Alter Channel

ελληνικός τηλεοπτικός σταθμός

Το Alter Channel (όπου Alter στα λατινικά σημαίνει διαφοροποιούμαι) ήταν ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Ξεκίνησε να εκπέμπει το Μάρτιο του 1994 με την ονομασία Κανάλι 5 ιδιοκτησίας του Ομίλου Κουρή, και πήρε το όνομα Alter από τις 29 Οκτωβρίου του 2000[1] μέχρι το οριστικό κλείσιμό του την περίοδο 2011-2013 και είχε έδρα το Περιστέρι Αττικής.

Alter Channel
Altertvgr-logo.png
Το λογότυπο του Alter Channel (2008-2013)
Ίδρυση2 Φεβρουαρίου 1990
Έναρξη λειτουργίαςΙανουάριος 1990
Τέλος λειτουργίας26 Ιανουαρίου 2012 (NOVA)
10 Φεβρουαρίου 2012 (αναλογικά, ψηφιακά και δορυφορικά)
26 Απριλίου 2012 (διακοπή εργασιών στο κτήριο που λειτουργούσε)
Νοέμβριος 2012 (ΟΤΕ TV μέσω Conn-X)
11 Οκτωβρίου 2013 (σφράγισμα του κτηρίου)
Εικόνα4:3 (576i, SDTV)
Τηλεθέαση11.4% (2010, AGB)
ΙδιοκτήτηςΕλεύθερη Τηλεόραση Α.Ε. Modern Times (1996-2013)
Altec Group (1999-2003)
ΣλόγκανΤο κανάλι της ενημέρωσης
ΙδρυτήςΓιώργος Κουρής
Μάκης Κουρής
ΧώραΕλλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΠανελλαδικά
Κεντρικά γραφείαΑγίας Παρασκευής 36-38, Περιστέρι
Πρώην ονομασίεςΚανάλι 5 (1994-1999)
Alter 5 (1999-2000)
ΑντικατέστησεΚανάλι 29 (1990-1994)
Ιστοσελίδαalter.gr (αρχείο)
(π  σ  ε )

ΙστορίαΕπεξεργασία

  • 1999: Ο σταθμός μετονομάζεται μεταβατικά από Κανάλι 5 σε Alter 5.
  • 2000: Τον Ιούλιο, ο Alter εισάγεται, με την βοήθεια του Θανάση Αθανασούλη, στο Χρηματιστήριο Αθηνών.[2] Το βράδυ της 29ης Οκτωβρίου, ο σταθμός επαναλανσάρεται ως Alter Channel, με ιδιοκτήτη πλέον τον Αθανασούλη, ενώ οι εγκαταστάσεις του μεταφέρονται στο Περιστέρι.[3]
  • 2001: Στις 24 Σεπτεμβρίου, ο έμπειρος εκδότης Κώστας Γιαννίκος, ο οποίος προηγουμένως είχε διατελέσει ως διευθυντής προγράμματος στο Mega Channel και γενικός διευθυντής στο ΣΚΑΪ και το Star Channel, αναλαμβάνει τα καθήκοντα του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του σταθμού, αποκτώντας παράλληλα μετοχές στο κανάλι. Αργότερα ο Κοσμάς Σφαέλος φεύγει επίσης από το Star, και γίνεται διευθυντής ενημέρωσης του σταθμού.[4] Όπως και με άλλους σταθμούς που είχε διαχειριστεί ο πρώτος, οι εκδόσεις εφημερίδων που κατείχε, όπως Ο Κόσμος του Επενδυτή, και βιβλίων του εκδοτικού του οίκου Modern Times (βασικού μετόχου της Ελεύθερης Τηλεόρασης) διαφημίζονταν από το Alter.[5][6] Αργότερα έγιναν γνωστές οι μέθοδοι προπλήρωσης του διαφημιστικού χρόνου που χρησιμοποίησε.[7]
  • 2002: Το Alter για να γίνει ανταγωνίσιμο στα υπόλοιπα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια μετακινεί από τον Σεπτέμβριο της χρονιάς εκείνης το κεντρικό δελτίο ειδήσεων στις 18:00 ξεπερνώντας το σε τηλεθέαση κάτι που έπραξε ο ΑΝΤ1 και το Star Channel.
  • 2003: Το καλοκαίρι, οι μετοχές των συζύγων των Θανάση Αθανασούλη και Γιώργου Βαλσαμίδη μεταφέρονται στους Γιώργο και Ανδρέα Κουρή (50%), και την Modern Times (25%).[8] Προηγούνται καταγγελίες του Κουρή προς τον Αθανασούλη για απάτες στο Χρηματιστήριο μεταξύ άλλων, οι οποίες οδήγησαν στην εύρεση φορολογικών παραβιάσεων από τον ΣΔΟΕ.[9] Την ίδια περίοδο, το ομόσταβλο Extra Channel εξαγόρασε ο Φίλιππος Βρυώνης.[10] Τον Οκτώβριο οι επικεφαλής του Alter και του Tempo TV τέθηκαν σε απόλυση.
  • 2005: Στις 20 Απριλίου, το Alter αναμορφώνει πλήρως το πρόγραμμά του. Η πρωινή ζώνη περιλαμβάνει ενημερωτικές εκπομπές καθώς και κινούμενα σχέδια ενώ η μεσημεριανή περιλαμβάνει ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς, μεταδίδει διάφορα σήριαλ και το κεντρικό δελτίο ειδήσεων. Τη νύχτα περιλαμβάνει ψυχαγωγικές εκπομπές καθώς και talk shows, όπως το βραβευμένο Φως στο Τούνελ με την Αγγελική Νικολούλη. Επίσης, την ίδια χρονιά, εγκαινιάζει το Alter Globe, ένα διεθνές τηλεοπτικό δίκτυο που μεταδίδει τα προγράμματα του σταθμού στη Βόρεια Αμερική από τις 24 Αυγούστου μέσω της Dish Network, στην Αυστραλία, στην Ασία και στην Αφρική από το Δεκέμβριο του ίδιου έτους μέσω της (αλήστου μνήμης) UBI World TV.
  • 2007: Το Alter Globe φεύγει από την πλατφόρμα της Dish Network στις ΗΠΑ στις 31 Αυγούστου 2007, και κάνει το ντεμπούτο του στην αντίπαλη πλατφόρμα DirecTV στις 26 Σεπτεμβρίου 2007. Το καθημερινό κεντρικό δελτίο ειδήσεων αναλαμβάνει ο Νίκος Χατζηνικολάου και η ώρα του από 18:45 μεταφέρεται στις 20:00.
  • 2008: Τον Φεβρουάριο του 2008, η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων εντοπίζει στο κανάλι 12 τιμολόγια των ετών 2001-2003 που χαρακτηρίζει εικονικά, και επιβάλει πρόστιμο ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ.[11] Τον Απρίλιο, η Ελεύθερη Τηλεόραση ζητά επανεξέταση των τιμολόγιων, και τον Νοέμβριο, τα εν λόγω χαρακτηρίζονται γνήσια.[12] Στις 9 Οκτωβρίου, κάνει πρεμιέρα η εκπομπή Ο Τελευταίος Πειρασμός με την Νανά Παλαιτσάκη, στην οποία πραγματοποιείται τηλεφωνική σύνδεση με τον Σάββα Ξηρό έχοντας καλεσμένη την σύντροφό του Αλίθια Ρομέρο.[13] Το ίδιο έτος, το Alter Globe ξεκινάει να εκπέμπει και στη Νέα Ζηλανδία μέσω της (αλήστου μνήμης) UBI World TV.
  • 2009: Το απόγευμα της 17ης Φεβρουαρίου, τέσσερα άτομα πυροβολούν εναντίον οχημάτων του καναλιού. Η επίθεση αυτή καταδικάζεται από την κυβέρνηση, τα κόμματα και την ΕΣΗΕΑ,[14] και η Σέχτα Επαναστατών αναλαμβάνει την ευθύνη, στοχοποιώντας τους δημοσιογράφους του σταθμού σε σχετική προκήρυξη που εξέδωσε.[15] Στις 25 Απριλίου, άγνωστοι που επιβαίνουν σε αυτοκίνητο, ανοίγουν πυρ έξω από το κτήριο του σταθμού.[16]
  • 2010: Το Alter Globe εντάσσεται στην (τότε) Cablevision στις ΗΠΑ ενώ καταργείται αργότερα, λόγω της ανεπαρκούς αύξησης. Στις 16 Φεβρουαρίου, η ΕΤΙΤΑ πραγματοποιεί στάση εργασίας στο κανάλι, αντιδρώντας στις απολύσεις τεχνικών του. Επίσης, τεχνικοί εμποδίζουν τον Νίκο Χατζηνικολάου να μπει στο στούντιο για το δελτίο ειδήσεων, με αποτέλεσμα το δελτίο ειδήσεων να το παρουσιάσει ο Άκης Παυλόπουλος.[17] Την ίδια ημέρα, ο εφοριακός Θανάσης Ρέππας που χαρακτήρισε γνήσια τα εικονικά τιμολόγια του σταθμού το 2008 αυτοκτονεί πέφτοντας από το μπαλκόνι στο σπίτι του στην Ανάβυσσο. Σύμφωνα με μαρτυρία της μητέρας του, ήταν αγχωμένος σχετικά με την υπόθεση.[18] Στις 22 Δεκεμβρίου ξεκινάνε στάσεις εργασίας της ΕΣΗΕΑ, της ΕΠΗΕΑ και της ΕΤΙΤΑ, λόγω της μη καταβολής του μισθού του Νοεμβρίου και μέρος του μισθού του Οκτωβρίου στους εργαζόμενους του Alter.[19] Οι μισθοί εν τέλει πληρώνονται από την οικογένεια Κουρή.[20]
  • 2011: Λόγω οικονομικών προβλημάτων, στις 6 Μαΐου, το Alter κάνει αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99 για πλήρη εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων του και προστασία από τους πιστωτές η οποία γίνεται αποδεκτή στις 12 Αυγούστου.[21][22] Το βράδυ της 11ης Μαΐου, εμφανίζεται κάρτα διαμαρτυρίας, με συναίνεση της ιδιοκτησίας του.[23] Το καλοκαίρι, ξεκινάει μια αντιπαράθεση μεταξύ του Γιώργου Κουρή και του Γιάννη Αλαφούζου: ο ΣΚΑΪ και η Καθημερινή, συμφερόντων του τελευταίου, ξεκινούν μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με συμβάσεις που υπέγραφε ο σταθμός με τη Modern Times με υπερτιμολογημένες τις αξίες των εσωτερικών προγραμμάτων του και άλλες των υπερτιμολογημένων εκδοτικών προϊόντων της τελευταίας με το κανάλι,[24] το οποίο μαζί με την Αυριανή, συμφερόντων του πρώτου, ανασύρουν παλαιότερες υποθέσεις στις οποίες είχε εμπλακεί ο Αλαφούζος, όπως του λαθρεμπορίου που γινόταν μέσω πλοίων του,[25] της μόλυνσης των νερών στη λίμνη Μαρακαΐμπο στις αρχές του 1997, και της αγοράς Ρουμανικών πλοίων της Αραβικής κρατικής εταιρείας Petromin με πλαστά τιμολόγια.[26] Στις 21 Νοεμβρίου, ο Κώστας Γιαννίκος συλλαμβάνεται για μη καταβολή ΦΠΑ ύψος 1,2 εκατομμυρίων ευρώ από το Alter, και αφήνεται ελεύθερος με περιοριστικούς όρους τρεις μέρες μετά.[27] Στις 3 Οκτωβρίου, το ΕΣΡ επιβάλλει πρόστιμο 70.000 ευρώ λόγω της «προσβολής της προσωπικότητας» του Αλαφούζου.[28][29] Στις 28 Νοεμβρίου επανεμφανίζονται οι κάρτες διαμαρτυρίας κατά την διάρκεια του μαγνητοσκοπημένου προγράμματος, και η υπόσχεση που δίνει έπειτα ο Γιαννίκος για μη προβολή των διαφημίσεων εταιρειών του ομίλου του και του Κουρή αθετείται, με αποτέλεσμα το βράδυ της επόμενης μέρας να γίνει κατάληψη της ροής του.[30][31]
  • 2012-2013: Στους πρώτους μήνες του 2012, διακόπτεται η λειτουργία του καναλιού ενώ τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς, προφυλακίζεται ο Γιαννίκος για χρέη στο Δημόσιο λόγω μη καταβολής ΦΠΑ του Alter από τον Σεπτέμβριο του 2010 έως και τον Ιανουάριο του 2011.[27] Στις 27 Μαρτίου του 2013 προφυλακίζονται οι Γιώργος και Ανδρέας Κουρής, με την κατηγορία ότι έπεισαν τον Γιαννίκο να μην καταβάλλει τον ΦΠΑ.[32] Αφήνονται ελεύθεροι στις 10 Μαΐου με εγγύηση και περιοριστικούς όρους.[33] Τον Αύγουστο του 2013 στις συχνότητες του σταθμού εξέπεμπε μια εικόνα με χιόνια αλλά φυσικά ασπρόμαυρη τον πρώτο καιρό και μετά έγινε έγχρωμη που είχε το λογότυπο του σταθμού και από κάτω έγραφε Σύντομα ξανά κοντά σας, φέρνοντας στο προσκήνιο φήμες επαναλειτουργίας του καναλιού καθώς ο Γιώργος Κουρής κατέληξε σε συμφωνία με 150 εργαζομένους του σταθμού.[34] Μέλη του απεργιακού κινήματος του σταθμού έκαναν λόγο για ποσό εργαζομένων που δεν αντιπροσωπεύει εξ ολοκλήρου το κανάλι και επέκριναν τον Κουρή για την προσπάθεια επαναλειτουργίας του.[35] Μετά από λίγο καιρό, η λεγόμενη εικόνα σταμάτησε να εκπέμπει. Στις 12 Σεπτεμβρίου 2013, η Ελεύθερη Τηλεόραση κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης, μετά από αποδοχή σχετικής αίτησης που είχαν υποβάλει 206 εργαζόμενοι του σταθμού στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, και στις 11 Οκτωβρίου σφραγίστηκε το κτήριο του σταθμού ενώ στη θέση του live streaming από το ιστολόγιο των εργαζομένων του καναλιού, μεταδίδονται για αρκετό χρονικό διάστημα μικρής διάρκειας βίντεο με τα αιτήματά τους.
  • 2014: Στις 28 Ιουλίου, ο Κώστας Γιαννίκος αφήνεται ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.[36]
  • 2018: Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αθηνών καταδικάζει τον Κώστα Γιαννίκο σε δεκαπενταετή κάθειρξη και την γυναίκα του, Κατερίνα Γιαννίκου, σε εξαετή κάθειρξη, για παράνομη μεταφορά ποσού €8,5 εκατομμύρια από τα ταμεία του Alter προς τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία και τα ταμεία της Modern Times, εκδίδοντας εικονικά τιμολόγια.[37]
  • 2019: Στις 11 Φεβρουαρίου, το ΕΣΡ ανακοινώνει την οριστική διαγραφή του τηλεοπτικού σταθμού, από τα μητρώα της, μετά από 7 χρόνια, διακοπής λειτουργίας. Ο λόγος είναι ότι το κανάλι δεν πήρε μέρος στον διαγωνισμό για τις άδειες γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας.[38][39]
  • 2020: Από τον Οκτώβριο το σφραγισμένο κτήριο που στέγαζε το κανάλι έχει μπει σε διαδικασία πώλησης, έναντι 1.5 εκατομμυρίων ευρώ.[40][41][42]

ΠρόγραμμαΕπεξεργασία

Ο σταθμός από τον Οκτώβριο του 2000 μέχρι το Νοέμβριο του 2011 είχε πολυσυλλεκτικό ενημερωτικό και ψυχαγωγικό πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων είχαν προβληθεί ξένες και ελληνικές σειρές, ζωντανές και μαγνητοσκοπημένες ελληνικές εκπομπές και παιδικά προγράμματα, συμπεριλαμβανομένων της DiC Entertainment, της CINAR και του Nickelodeon. Τον Απρίλιο του 2011, λόγω οικονομικών προβλημάτων, το κανάλι ανέστειλε τις ενημερωτικές εκπομπές του και το ζωντανό του πρόγραμμα προσωρινά, μέχρι την εξεύρεση ενός στρατηγικού επενδυτή. Στους επόμενους μήνες η μετάδοση του ζωντανού προγράμματος επανήλθε, μέχρι τις 11 Νοεμβρίου 2011, οπότε και οι απλήρωτοι εργαζόμενοι του σταθμού προχώρησαν ξανά σε επίσχεση εργασίας, καταλαμβάνοντας τη ροή του προγράμματος και προβάλλοντας διάφορες κάρτες με τα αιτήματά τους.

Η επίσχεση εργασίας των εργαζόμενων του ALTERΕπεξεργασία

Την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2011, οι απλήρωτοι εργαζόμενοι του σταθμού υπό την ηγεσία του δημοσιογράφου Νίκου Χατζηνικολάου, προχώρησαν ξανά σε επίσχεση εργασίας, καταλαμβάνοντας τη ροή του προγράμματος του σταθμού και προβάλλοντας κάρτες με τα αιτήματά τους. Στις κάρτες αυτές, ισχυριζόντουσαν ότι είναι άδικο να υπάρχουν στο κανάλι δημοσιογράφοι με 10 χρόνια υπηρεσίας και ο Γιώργος Κουρής να μην τους πληρώνει ούτε ένα ευρώ. Επιπλέον, θεωρήθηκε απαράδεκτη την απόφαση της Digea να σαμποτάρει το σήμα του ALTER. Οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν να επανέλθουν στις θέσεις εργασίας τους, μη αποδεχόμενοι τα σχέδια εξυγίανσης που είχε παρουσιάσει ο ιδιοκτήτης του σταθμού Γιώργος Κουρής.

Στις 1 Ιανουαρίου 2012, διεκόπη η επίγεια και δορυφορική μετάδοση. Ωστόσο συνεχίστηκε η αναλογική εκπομπή του καναλιού, με live streaming μέσω του διαδικτύου από την επίσημη ιστοσελίδα του και μέσω του ΟΤΕ TV. Εκείνη την περίοδο μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι προέβαλαν την εκπομπή τους στην οποία μιλούσαν άνεργοι και απολυμένοι από τις δουλειές τους πολίτες, απλήρωτοι εργαζόμενοι, εργάτες της Ελληνικής Χαλυβουργίας, απλήρωτοι εργαζόμενοι της Ελευθεροτυπίας, ο οικονομολόγος Δημήτρης Καζάκης, ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Νίκος Φωτόπουλος και ο πρώην δημοσιογράφος Γιάννης Κανελλάκης.

Στην εκπομπή αυτή παρουσιαστές ήταν ο Γιώργος Φιλιππάκης και η Ακριβή Κυρίκου. Επίσης, το κανάλι προέβαλε τα ντοκιμαντέρ Debtocracy (Χρεοκρατία) και W4 Crisis (Γυναίκες για την κρίση) τα οποία αναφέρονταν στην οικονομική κρίση και στο Ελληνικό χρέος, ενώ την Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012 μεταδόθηκε και η συναυλία αλληλεγγύης από το κλειστό γήπεδο μπάσκετ Περιστερίου.

ΔιαθεσιμότηταΕπεξεργασία

Επίγεια και αναλογικάΕπεξεργασία

Το κανάλι διέθετε ένα ευρύ δίκτυο συχνοτήτων και κάλυπτε αρκετές περιοχές της Ελλάδας μέχρι και το οριστικό κλείσιμο του. Στις 26 Ιανουαρίου 2012, το κανάλι σταμάτησε να εκπέμπει αναλογικά, και από τα τελευταία κέντρα εκπομπής στον Νομό Αττικής, τον Υμηττό (Δίαυλος 27 UHF) και την Πάρνηθα (Δίαυλος 62 UHF). Επίσης ο τηλεοπτικός σταθμός ίδρυσε το 2009 μαζί με τους έξι ιδιωτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας ALPHA, ΑΝΤ1, Μακεδονία TV, MEGA (υπό την ιδιοκτησία της Τηλέτυπος Α.Ε., της οποίας το μερίδιο κατέχει πλέον η Alter Ego Media), ΣΚΑΪ και STAR, την ψηφιακή πλατφόρμα της Digea. Στις 10 Φεβρουαρίου του 2012 έπειτα από εντολή της διοίκησης του σταθμού, διεκόπη η επίγεια πανελλαδική μετάδοσή του και από την πλατφόρμα της Digea.

Εδώ και πολλά χρόνια, λόγω χρεών, το κανάλι είναι ενεχυριασμένο στις μεγάλες συστηματικές τράπεζες και δεν έχει τυπικά συμμετοχή στην εταιρεία, ωστόσο το ALTER, παραμένει μέτοχος της Digea, παρότι έχει διακόψει εδώ και πολλά χρόνια την λειτουργία του (μελλοντικά, πιθανόν να πουληθεί, σε κάποιον από τους έξι σταθμούς, ή να αποκτήσει το μερίδιο του Alter στην Digea, κάποιος άλλος σταθμός που δεν έχει τυπικά συμμετοχή, στην πλατφόρμα).

ΔορυφορικάΕπεξεργασία

Από το 2000 μέχρι τις 26 Ιανουαρίου 2012, ο σταθμός εξέπεμπε και μέσω της συνδρομητικής ψηφιακής δορυφορικής πλατφόρμας NOVA.[43] Ως αποτέλεσμα της λήξης της σύμβασης του σταθμού με τη NOVA την ίδια μέρα, οι αναλογικοί αναμεταδότες σε όλη την Ελλάδα, που τροφοδοτούνταν από το δορυφορικό σήμα, σταμάτησαν να λειτουργούν. Για αυτό το λόγο, μέχρι και την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2012 η κάλυψη του σταθμού από το αναλογικό σήμα περιοριζόταν στο νομό Αττικής[44][45]. Επίσης, ο σταθμός ήταν διαθέσιμος μόνο στο συνδρομητικό πακέτο του OTE TV μέσω Conn-X, η εκπομπή του ωστόσο περιοριζόταν στη μετάδοση μιας δοκιμαστικής τηλεοπτικής κάρτας.[46] Στις 13 Νοεμβρίου 2012 το ALTER σταμάτησε να εκπέμπει στον OTE TV μέσω Conn-X διότι έληξε η σύμβαση με τον ΟΤΕ TV.

Alter GlobeΕπεξεργασία

Το Alter Globe ήταν η διεθνής υπηρεσία του ομότιτλου καναλιού για τον Απόδημο Ελληνισμό. Εξέπεμπε στη Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία. Το κανάλι ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2005 στις ΗΠΑ μέσω της Dish Network και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους στην Αυστραλία μέσω της UBI World TV η οποία διέκοψε τις υπηρεσίες της το 2012. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2007 μεταφέρθηκε στην DirecTV, μέχρι την 1η Απριλίου 2011, ώσπου απομακρύνθηκε από την πλατφόρμα μαζί με όλα τα άλλα ελληνικά κανάλια που ήταν στην υπηρεσία. Έξι μήνες αργότερα (την 1η Οκτωβρίου), ξεκίνησε εκ νέου στις ΗΠΑ μέσω της πλατφόρμας Home2US. Τα οικονομικά προβλήματα του σταθμού, έχουν επηρεάσει και το δορυφορικό πρόγραμμά του.

ΙδιοκτησίαΕπεξεργασία

Η εταιρεία που διαχειριζόταν τον σταθμό ήταν η Ελεύθερη Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία η οποία συστάθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 1990, με το διακριτικό τίτλο Κανάλι 29 το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του, ένα μήνα πριν. Η πρώτη έδρα και οι εγκαταστάσεις του σταθμού ήταν στην οδό Δήμητρας 37, στον Ταύρο.[47] Για αρκετό καιρό, ο Γιώργος Κουρής διετέλεσε αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του τηλεοπτικού καναλιού.[48][49][50]

Στις 9 Σεπτεμβρίου 1993, χορηγείται άδεια ίδρυσης και λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού τοπικής εμβέλειας στην περιοχή της Αττικής, παρέχοντας παράλληλα ειδική άδεια τεχνικής δικτύωσης για να μεταδοθεί πανελλαδικά.[51][52][53][54][55] Λίγους μήνες αργότερα, το Κανάλι 29 πωλείται στην οικογένεια Βαρδινογιάννη η οποία νωρίτερα αγόρασε τη Νέα Τηλεόραση Α.Ε. η οποία έλαβε και αυτή άδεια τοπικού τηλεοπτικού σταθμού και παροχή πανελλαδικής δικτύωσης για να αντικατασταθεί από το Star Channel. Ωστόσο, με τα χρήματα της πώλησης, δημιουργείται το Κανάλι 5 το οποίο ξεκινάει τη λειτουργία του, το Μάρτιο του 1994.

Στις 21 Ιουλίου του 1993, ιδρύεται η Star Channel Τηλεοπτικές Παραγωγές - Θέαμα Α.Ε. η οποία αναλαμβάνει την παραγωγή προγραμμάτων του Καναλιού 29 και μετέπειτα του Star Channel, και η οποία εδρεύει στις εγκαταστάσεις του τηλεοπτικού σταθμού, στον Ταύρο[56] ενώ στις 23 Μαΐου 1994, η επωνυμία του φορέα μεταβάλλεται σε Κανάλι 5 - Τηλεοπτικές και Κινηματογραφικές Επιχειρήσεις Α.Ε. αναλαμβάνοντας έτσι τα προγράμματα του άλλου σταθμού.[57]

Στις 23 Απριλίου του 1996, ο διακριτικός τίτλος του φορέα του σταθμού, μεταβάλλεται στο Κανάλι 5[58] ενώ ένα χρόνο αργότερα, απορροφά μέσω συγχώνευσης την Κανάλι 5 - Τηλεοπτικές και Κινηματογραφικές Επιχειρήσεις Α.Ε.[59][60][61] αναλαμβάνοντας την επίβλεψη των προγραμμάτων του σταθμού ο οποίος μεταφέρεται λίγα μέτρα από τα παλιά στούντιο του Star Channel και συγκεκριμένα στις εγκαταστάσεις του ομόσταβλου Love Radio 97.5 και αργότερα του Kontra Channel στην οδό Δήμητρας 31.[62]

Στις 30 Ιουνίου 1999, ο διακριτικός τίτλος του φορέα του καναλιού, μετατρέπεται στο Alter Channel[63] ενώ ένα χρόνο αργότερα, ο Γιώργος Κουρής διατελεί μέλος του διοικητικού συμβουλίου του καναλιού.[64][65][66][67][68][69][70][71][72] Το 2000 εισάγει τις μετοχές της στην αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.[73]

Από τα τέλη του 2000 και έπειτα, το Alter Channel στεγαζόταν σε ιδιόκτητο κτήριο στο Περιστέρι.[74][75][76] Την περίοδο εκείνη τροποποιήθηκε το καταστατικό του φορέα με επέκταση των δραστηριοτήτων και αλλαγή της έδρας.[77][78] Με απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών στις 12 Σεπτεμβρίου 2013, η Ελεύθερη Τηλεόραση Α.Ε. κηρύχθηκε σε κατάσταση πτώχευσης.[79][80][81]

ΛογότυπαΕπεξεργασία

             
1995 1995-1997 1997-1999 1999-2000 2000-2002 2002-2008 2008-2013

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «Alter's Profile». web.archive.org. 23 Φεβρουαρίου 2001. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 23 Φεβρουαρίου 2001. Ανακτήθηκε στις 24 Ιανουαρίου 2021. 
  2. «Η απαγορευμένη συνέντευξη του Γιώργου Κουρή». Κουρδιστό Πορτοκαλί. 4 Σεπτεμβρίου 2014. Ανακτήθηκε στις 4 Ιουνίου 2021. 
  3. «Αυξάνεσθαι και... πληθύνεσθαι». Ριζοσπάστης. Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. 27 Οκτωβρίου 2000. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  4. «Αλλαγές στο «STAR»». Ριζοσπάστης. Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. 5 Δεκεμβρίου 2001. Ανακτήθηκε στις 4 Ιουνίου 2021. 
  5. «Από το STAR στο ALTER». Ριζοσπάστης. Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. 25 Σεπτεμβρίου 2001. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  6. Δελησταμάτης, Τριαντάφυλλος (7 Ιουνίου 2018). «Παρά τις καταδίκες, ο Mr. Alter επιστρέφει στον «τόπο του εγκλήματος»». Athens Voice. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  7. «To ALTER-ego της "επιτυχίας"». Το Κουτί της Πανδώρας. 22 Νοεμβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  8. «Alter: Σε Κουρή - Γιαννίκο η πλειοψηφία των μετοχών». Euro2day. Media2day. 30 Ιουνίου 2003. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  9. «Εν μέσω Κουρή - Αθανασούλη». Ριζοσπάστης. Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. 26 Απριλίου 2003. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  10. «Στον Γ. Κουρή το «Alter»». Ριζοσπάστης. Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας. 1 Ιουλίου 2003. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  11. Κουσουλός, Πέτρος (13 Μαρτίου 2013). «Διώξεις για τα πλαστά τιμολόγια του ALTER». Zougla.gr. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  12. «Ερωτήματα για τα τιμολόγια Κουρή». ΣΚΑΪ. 29 Νοεμβρίου 2008. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  13. «Αλίθια Ρομέρο: "Μου λείπει πολύ ένα παιδί"». Gossip-tv.gr. DPG Digital Media. 10 Οκτωβρίου 2009. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  14. «Ένοπλη επίθεση εναντίον του ALTER». ΣΚΑΪ. 17 Φεβρουαρίου 2009. Ανακτήθηκε στις 9 Ιουνίου 2021. 
  15. «Η Σέχτα Επαναστατών πίσω από την επίθεση στο Alter». Η Ναυτεμπορική. 21 Φεβρουαρίου 2009. Ανακτήθηκε στις 9 Ιουνίου 2021. 
  16. «Έρευνες για την επίθεση». News 24/7. 24 Media. 25 Απριλίου 2009. Ανακτήθηκε στις 9 Ιουνίου 2021. 
  17. Γρηγόρης, Μελάς (16 Φεβρουαρίου 2010). «Στάση εργασίας με επεισόδια στο ALTER». Newsit.gr. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  18. «Αυτοκτόνησε εφοριακός στο Λαγονήσι». Η Καθημερινή. Καθημερινές Εκδόσεις. 18 Φεβρουαρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  19. «Στάση εργασίας στο Alter - Δεν μεταδόθηκε το κεντρικό δελτίο». Η Ναυτεμπορική. 22 Δεκεμβρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  20. «Πληρώθηκαν οι μισθοί στο Alter». Capital.gr. 24 Δεκεμβρίου 2010. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  21. «Alter: Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 99». Η Ναυτεμπορική. 9 Μαΐου 2011. Ανακτήθηκε στις 5 Ιουνίου 2021. 
  22. «Στο άρθρο 99 το Alter». Η Ναυτεμπορική. 12 Αυγούστου 2011. Ανακτήθηκε στις 5 Ιουνίου 2021. 
  23. «Απλήρωτοι εργαζόμενοι εισέβαλαν στο κοντρόλ του Alter». News 24/7. 24 Media. 12 Μαΐου 2011. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουνίου 2021. 
  24. «Η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων και το παρασκήνιο με την Modern Times». Η Καθημερινή. Καθημερινές Εκδόσεις. 27 Νοεμβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  25. «Μαίνεται ο τηλεοπτικός πόλεμος Κουρή - Αλαφούζου». Iefimerida. New Media Network Synapsis. 9 Ιουνίου 2011. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  26. «Ο λαθρέμπορας Αλαφούζος και ο "πολιτικώς προδότης της Δημοκρατίας" Κουρής». ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ. 14 Ιουνίου 2011. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  27. 27,0 27,1 «Προφυλακίστηκε ο Κώστας Γιαννίκος». Η Καθημερινή. Καθημερινές Εκδόσεις. 12 Ιουνίου 2012. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  28. «Βαρύ πρόστιμο στο Αlter για προσβολή της προσωπικότητας του Αλαφούζου». newscode.gr. DPG Digital Media. 5 Οκτωβρίου 2011. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 6 Οκτωβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  29. «Απόφαση ΕΣΡ 393-2011 περί προσβολής προσωπικότητας». ΕΣΡ/ΕΚΤ. 3 Οκτωβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 23 Ιουνίου 2021. 
  30. «Κατάληψη του ALTER από τους απλήρωτους εργαζομένους του». Newsbomb. DPG Digital Media. 29 Νοεμβρίου 2011. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουνίου 2021. 
  31. Μαρμαρά, Μαριάννα (29 Νοεμβρίου 2011). «Μάχη για τα δεδουλευμένα τους». Zougla.gr. Ανακτήθηκε στις 7 Ιουνίου 2021. 
  32. «Στην φυλακή Γιώργος και Ανδρέας Κουρής για τα χρέη του Alter». Capital.gr. 27 Μαρτίου 2013. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  33. «Ελεύθεροι με εγγύηση Γιώργος και Ανδρέας Κουρής». Capital.gr. 10 Μαΐου 2013. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  34. Ιερείδης, Χρήστος (9 Αυγούστου 2013). «Ενδειξη «ζωής» από το Alter». Τα Νέα. Ανακτήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2019. 
  35. «Ανακοίνωση εργαζομένων του ALTER για τα δημοσιεύματα περί «επαναλειτουργίας του σταθμού»». Lifo.gr. 14 Αυγούστου 2013. Ανακτήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2019. 
  36. «Ελεύθερος θα αφεθεί ο Κώστας Γιαννίκος». Pronews. DNM Group. 28 Ιουλίου 2014. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου 2021. 
  37. Αλεξίου, Νάντια (27 Μαρτίου 2018). «Υπόθεση Alter: Αποδοχή του Βουλεύματος για υπεξαίρεση από τα ταμεία του Τ/Σ για Κ. Γιαννίκο και Αικ. Γιαννίκου». Nantia Report. Ανακτήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2020. 
  38. «Απόφαση Αριθ. 50/2019». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 11 Φεβρουαρίου 2019. Ανακτήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2019. 
  39. «Έκτακτη είδηση: Τέλος εποχής για το Alter». e-tetRadio.gr. 11 Φεβρουαρίου 2019. 
  40. «Πωλητήριο στις εγκαταστάσεις του Alter στο Περιστέρι». e-tetRadio.gr. 1 Απριλίου 2021. 
  41. «Αυτοτελές επαγγελματικό κτίριο, Περιστέρι [Code: 2-12287]». Cerved Property Services. 1 Απριλίου 2021. 
  42. «Πώληση, Κτίριο επαγγελματικών χώρων 2500 τ.μ., Περιστέρι, Αθήνα - Δυτικά Προάστια, € 1.500.000». Σπιτόγατος. 14 Οκτωβρίου 2020. 
  43. «Τέλος το ALTER από τη NOVA». MediaSoup.gr. 25 Φεβρουαρίου 2012. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 10 Μαΐου 2013. Ανακτήθηκε στις 25 Φεβρουαρίου 2012. 
  44. «TO ALTER ΔΕΝ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΠΛΕΟΝ ΕΚΤΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ». Ιστολόγιο Εργαζομένων του Alter. 
  45. «ΤΟ ALTER ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΕΚΠΕΜΠΕΙ». Ιστολόγιο Εργαζομένων του Alter. 9 Φεβρουαρίου 2012. Ανακτήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2012. 
  46. «Τι εκπέμπει στο ALTER? μέσω OTE TV». YouTube. 10 Ιουνίου 2012. Ανακτήθηκε στις 10 Ιουνίου 2012. 
  47. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 261/1990». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Φεβρουαρίου 1990. 
  48. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4017/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 7 Ιουλίου 1993. 
  49. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 5156/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 3 Σεπτεμβρίου 1993. 
  50. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4458/1996». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2 Ιουλίου 1996. 
  51. «ΦΕΚ B 713/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 10 Σεπτεμβρίου 1993. 
  52. «Ποιοι πήραν τότε, και ποιοι θέλουν τώρα τηλεοπτικές άδειες». e-tetRadio.gr. 10 Ιουλίου 2016. 
  53. «Πως οι εκδότες έγιναν πανίσχυροι καναλάρχες». typologies.gr. 25 Οκτωβρίου 2015. http://www.typologies.gr/%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CF%83%CF%87%CF%85%CF%81%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B1/. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2015. 
  54. «Το τηλεοπτικό 1989». thepressproject.gr. 11 Δεκεμβρίου 2010. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2019-03-26. https://web.archive.org/web/20190326134314/https://www.thepressproject.gr/mediadetails.php?id=2622. Ανακτήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2010. 
  55. «Λειτουργούντες Τηλεοπτικοί Σταθμοί Εθνικής Εμβέλειας (Excel αρχείο, φάκελος 7)». Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. 
  56. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4442/1993». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Ιουλίου 1993. 
  57. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2139/1994». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2 Ιουνίου 1994. 
  58. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 4457/1996». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 2 Ιουλίου 1996. 
  59. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 8480/1998». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 29 Οκτωβρίου 1998. 
  60. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1514/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Φεβρουαρίου 2000. 
  61. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1516/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 25 Φεβρουαρίου 2000. 
  62. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1552/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 28 Φεβρουαρίου 2000. 
  63. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2134/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 21 Μαρτίου 2000. 
  64. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2172/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Μαρτίου 2000. 
  65. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6665/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 14 Ιουλίου 2000. 
  66. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9084/2001». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 15 Οκτωβρίου 2001. 
  67. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 8622/2002». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 13 Αυγούστου 2002. 
  68. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 8703/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 12 Αυγούστου 2003. 
  69. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2126/2005». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 5 Απριλίου 2005. 
  70. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 2011/2006». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Μαρτίου 2006. 
  71. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 7982/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 22 Ιουλίου 2008. 
  72. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 3349/2011». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 1 Ιουνίου 2011. 
  73. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6616/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 13 Ιουλίου 2000. 
  74. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 10647/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 17 Νοεμβρίου 2000. 
  75. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 6554/2001». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 27 Ιουλίου 2001. 
  76. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9956/2003». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 23 Σεπτεμβρίου 2003. 
  77. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 10652/2000». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 17 Νοεμβρίου 2000. 
  78. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 9908/2008». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 28 Αυγούστου 2008. 
  79. Δεμέτης, Χρήστος (13 Σεπτεμβρίου 2013). «Οριστική πτώχευση και τέλος για το Alter». news247.gr. Ανακτήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου 2019. 
  80. «Υπ' αρ. 1026/2013 Πτωχευτική Απόφαση». businessregistry.gr. 12 Σεπτεμβρίου 2013. Ανακτήθηκε στις 1 Απριλίου 2021. 
  81. «Υπ' αρ. 567/2020 Δικαστική Απόφαση». businessregistry.gr. 2 Δεκεμβρίου 2020. Ανακτήθηκε στις 1 Απριλίου 2021. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοιΕπεξεργασία