902 TV

Ελληνικός πανελλαδικός τηλεοπτικός σταθμός

Η τηλεόραση του 902 ήταν ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας, με έδρα τη Νέα Ιωνία Αττικής. Ξεκίνησε την εκπομπή του πειραματικά τον Φεβρουάριο του 1991, με τις μεταδόσεις από το 13ο συνέδριο του κόμματος του ΚΚΕ, ενώ μετέδιδε το πλήρες πρόγραμμά του από το 1992. Ο σταθμός, παρότι ήταν πανελλαδικής εμβέλειας, δεν εξέπεμψε ποτέ σε όλη την χώρα, παρά μόνο στην Αττική, την Θεσσαλονίκη, και σε πολλές μεγάλες πόλεις. Επί κυβέρνησης Μητσοτάκη την περίοδο 1993-1994 απέκτησε προσωρινή άδεια, αν και λίγο καθυστερημένα (μαζί με τον τότε πρώτο ΣΚΑΪ) σε σχέση με τα υπόλοιπα ιδιωτικά κανάλια μετά τις βουλευτικές εκλογές του 1993, στις 3 Νοεμβρίου.

902 TV
902tv.jpg
Το λογότυπο του 902 (2008–2013)
Ίδρυση20 Μαρτίου 1989
Πρώτη λειτουργίαΦεβρουάριος 1991
Έναρξη λειτουργίαςΑπρίλιος 1990
Τέλος λειτουργίας11 Σεπτεμβρίου 2013
Εικόνα4:3 (576i, SDTV)
ΙδιοκτήτηςΡαδιοτηλεοπτική Α.Ε.
Σλόγκαν902 Τηλεόραση
ΙδρυτήςΚΚΕ
ΧώραFlag of Greece.svg Ελλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΠανελλαδικά
Κεντρικά γραφείαΛεωφόρος Ηρακλείου 145, Νέα Ιωνία Αττικής
Αντικαταστάθηκε απόE TV (2013-2018) και με την σειρά του από το OPEN (2018-σήμερα)
Ιστοσελίδα902.gr
(π  σ  ε )

Πριν ξεσπάσει η οικονομική κρίση του 2008, το κανάλι είχε αρχίσει να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, από τα οποία δεν ανέκαμψε ποτέ, με αποτέλεσμα, τέσσερα χρόνια αργότερα, στις 10 Σεπτεμβρίου 2012 να διακοπεί η λειτουργία του, αλλά εξαιτίας πιέσεων περί αφαίρεσης της άδειας, επαναλειτούργησε μετά από 3 μήνες, 4 εβδομάδες και μία ημέρα, στις 8 Ιανουαρίου 2013. Στις 11 Αυγούστου 2013, το κανάλι αγοράστηκε από την κυπριακή εταιρεία A-Orizon Media Ltd., συμφερόντων Φίλιππου Βρυώνη και ένα μήνα αργότερα (11 Σεπτεμβρίου), αντικαταστάθηκε από το Epsilon TV, αξιοποιώντας έτσι, την άδεια εθνικής εμβέλειας που διέθετε ο 902 TV. Ωστόσο η άδεια του καναλιού ξαναπουλήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα (11 Αυγούστου 2017) αυτήν την φορά στην επίσης κυπριακή Dimera Media Investments Ltd. συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, για να ξαναντικατασταθεί για άλλη μία φορά, την Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018 από το σημερινό OPEN BEYOND.

ΙστορίαΕπεξεργασία

Ο 902 TV ξεκίνησε τη λειτουργία του για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1990 και αποκλειστικά για 23 ολόκληρα χρόνια ήταν καθαρά τηλεοπτικός σταθμός του ΚΚΕ. Οι πρώτες του εκπομπές πραγματοποιήθηκαν τον Φεβρουάριο του 1991 με τις μεταδόσεις από το 13ο συνέδριο του κόμματος ενώ μετέδιδε το πλήρες πρόγραμμά του από το 1992. Το όνομά του το είχε λάβει από την εκπομπή του ομότιτλου ραδιοφωνικού σταθμού.

ΠρόγραμμαΕπεξεργασία

Το πρόγραμμα του καναλιού περιελάμβανε δελτία ειδήσεων, ενημερωτικές εκπομπές επικεντρωμένες γύρω από το κόμμα, Ρωσικής και Πολωνικής παραγωγής παιδικά προγράμματα (Μπόλεκ και Λόλεκ), ταινίες ξένης παραγωγής (σχετικά με το έπος του 1940) και τηλεπωλήσεις.

ΔιαθεσιμότηταΕπεξεργασία

Επίγεια και αναλογικάΕπεξεργασία

Από το ξεκίνημά του, εξέπεμπε στη συχνότητα 61 UHF από τον Υμηττό και ήταν το μοναδικό κανάλι που συνέχισε την αναλογική του εκπομπή (ενώ οι υπόλοιποι σταθμοί διέκοψαν το σήμα τους στις 20 Ιουλίου 2012 και η ΕΡΤ αντίστοιχα στις 17 Αυγούστου) μέχρι τις 10 Σεπτεμβρίου 2012 όπου διεκόπη η λειτουργία του λόγω οικονομικών προβλημάτων. Όμως στις 8 Ιανουαρίου 2013, εξαιτίας πιέσεων ότι θα του αφαιρεθεί η άδεια πανελλαδικής εμβέλειας, ο σταθμός επαναλειτούργησε μέσω του δορυφόρου Hellas Sat 39E σε όλη την Ελλάδα.

Μετά από ένα μήνα, τρεις εβδομάδες και μία ημέρα (2 Μαρτίου) το πρόγραμμα του ξεκίνησε να προβάλλεται μέσω της Digea στις περιοχές που έβλεπαν μόνο ψηφιακό σήμα και αναλογικά στα κέντρα εκπομπής όπου δεν έχουν έως σήμερα ψηφιακό σήμα. Παράλληλα, εξέπεμπε και από την Πάρνηθα στη συχνότητα 28 UHF μέχρι την 1η Αυγούστου 2014, όταν άλλαξαν οι πομποί από αναλογικοί σε ψηφιακοί, ενώ ο σταθμός είχε ήδη μετεξελιχθεί στο Epsilon TV.

ΔορυφορικάΕπεξεργασία

Εξέπεμπε αναλογικά σε πολλές περιοχές της Ελλάδας και ελεύθερα δορυφορικά μέσω τoυ HotBird 3 (ιδιοκτησία της γαλλικής Eutelsat) και του Hellas Sat 39E.

ΙδιοκτησίαΕπεξεργασία

Το κανάλι έχει αλλάξει αρκετές φορές ιδιοκτησία στην ιστορία του. Ωστόσο, ο φορέας που διαχειρίζεται το κανάλι έως σήμερα είναι η Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. η οποία συστάθηκε στις 20 Μαρτίου 1989 με τον διακριτικό τίτλο 902 Αριστερά στα FM και αποτελεί μετατροπή της Ν. Σταφυλίδης - Α. Καρτερός Ο.Ε.[1] Στο πρώτο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, συμμετείχε ο Παύλος Τσίμας ως μέλος.[2] Το 1993, χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή της Αττικής και παροχή ειδικής αδείας τεχνικής δικτύωσης για να μεταδοθεί πανελλαδικά, και έχει αριθμό πρωτοκόλλου 22414/E3/2992.[3][4][5][6][7] Κατά τα έτη 2001 και 2007, τροποποιήθηκε το καταστατικό,[8][9] ενώ από τον Απρίλιο του 2008, το σύνολο των μετοχών του φορέα κατέχει το ΚΚΕ.[10] Λίγους μήνες μετά, τροποποιήθηκε το καταστατικό με επέκταση των δραστηριοτήτων.[11]

Εξαγορά και κλείσιμοΕπεξεργασία

Στις 31 Ιουλίου 2013, ο ραδιοτηλεοπτικός 902 πουλήθηκε με συμβολαιογραφική πράξη στην κυπριακή A-Orizon Media Ltd. με έδρα την Λεμεσό, υπό τον όρο ότι ο αγοραστής δεν θα μεταβίβαζε με κανέναν τρόπο την εταιρεία σε οποιοδήποτε άλλο πολιτικό κόμμα,[12][13][14] και με τους σταθμούς να μετονομάζονται σε Epsilon TV και E-Radio αντίστοιχα. Τον Σεπτέμβριο του 2013, μεταβλήθηκε ο διακριτικός τίτλος του φορέα σε E-Radio TV με το ραδιοτηλεοπτικό Έψιλον να μεταφέρεται στο Μαρούσι.[15]

Ωστόσο, το E-Radio πουλήθηκε τρεις μήνες αργότερα στην Παρά Ένα Εκδόσεις-Υπηρεσίες Διαδικτύου Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.[16] για το στήσιμο του Παραπολιτικά 90.1 FM ενώ και το κανάλι πουλήθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα στην Dimera Media Investments Ltd. συμφερόντων του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη με έδρα τη Λάρνακα[17] και ένα χρόνο μετά, τον Σεπτέμβριο του 2018 το κανάλι μετακόμισε στις εγκαταστάσεις της πτωχευμένης TVE-Studio Παιανίας στον Καρελλά, στη βιομηχανική ζώνη της Παιανίας και μετά από ένα μήνα (24 Οκτωβρίου) το Epsilon TV αντικαταστάθηκε από το Open TV.

ΛογότυπαΕπεξεργασία

   
1990–2008 2008–2013

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 607/1989». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 24 Μαρτίου 1989. 
  2. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2347/1992». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 16 Ιουνίου 1992. 
  3. «ΦΕΚ B 843/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Νοεμβρίου 1993. 
  4. «ΦΕΚ B 954/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 31 Δεκεμβρίου 1993. 
  5. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Εθνικής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 222)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  6. «Πως οι εκδότες έγιναν πανίσχυροι καναλάρχες». typologies.gr. 25 Οκτωβρίου 2015. http://www.typologies.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1/. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2015. 
  7. «Το τηλεοπτικό 1989». thepressproject.gr. 11 Δεκεμβρίου 2010. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2019-03-26. https://web.archive.org/web/20190326134314/https://www.thepressproject.gr/mediadetails.php?id=2622. Ανακτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2010. 
  8. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2496/2002». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Απριλίου 2002. 
  9. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9829/2007». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 23 Αυγούστου 2007. 
  10. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2615/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Μαΐου 2008. 
  11. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9103/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 8 Αυγούστου 2008. 
  12. «Κυπριακή εταιρεία αγόρασε τον 902». 
  13. «A-ORIZON MEDIA LTD». OpenCorporates.com. 
  14. «Απόφαση Αριθ. 42/24.2.2014». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 24 Φεβρουαρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 2014. 
  15. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1872/2014». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 26 Φεβρουαρίου 2014. 
  16. «Απόφαση Αριθ. 311/8.9.2014». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 8 Σεπτεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου 2014. 
  17. «DIMERA MEDIA INVESTMENTS LTD». OpenCorporates.com. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοιΕπεξεργασία