Άνοιγμα κυρίου μενού

Το Smile TV είναι ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός περιφερειακής εμβέλειας που ανήκει στον επιχειρηματία Στέργιο K. Καλόγηρο. Η έδρα του σταθμού είναι στην περιοχή της Ριζούπολης, εντός της Αθήνας και αναμεταδίδεται μέσω συνεργαζόμενων σταθμών σε όλη την Ελλάδα. Εκπέμπει επίγεια ψηφιακά από 13 κέντρα εκπομπής τα οποία καλύπτουν την Περιφερειακή Ζώνη 9 (Αττική, Αργοσαρωνικός & Νότια Εύβοια), μέσω του επίγειου παρόχου της Digea και δορυφορικά, μέσω της συνδρομητικών παρόχων της NOVA και της COSMOTE TV (Θέση 507). Το πρόγραμμα του είναι κυρίως παιδικό και εν μέρει ενημερωτικό. Το κανάλι επίσης έχει άδεια μη ενημερωτικού - ψυχαγωγικού περιεχομένου (κάτι που κανονικά του απαγορεύει να μεταδίδει ενημερωτικές εκπομπές - το κανάλι προβάλλει ωστόσο ενημερωτικό πρόγραμμα τις νυχτερινές ώρες).

SMILE TV
Ίδρυση18 Φεβρουαρίου 1998
Πρώτη λειτουργία14 Φεβρουαρίου 2013
Έναρξη λειτουργίας14 Φεβρουαρίου 2013
Εικόνα16:9 (576i, SDTV), (1080i, HDTV), 4:3 (576i, SDTV)
ΙδιοκτήτηςSmile TV - Τηλεοπτικές Υπηρεσίες Ανώνυμη Εταιρεία
Συνεργαζόμενα κανάλιαΒεργίνα TV (Κεντρική Μακεδονία)
SMILE (Ανατολική Μακεδονία & Θράκη)
SMILE+ (Θεσσαλία)
ΚΡΗΤΗ 1 (Κρήτη)
ΙδρυτήςΣτέργιος Καλόγηρος
ΧώραΕλλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΑττική, Αργοσαρωνικός, κεντρική και νότια Εύβοια, βορειοδυτικές Κυκλάδες και Πανελλαδικά μέσω της NOVA και της COSMOTE TV
Κεντρικά γραφείαΤελεσίου 23, Αθήνα, Ελλάδα
Πρώην ονομασίεςJunior's TV (1992-1999)
0-6 (1999-2013)
ΑντικατέστησεJunior's TV (1992-1999)
0-6 (1999-2013)
Ιστοσελίδαwww.tvsmile.gr
Λήψη
Επίγεια Ψηφιακά
ΣυχνότηταΑττική: Digea: 54 UHF (Υμηττός, Πάρνηθα, Αίγινα, Οκτωνιά, Πράσινο, Χαλκίδα, Αυλώνας, Βάρη)
50 UHF (Νέα Στύρα, Λαύριο, Ανάβυσσος, Σούνιο, Νέα Μάκρη)
(π  σ  ε )

ΙστορικόΕπεξεργασία

Ο σταθμός ξεκίνησε την λειτουργία του στα τέλη του 1992 με την ονομασία Junior's TV και εξέπεμπε αναλογικά από τις συχνότητες 60 και 39 παρεμβάλλοντας ωστόσο την ΕΡΤ. Το Junior's TV αποτέλεσε για επτά χρόνια, στο τηλεοπτικό τοπίο της Αττικής, το πρώτο και πρωτοπόρο παιδικό κανάλι στην Ελλάδα. Επτά χρόνια αργότερα (1999), σταμάτησε την λειτουργία του, με αποφάσεις του Υπουργείου Τύπου επικαλούμενο συνεχείς παραβάσεις της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας, και λόγω παρεμβολών κατ' εξακολούθηση στις συχνότητες της ΕΡΤ.[1]

Το ίδιο έτος ο σταθμός Junior's TV αντικαταστάθηκε από το 0-6 ενώ την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013 μετονομάστηκε σε Smile TV και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να μεταδίδει παιδικά προγράμματα,[2][3] ενώ από το 2017, απέκτησε και δίκτυο συνεργαζόμενων σταθμών, σε μερικές περιφέρειες της Ελλάδας, ενώ απέκτησε εμβέλεια και στην Ελεύθερη Κύπρο.

ΠρόγραμμαΕπεξεργασία

Σειρές και κινούμενα σχέδιαΕπεξεργασία

Το πρόγραμμα του αποτελείται από τηλεοπτικές σειρές που απευθύνονται στην προ-εφηβική και εφηβική ηλικία, σειρές κινουμένων σχεδίων (Χάϊντι, Χελωνονιντζάκια, Dragon Ball Super, Rabbids Invasion, Super Mario και πολλά άλλα παιδικά), live-action κωμωδίες και σειρές δράσης (The Thundermans), καθώς και σειρές που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (Bubble Guppies).

Άλλα ΠρογράμματαΕπεξεργασία

Το Smile TV επίσης προβάλλει από τα μεσάνυχτα μέχρι το πρωί, ενημερωτικές εκπομπές, ξένες παλιές ασπρόμαυρες ταινίες, και telemarketing.

ΙδιοκτησίαΕπεξεργασία

Το Smile ανήκει ιδιοκτησιακά στην Λαργκοβιντιάρια Τηλεοπτικές Υπηρεσίες Ανώνυμος Εταιρεία η οποία συστάθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1998 με έδρα την Νέα Φιλαδέλφεια.[4] Ένα μήνα αργότερα, νομιμοποιήθηκε η λειτουργία του σταθμού βάσει απόφασης του Υπουργείου Τύπου με αριθμό πρωτοκόλλου 6644/Ε/20.3.1998[5] ενώ στα τέλη του 2000 επεκτείνονται οι δραστηριότητες του φορέα του καναλιού[6] ο οποίος μεταφέρεται στην Αθήνα.[7] Τρία χρόνια μετά, τροποποιείται εκ νέου το καταστατικό.[8][9]

ΕπικρίσειςΕπεξεργασία

Το Smile TV και συνεργαζόμενοι τηλεοπτικοί σταθμοί έχουν κατά επανάληψη συσταθεί από το ΕΣΡ, ενώ έχει επικριθεί μαζί με το Nickelodeon για το βίαιο περιεχόμενο μερικών από τα προγράμματά τους. Κατά συνέπεια, πολλές από τις εκπομπές του είχαν την σήμανση «Κατάλληλο, επιθυμητή η γονική συναίνεση».

Συνεργαζόμενοι σταθμοίΕπεξεργασία

Σύμφωνα με την διάταξη του ΕΣΡ, το SMILE, κατηγορείται για ενδεχόμενη παραβίαση των διατάξεων περί της μη αποστολής εκζητηθέντων στοιχείων, και πιθανή παραβίαση διατάξεων περί δικτύωσης[10] και από τον Οκτώβριο του 2017, συνεχίζει να εκπέμπει στην Κεντρική Μακεδονία, την Θεσσαλία, την Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη μέσα από τοπικά κανάλια δορυφόρους που ονομάζονται «SMILE» και αναμεταδίδουν τον τηλεοπτικό σταθμό σε εικοσιτετράωρη βάση. Μάλιστα δεν έχουν δικό τους διακριτικό τίτλο και χρησιμοποιούν παραλλαγές του SMILE. Πρόκειται για τα τρία κανάλια: SMILE+ (πρώην Ζεύς TV Λάρισας), SMILE Κρήτη 1 (πρώην Κρήτη 1, Κρητική Τηλεόραση Ένα Χανίων) και SMILE Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (πρώην Εγνατία Τηλεόραση Ξάνθης), τα οποία μαζί με το Αθηναϊκό SMILE κλήθηκαν σε απολογία από το Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο για «απουσία αυτονόμου προγράμματος» και «παράνομη αναμετάδοση προγράμματος». Όσο για το SMILE, παραπέμπεται και για «εκπομπή κατά τρόπο που προσήκει σε σταθμό εθνικής εμβέλειας». Η συζήτηση επί του θέματος έγινε από το ΕΣΡ στις 26/3/2019.[11]

Επίσης το κανάλι, τόσο στην τωρινή ονομασία του, τόσο και ως 0-6 TV είχε συνεργασία και με κατά τόπους τηλεοπτικούς περιφερειακής σταθμούς, που έδειχναν ολόκληρο τον προγραμματισμό ή μέρος του, κάτω από το πανό του, ενώ αρκετοί από αυτούς τους σταθμούς είχαν άδεια γενικού-ενημερωτικού περιεχομένου:

  • Βεργίνα Τηλεόραση Νομού Θεσσαλονίκης - Τηλεοπτικός σταθμός, κοινής ιδιοκτησίας με το SMILE. Λειτουργεί από το 1993 στην Κεντρική Μακεδονία, και έχει άδεια ενημερωτικού χαρακτήρα. Παλαιότερα αναμετέδιδε τις περισσότερες ώρες της ημέρας, πρόγραμμα με κινούμενα σχέδια από τη σύνθεση τόσο του 0-6, όσο και του SMILE, κάτι που απαγορεύεται. Παρότι το Βεργίνα TV, έχει το δικό του τοπικό πρόγραμμα, με αρκετές ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές, μεταδίδει τις ίδιες τηλεπωλήσεις και διαφημίσεις με το Αθηναϊκό SMILE. Τα τελευταία χρόνια επίσης αναμεταδίδει μόνο τις πρωϊνές ώρες κινούμενα σχέδια από τη σύνθεση τόσο του παλαί ποτέ 0-6, όσο και του SMILE.
  • NET Νομού Μεσσηνίας - Έχει άδεια ενημερωτικού χαρακτήρα. Αναμετέδιδε επί εικοσιτετραώρου βάσεως το SMILE, από το 2015 έως το 2018, το οποίο απαγορεύεται. Πλέον δεν αναμεταδίδει καθόλου τον σταθμό, μετονομάστηκε σε A NET και έχει συνεργασία με το Νέο Epsilon, του Φίλιππου Βρυώνη.
  • ΖΕΥΣ Τηλεόραση Νομού Λάρισας - Τηλεοπτικός σταθμός, κοινής ιδιοκτησίας με το SMILE. Αναμετέδιδε επί εικοσιτετραώρου βάσεως το SMILE, από το 2013 και συνεχίζει να λειτουργεί από τις 7 Οκτωβρίου 2016, ως SMILE+.
  • Super Τηλεόραση Νομού Χαλκιδικής - Έχει άδεια ενημερωτικού χαρακτήρα. Αναμετέδιδε επί εικοσιτετραώρου βάσεως το SMILE, από τις 3 Οκτωβρίου 2017 μέχρι το 2018, κάτι το οποίο απαγορεύεται. Το κανάλι της Χαλκιδικής, είχε μετονομαστεί άτυπα, με το όνομα SMILE++. Πλέον δεν αναμεταδίδει καθόλου τον σταθμό, και για σύντομο διάστημα αναμετέδιδε σε εικοσιτετράωρη βάση, το ΑΡΤ, του Γιώργου Καρατζαφέρη, το οποίο από τις 1 Απριλίου 2018, έχει εμβέλεια μόνο στον Νομό Αττικής. Το κανάλι από τις αρχές του 2019, δεν εκπέμπει, λόγω χρωστούμενων ενοικίων στην Digea.
  • Εγνατία Τηλεόραση Νομού Ξάνθης - Έχει άδεια μη ενημερωτικού χαρακτήρα. Αναμεταδίδει επί εικοσιτετραώρου βάσεως το SMILE, από το 2017, το οποίο απαγορεύεται. Το κανάλι της Ξάνθης, έχει μετονομαστεί άτυπα, με το όνομα SMILE Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Επίσης ο τηλεοπτικός σταθμός αναμεταδίδεται στην Κύπρο αυτούσια και νομότυπα σε εικοσιτετράωρη βάση, βάσει του προγράμματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Τηλεόραση χωρίς σύνορα.

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «Πώς έκλεισε ο Junior's TV: Το παρασκήνιο για την εκτέλεση της απόφασης του υπουργείου Τύπου». Το Βήμα. 21 Νοεμβρίου 1999. 
  2. «Το 0-6 έγινε Smile». YouTube. 15 Φεβρουαρίου 2013. 
  3. «Smile, στο νέο περιφερειακό τοπίο της Αττικής». Greek Digital TV. 20 Φεβρουαρίου 2013. 
  4. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1016/1998». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 20 Φεβρουαρίου 1998. 
  5. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Περιφερειακής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 441)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  6. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11257/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 8 Δεκεμβρίου 2000. 
  7. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 11261/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 8 Δεκεμβρίου 2000. 
  8. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2340/2004». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 19 Μαρτίου 2004. 
  9. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9621/2004». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 27 Ιουλίου 2004. 
  10. Με το ερώτημα της διαγραφής καλεί το ΕΣΡ… Typologies.gr, 20 Φεβρουαρίου 2019.
  11. «Ημερήσια Διάταξη – Τρίτη 26 Μαρτίου 2019 στις 10:00 π.μ.» (PDF). Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Ανακτήθηκε στις 3 Μαρτίου 2019. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοιΕπεξεργασία