυφα πρωτοκολα της συμφωνιας, τον εκ προμελετης διαμελισμο της Πολωνιας, τις προκαθορισμενες σφαιρες επιρροης, τη συμφωνια περι καταστολης αντιδρασεων σε καθε σφαιρα επιρροης κλπ.

Θέμα ασφάλειαςΕπεξεργασία

Ο σύνδεσμος Documentary 52': Stalin by Stalin έχει αναφερθεί ως κακόβουλη ιστοσελίδα στη μηχανή αναζήτησης Google. Το μήνυμα που βλέπει στην οθόνη του υπολογιστή του κάποιος χρήστης, όταν ακολουθήσει το συγκεκριμένο σύνδεσμο - αναλόγως και με τις ρυθμίσεις ασφαλείας του browser που χρησιμοποιεί- είναι:«Η σελίδα έχει αναφερθεί ως κακόβουλη! Αυτή η ιστοσελίδα στο www.documen.tv έχει αναφερθεί ως κακόβουλη ιστοσελίδα και έχει φραγεί σύμφωνα με τις προτιμήσεις ασφαλείας σας. Οι ιστοσελίδες επιθέσεων προσπαθούν να εγκαταστήσουν προγράμματα στον υπολογιστή σας τα οποία υποκλέπτουν προσωπικές σας πληροφορίες, χρησιμοποιούν τον υπολογιστή σας για να επιτίθενται σε άλλους υπολογιστές και βλάπτουν το σύστημα σας.Μερικές ιστοσελίδες εγκαθιστούν επίτηδες κακόβουλο λογισμικό, αλλά σε αρκετές αυτό γίνεται χωρίς την γνώση ή την συγκατάθεση των ιδιοκτητών τους.»

Καλό είναι να αποφεύγεται η χρήση της συγκεκριμένης ιστοσελίδας, για λόγους ασφάλειας και μόνο, για όσο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να εμφανίζεται η προειδοποίηση της Google.--Harkoz 22:56, 8 Μαΐου 2011 (UTC)

Διόρθωση ανακρίβειαςΕπεξεργασία

Στη δεύτερη παράγραφο του άρθρου γράφεται : "Το Γενάρη του 1923 ο Λένιν έγραψε ένα γράμμα στο οποίο έλεγε ότι ο Στάλιν είναι πολύ αγενής, ελάττωμα απαράδεχτο για κομμουνιστή[1] με αποτέλεσμα ο ίδιος ο Λένιν να προτείνει την αντικατάστασή του από κάποιο άλλο στέλεχος των μπολσεβίκων". Νομίζω πως εδώ υπάρχει μια ανακρίβεια. Το άρθρο δίνει ως πηγή τη μυστική έκθεση του Χρουστσόφ και ως πηγή τη δημοσίευσή της από τις Εκδόσεις Θεμέλιο.Δεν έχω μπροστά μου το συγκεκριμένο βιβλίο, αλλά το γεγονός ότι η έκφραση "ελάττωμα απαράδεχτο για κομμουνιστή" δεν παρατίθεται σε εισαγωγικά με παρακινεί να σκεφτώ ότι είναι μάλλον κρίηση του αρθρογράφου και όχι αυτό που γράφει το βιβλίο των Εκδόσεων Θεμέλιο. Εν πάσει περιπτώσει, έχω στη διάθεσή μου άλλες 3 πηγές : 1) Το βιβλίο "Krushchev and Stalin's ghost" του Bertram D. Wolfe , που βρίσκεται στη Library of Congress με αριθμό κάρτας καταλόγου 56-12224, στο οποίο βιβλίο και στο Τρίτο Μέρος (Ντοκουμέντα και Παραρτήματα) περιέχεται η Διαθήκη του Λένιν, όπου η επίμαχη φράση υπάρχει με την εξής διατύπωση : "Stalin is too rude, and this fault, entirely supportable in relation among us communists, becomes insupportable in the office of General Secretary". (Ο Στάλιν είναι πολύ αγενής και αυτό το ελάττωμα, εντελώς υποφερτό μεταξύ ημών, των κομμουνιστών, γίνεται ανυπόφορο στη θέση του Γενικού Γραμματέα). 2) Στο MIA (Marxists Internet Archive - ελληνικό τμήμα) η φράση από τη Διαθήκη του Λένιν αναφέρεται ως εξής : "Ο Στάλιν είναι πολύ απότομος και το ελάττωμα αυτό, που είναι εντελώς ανεκτό στις προσωπικές σχέσεις κομμουνιστών αναμεταξύ τους, δεν είναι ανεκτό για κείνον που κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα". 3) Στην αγγλική Βικιπαίδεια, η αντίστοιχη φράση έχει ως εξής : "Stalin is too coarse and this defect, although quite tolerable in our midst and in dealing among us Communists, becomes intolerable in a Secretary-General (Ο Στάλιν είναι πολύ τραχύς, και αυτό το ελάττωμα, αν και είναι εντελώς ανεκτό στις σχέσεις μεταξύ ημών, των κομμουνιστών, γίνεται αφόρητο για ένα Γενικό Γραμματέα).

Νομίζω ότι όπως είναι διατυπωμένη η φράση στο άρθρο, είναι ανακριβής (μάλλον εκφράζει το αντίθετο από αυτό που γράφει πραγματικά το γράμμα του Λένιν) και θα πρέπει να διορθωθεί. --Πάνος193 7:39, 13 Νοεμβρίου 2013 (UTC) Προσπάθησα να διορθώσω την ανακρίβεια, αλλά λόγω απειρίας μου δεν μπόρεσα να βάλω σωστά τη <ref>. Η πηγή που χρησιμοποίησα είναι το MIA = Marxist Internert Archive στην ελληνική του έκδοση (νομίζω ότι είναι τροτσκιστικό κι αυτός είναι ένας λόγος να έχουμε εμπιστοσύνη ως προς την αξιοπιστία του, μια και προέρχεται από εχθρική πηγή ως προς το Στάλιν. Εν πάσει περιπτώσει, αυτοί αναφέρουν το ίδιο το γράμμα του Λένιν και όχι τι κατάλαβαν από αυτό, όπως κάνουν οι εκδόσεις Θεμάλιο. Και οι άλλες πηγές που ανέφερα στο προηγούμενο σχόλιό μου ταυτίζονται ως προς το περιεχόμενο του γράμματος, όπως το δίνει το ΜΙΑ. Θα κάνω τη σχετική διόρθωση καιπαρακαλώ τους διαχειριστές, αν θέλουν να βάλουν τη σωστή αναφορά στην πηγή ("ref"), αν είναι απαραίτητο. Ευχαριστώ. --Πάνος193 10:25, 16 Δεκεμβρίου 2013 (UTC)

Ο Στάλιν εκτός από γραμματέας του ΚΚΣΕ ήταν και πρωθυπουργός της Σοβιετικής ένωσης. Οι περισσότεροι γνωρίζουν πως υπήρχε το αξίωμα του πρωθυπουργού στην Σοβιετική Ένωση. Όπως και ο Λένιν ηταν ο πρώτος πρωθυπουργός την ΕΣΣΔ. Για αυτόν τονλόγο γιατί ο χρήστης και διαχειρηστής Χρήστης:Ttzavaras μου διέγραψε την πρόσθεση που έκανα στην σελίδα?

--Alex1991 (συζήτηση) 21:02, 10 Ιουλίου 2014 (UTC)

Γιατί το αξίωμα μπορεί να υπήρχε, δεν χρησιμοποιήθηκε όμως για τον Στάλιν. Κοίταξε και το αντίστοιχο αγγλικό λήμμα, αν χρησιμοποιεί το αξίωμα αυτό σε κάποιο σημείο του. --Ttzavarasσυζήτηση 22:51, 9 Ιουλίου 2014 (UTC)

Πού έχεις δει αναφορά σε αξίωμα με τον τίτλο πρωθυπουργός; Ο Λένιν, που αναφέρεις, στη δυτική βιβλιογραφία αναφέρεται ως επικεφαλής της κυβέρνησης, αλλά ο τίτλος της ιδιότητάς του ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου των Λαϊκών Κομισαρίων.   exc 22:55, 9 Ιουλίου 2014 (UTC)

Σε κάθε περίπτωση, αν βρεις πηγή που να τον αναφέρει ως πρωθυπουργό, πρόσθεσε τον τίτλο και τη σχετική πηγή. Προσωπικά πουθενά δεν έχω δει αυτούς που αναφέρεις να έχουν τον τίτλο του πρωθυπουργού. --Ttzavarasσυζήτηση 06:54, 10 Ιουλίου 2014 (UTC)
Επιστροφή στη σελίδα "Ιωσήφ Στάλιν".