Το Tempo TV (πρώην New Channel) ήταν ελληνικός ιδιωτικός τηλεοπτικός σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας, με έδρα την Αθήνα. Ως New Channel υπήρξε ένα από τα πρώτα μη κρατικά τηλεοπτικά κανάλια που εξέπεμψαν στην Ελλάδα, το τέταρτο κατά σειρά μετά την έναρξη λειτουργίας του Mega Channel, του ΑΝΤ1 και του Καναλιού 29. Επί κυβέρνησης Μητσοτάκη την διετία 1993-1994, απέκτησε προσωρινή τηλεοπτική άδεια, ισχύος επτά ετών (1993-2000), χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα, όπως και όλοι οι υπόλοιποι σταθμοί εθνικής εμβέλειας.

Tempo TV
Tempo.png
Ίδρυση3 Ιανουαρίου 1990
Πρώτη λειτουργία17 Φεβρουαρίου 1990
Έναρξη λειτουργίας17 Φεβρουαρίου 1990
Τέλος λειτουργίας17 Οκτωβρίου 2003
ΙδιοκτήτηςΝέο Κανάλι Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε.
Συνεργαζόμενα κανάλιαTV 100 (Δήμος Θεσσαλονίκης)
ΙδρυτήςΣωτήρης Κούβελας
Φώτης Μανούσης
ΧώραFlag of Greece.svg Ελλάδα
ΓλώσσαΕλληνικά
Περιοχή εκπομπήςΠανελλαδικά
Κεντρικά γραφείαΦαβιέρου 5, Αθήνα (στούντιο Τ/Σ από το 1990 μέχρι το 1992)
Πειραιώς 9-11, Αθήνα
(στούντιο 1992-2000)
Δαβάκη 1, Αθήνα
(στούντιο 2000-2003)
Πρώην ονομασίεςNew Tempo (1999-2000)
ΑντικατέστησεNew Channel (1990-1999)
Λήψη
Επίγεια Αναλογικά
Συχνότητα22 UHF (Υμηττός)
59 UHF (Πάρνηθα)
53 UHF (Ξυλόκαστρο)
35 UHF (Χορτιάτης)
49 UHF (Σέιχ Σου)
57 UHF (Θάσος)
64 UHF (Πήλιο)
(π  σ  ε )

Από το άλλοτε New Channel πέρασαν μεγάλα ονόματα τόσο της ελληνικής σοουμπίζ, όσο και της ελληνικής τηλεόρασης, όπως ο Δημήτρης Κωνσταντάρας και η Μένυα Παπαδοπούλου, ως παρουσιαστές του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σταθμού, άλλα και οι: Αννίτα Πάνια, Πέπη Τσεσμελή, Ελένη Λουκά, Πέτρος Λεωτσάκος, Βίκυ Μιχαλονάκου, Μάκης Τριανταφυλλόπουλος και Δημήτρης Παπανώτας.

Το 1999 πωλείται στην Stabilton Α.Ε. του εκδότη Μιχάλη Ανδρουλιδάκη και μετονομάζεται σε Tempo TV και πολύ γρήγορα στην αυγή της νέας χιλιετίας το κανάλι είχε αρχίσει να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, από τα οποία δεν ανέκαμψε ποτέ, προβάλλοντας εξαιρετικά χαμηλής ποιότητας πρόγραμμα και γραμμές υψηλής χρέωσης, με αποτέλεσμα, το ΕΣΡ, στις 2 Σεπτεμβρίου 2002 να αποφασίσει την οριστική διακοπή λειτουργίας του, λόγω παραβίασης προγράμματος. Την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2003, το Tempo TV έκλεισε οριστικά, από τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που είχε υποστεί, ενώ παράλληλα, έχασε εντελώς και την τηλεοπτική άδεια εθνικής εμβέλειας που διέθετε, από το 1993.

ΙστορίαΕπεξεργασία

  • 1990: Ο σταθμός ξεκίνησε τις εκπομπές του, το Σάββατο 17 Φεβρουαρίου από την Θεσσαλονίκη ως New Channel (Νέο Κανάλι) με ιδρυτές τον Σωτήρη Κούβελα (ο οποίος διετέλεσε εκείνη την εποχή δήμαρχος στο δήμο Θεσσαλονίκης την περίοδο 1987-1989 όπου ίδρυσε τη δημοτική ραδιοτηλεόραση) και τον επιχειρηματία και τότε γενικό γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ Φώτη Μανούση. Το New Channel με την TV 100 είχαν συνεργαστεί μεταξύ τους για αρκετό χρονικό διάστημα, ανταλλάσσοντας προγράμματα και δελτία ειδήσεων (κυρίως τα σύντομα), ενώ τις βραδινές ώρες ο τηλεοπτικός σταθμός, δικτυωνόταν και με το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης, FM 100.
  • 1992: Ο σταθμός κάνει το μεγάλο "άνοιγμα" στην αγορά ξεκινώντας την προβολή ξένων σειρών όπως την γνωστή αμερικάνικη σαπουνόπερα των 80's, Δυναστεία (η οποία πρωτοπροβλήθηκε στην Ελλάδα αρχικά από την ΕΡΤ και αργότερα σε επανάληψη και από το Μακεδονία TV), αλλά και τρεις ελληνικές σειρές, δικής του παραγωγής, («Το τίμημα», «Σώου και αβλαβές» και «Το αστυνομικό μας τμήμα»), οι οποίες δεν είχαν ιδιαίτερη επιτυχία, και σταμάτησαν μετά από ορισμένο αριθμό επεισοδίων.
  • 1993-1996: Ο σταθμός ξεκινάει τη μετάδοση Ελληνικών αγώνων μπάσκετ, συγκεκριμένα του κυπέλλου Ελλάδος. Το κανάλι μετέδιδε την πρώτη εκπομπή του δημοσιογράφου Μάκη Τριανταφυλλόπουλου με τον τίτλο Κίτρινος Τύπος και την πρώτη εκπομπή τύπου life style, με καλλιτεχνικά νέα και με ειδήσεις για τα πρόσωπα της showbiz με τίτλο Μύθοι και πραγματικότητα την οποία παρουσίαζε ο Δημήτρης Παπανώτας, ο οποίος διετέλεσε παρουσιαστής επίσης των πρώτων δελτίων ειδήσεων του σταθμού. Επίσης άλλες παρόμοιες εκπομπές παρουσίαζε ο σκηνοθέτης Κώστας Καπετανίδης ενώ πέρασε και η Αννίτα Πάνια με το Χρυσό Κουφέτο προερχόμενοι από το Μακεδονία TV. Παράλληλα έπαιζε και μερικές σειρές του ΑΝΤ1 σε επανάληψη («Το γαλάζιο διαμάντι», «Άγνωστος πόλεμος», «Αστυνόμος Θανάσης Παπαθανάσης») και μουσικά video clips από το ελληνικό και ξένο ρεπερτόριο. Από το κεντρικό ειδησεογραφικό δελτίο πέρασαν πολλά γνωστά ονόματα όπως ο Δημήτρης Κωνσταντάρας και η Μένυα Παπαδοπούλου ενώ το κανάλι δεν δίστασε να ταράξει τα νερά της ελεύθερης ιδιωτικής τηλεόρασης με την εκπομπή "Ερωτοδικείο", την οποία παρουσίαζε η Βίκυ Μιχαλονάκου, μαζί με τον Πέτρο Λεωτσάκο, την Πέπη Τσεσμελή, την Ελένη Λουκά και καλεσμένους από τον "λούμπεν" χώρο. Άλλες γνωστότερες εκπομπές ήταν οι Λογοδοσμένοι και το Αυτόφωρο με την Πέπη Τσεσμελή.
  • 1999: Στα τέλη εκείνης της χρονιάς το New Channel για να γίνει ανταγωνίσιμο στα υπόλοιπα ιδιωτικά κανάλια, αλλάζει ιδιοκτησία και πωλείται στην Stabilton Α.Ε., του τότε γνωστού εκδότη Μιχάλη Ανδρουλιδάκη και μετονομάζεται προσωρινά σε New Tempo ενώ ένα χρόνο μετά (τον Οκτώβριο του 2000) παίρνει την οριστική ονομασία του σε Tempo TV ή απλά Tempo.
  • 2000: Στα εγκαίνια του καναλιού είχε παρευρεθεί και ο τότε πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Σημίτης ενώ το πρώτο πρόγραμμα του σταθμού παρουσιάστηκε στο Hilton Αθηνών. Το στήσιμο ανέλαβε ο Νίκος Ευαγγελάτος με πολυμελή δημοσιογραφική ομάδα, στην οποία συμμετείχε και η σύζυγός του Τατιάνα Στεφανίδου. Το TEMPO ξεπερνάει κάθε γνωστό όριο, φτάνοντας πάνω από 700 εργαζόμενους, την εποχή που τα άλλοτε δυο αντίπαλα μεγάλα ιδιωτικά κανάλια MEGA και ΑΝΤ1 δεν έχουν πάνω από 400 εργαζόμενους.
  • 2001-2002: Το πρόγραμμα αλλάζει ριζικά στην προσπάθεια αναβάθμισης του καναλιού, και αναλαμβάνει παρουσιαστής ειδήσεων για πολύ μικρό όμως χρονικό διάστημα ο Νίκος Ευαγγελάτος ενώ οι επικεφαλής τόσο του Tempo, όσο και του Alter απολύθηκαν, ενώ το Tempo είχε αρχίσει να έχει μεγάλα οικονομικά προβλήματα. Η αμερικάνικη εταιρεία Turner Broadcasting System κατήγγειλε εκείνη την εποχή το Tempo περί παράνομης αναμετάδοσης ειδήσεων από το δίκτυο CNN από τις 11 Σεπτεμβρίου 2001,[1][2] ημέρα των τρομοκρατικών επιθέσεων ενώ η οικονομική κρίση της ιδιοκτήτριας εταιρείας στα τέλη του 2001 αναγκάζει τον Νίκο Ευαγγελάτο να αποχωρήσει από το κανάλι. Στις 2 Σεπτεμβρίου 2002 οι εργαζόμενοι του Tempo κατέφυγαν στον εισαγγελέα, επειδή επί έξι μήνες ήταν απλήρωτοι ενώ στις 22 Οκτωβρίου 2002 το ΕΣΡ αποφασίζει την διακοπή της λειτουργίας του TEMPO λόγω χρεών στους εργαζομένους του και χαμηλής ποιότητας προγράμματος. Τα νούμερα τηλεθέασης του ήταν πολύ χαμηλά (έφτανε μέχρι το 3% ενώ το μεγαλύτερο ήταν το 7%), και η μετοχή της Stabilton στο κανάλι αρχίζει να πέφτει.
  • 2002-2003: Ξεκίνησε η πρωτοφανής για τα έως τότε τηλεοπτικά δεδομένα, διαμάχη μεταξύ των εργαζομένων του TEMPO και της ιδιοκτησίας εταιρείας του (Νέο Κανάλι). Χαρακτηριστικά, το καλοκαίρι του 2002, οι πρώτοι έχοντας μείνει απλήρωτοι για μήνες, πήραν στα χέρια τους τη ροή και το κτίριο του καναλιού, εκπέμποντας στον αέρα κάρτες με τα αιτήματά τους. Ο Μιχάλης Ανδρουλιδάκης, προσπαθώντας να τους εμποδίσει, έκλεισε τους πομπούς σε Αθήνα (22 UHF από Υμηττό και 59 UHF από Πάρνηθα) και Θεσσαλονίκη (35 UHF από Χορτιάτη), διέκοψε την ροή από τις κανονικές του εγκαταστάσεις, έβγαλε στον αέρα διαφορετική από άγνωστο σημείο, παίζοντας μόνο video clip, και τους κατέθεσε μήνυση, εξού η εισβολή ΜΑΤ στις εγκαταστάσεις και η επιχείρηση σύλληψης των τότε 33 εργαζομένων.[3][4] Το ΕΣΡ ωστόσο ανακαλεί ξανά την άδειά του προσωρινά, λόγω προσφυγής του TEMPO στο ΣτΕ λόγω της μη καταβολής των οφειλομένων στους εργαζόμενους. Ο ιδιοκτήτης του καναλιού, Μιχάλης Ανδρουλιδάκης προσπάθησε να εντάξει την «Νέο Κανάλι Α.Ε.», που λειτουργούσε το TEMPO, σε καθεστώς «ειδικής εκκαθάρισης», δηλώνοντας πως η εταιρεία είχε χρέη πάνω από 43 εκατομμύρια ευρώ,[5] όπως έγινε αντίστοιχα το ίδιο και με τις μικρότερες εταιρίες του Ομίλου Ανδρουλιδάκη. Για περίπου έναν χρόνο το TEMPO, χάνει ως τηλεοπτικό κανάλι εθνικής εμβέλειας, την αξιοπιστία του, και από ενημερωτικό μετατρέπεται σε μουσικό σταθμό με video clip και γραμμές υψηλής χρέωσης, ενώ ταυτόχρονα προβάλλονταν και μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου, ακόμα και τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες εκπομπής. Στα τέλη του 2002 αναλαμβάνει το πρόγραμμα του σταθμού, εξ ολοκλήρου η εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών VCA ενώ στις 8 Απριλίου 2003 το ΕΣΡ αποφασίζει ξανά την διακοπή της λειτουργίας του καναλιού ο οποίος δεν κατόρθωσε να ξεπεράσει τα σοβαρά οικονομικά προβλήματά του, και την Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2003, σταμάτησε οριστικά τη λειτουργία του.
  • 2011: Το καλοκαίρι ο ιδιοκτήτης του άλλοτε τηλεοπτικού σταθμού επανεμφανίζεται στο προσκήνιο μετά από δέκα έτη για να αγοράσει από τον ΔΟΛ την εφημερίδα Εξέδρα των Σπορ. Πληρώνει στον ΔΟΛ 560.000 ευρώ για την εφημερίδα και άλλα τόσα για τον ιστότοπο exedrasports.gr, μέσω της κυπριακής εταιρείας του Nikoya Limited (μόνο που τέτοια εταιρεία δεν υπάρχει καταχωρημένη σε κανένα μητρώο του Υπουργείου Εμπορίου). Εκείνη την εποχή, εν μέσω μνημονίου και μακροπρόθεσμου, η κυβέρνηση δίνει στην δημοσιότητα λίστα με τους μεγαλοοφειλέτες του δημοσίου. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται τέσσερις εταιρείες του Ανδρουλιδάκη: Νέο Κανάλι Ραδιοτηλεοπτική Α.Ε. (38,5 εκατ. ευρώ), Ευρωπαϊκός Τύπος Εκδοτικές Επιχειρήσεις Α.Ε. – Max Line (36,5 εκατ. ευρώ), Τέταρτη Εξουσία Εκδοτικές Επιχειρήσεις Α.Ε. (17,5 εκατ. ευρώ) και Κλέβερ Ελλάς Εκδοτική ΕΠΕ (44 εκατ. ευρώ). Το όλον 136,5 εκατ. ευρώ, δίχως να λογαριαστούν οι μικρότερες εταιρείες του. Ο ίδιος ο Ανδρουλιδάκης, χρωστάει στην εφορία 540.042,31 ευρώ (241.493,87 βασικές οφειλές και 298.548,44 προσαυξήσεις). Τελικά, η Εξέδρα των Σπορ επιβιώνει λιγότερο από 9 μήνες και κλείνει οριστικά στις 21 Μαρτίου 2012. Σ' αυτό το χρονικό διάστημα δεν καταβλήθηκε καμιά ασφαλιστική εισφορά για τους 15 εργαζόμενους (τόσοι είχαν ξεμείνει από την εποχή του ΔΟΛ), οι οποίοι δεν εισέπραξαν δεκάρα ως αποζημίωση στο κλείσιμο. Στο μεταξύ, είχαν ξεκινήσει έλεγχοι τόσο από την Επιθεώρηση Εργασίας όσο και από τον ΣΔΟΕ, οι οποίοι δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. Ωστόσο, η τρίτη εταιρεία του Ανδρουλιδάκη τέθηκε σε διάλυση και εκκαθάριση από το 2006 και έπειτα.[6]
  • 2019: Το ΕΣΡ ανακοίνωσε, την οριστική διαγραφή του καναλιού New Channel/Tempo από τα μητρώα της, μετά από 16 χρόνια, διακοπής λειτουργίας. Ο λόγος είναι ότι το κανάλι δεν πήρε μέρος στον διαγωνισμό για τις άδειες γενικού περιεχομένου εθνικής εμβέλειας.

Οριστική πτώχευση του σταθμούΕπεξεργασία

Πριν κλείσει οριστικά ο σταθμός στα τέλη του 2003 το ΕΣΡ αποφάσισε από πριν τη διακοπή της λειτουργίας του, καθώς η ιδιοκτησία του σταθμού δεν κατέβαλε τις οφειλόμενες αποδοχές στο προσωπικό, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι του να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας και να κάνουν κατάληψη στις κεντρικές εγκαταστάσεις εκεί όπου στεγαζόταν τελευταία το κανάλι στην Αθήνα, ενώ παράλληλα στις αρχές της χρονιάς εκείνης ο σταθμός μετέδιδε μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου (κυρίως ετεροφυλοφιλικού και ομοφυλοφιλικού) και διαφημίσεις αστροπροβλέψεων, χαρτοπροβλέψεων και χαρτομαντειών, με τις οποίες γίνεται εκμετάλλευση των προλήψεων και δεισιδαιμονιών των ανθρώπων, ενώ τόσο τα μηνύματα όσο και οι διαφημίσεις αυτές προκαλούν κίνδυνο ηθικής βλάβης στους ανηλίκους. Όπως αναφέρεται, το όλο περιεχόμενο της εκπομπής είναι εκτός της υπό της προαναφερθείσης διατάξεως του Συντάγματος επιβαλλομένης ποιοτικής στάθμης προς επίτευξη της πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας και του σεβασμού της αξίας του ανθρώπου και της παιδικής ηλικίας.[7][8] Μετά το κλείσιμο του σταθμού, από τις συχνότητές του βγήκε για ένα μικρό χρονικό διάστημα το κανάλι Neo, με παρόμοιο περιεχόμενο.[9]

ΔιαθεσιμότηταΕπεξεργασία

Το κανάλι είχε αρκετές αναλογικές εκπομπές, και κάλυπτε πολλά μέρη της Ελλάδας. Όταν ο σταθμός έκλεισε το 2003 στις συχνότητες του σταθμού πανελλαδικά, βγήκε για πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κανάλι Neo, το οποίο μετέδιδε μόνο γραμμές υψηλής χρέωσης (090). Όταν έκλεισε το Neo, έκτοτε οι τότε αναλογικές συχνότητες του σταθμού, καταλήφθηκαν με τα χρόνια, από διάφορους τοπικούς και περιφερειακούς σταθμούς, ορισμένους εθνικής εμβέλειας, αλλά και από τα τρία κανάλια της δημόσιας τηλεόρασης. Ορισμένα παραδείγματα:

  • Στην Αττική δύο χρόνια αργότερα το 2005, η συχνότητα του Tempo από τον Υμηττό (22 UHF) καταλήφθηκε από το παράνομο χρηματιστηριακό κανάλι SBC ενώ τα τελευταία χρόνια εξέπεμπε από εκεί ψηφιακά η Nova Επίγεια. Σήμερα εκπέμπουν ψηφιακά τα ιδιωτικά κανάλια ALPHA, ANT1 και OPEN, μέσω της Digea, σε τυπική ευκρίνεια.
  • Η συχνότητα της Πάρνηθας (59 UHF) καταλήφθηκε από το περιφερειακό κανάλι S.TV (μετέπειτα Body In Balance, Zoom TV και Extra Channel σημερινό Νέο Epsilon), με εκπομπή από τον Υμηττό.
  • Στον Νομό Κορινθίας, η συχνότητα του σταθμού από το Ξυλόκαστρο (53 UHF), καταλήφθηκε από το αιγιώτικο και μετέπειτα κορινθιακό κανάλι Axion TV.
  • Στον Νομό Καβάλας, από τη συχνότητα του σταθμού στη Θάσο (57 UHF), συνέχισε να μεταδίδεται για χρόνια ανώνυμος σταθμός του ίδιου είδους.
  • Στην Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία η συχνότητα του σταθμού από τον Χορτιάτη (35 UHF) καταλήφθηκε από το περιφερειακό κανάλι Top TV (πρώην Παρατηρητής), το οποίο είχε την ίδια μοίρα και πρόγραμμα, τόσο με το Tempo, όσο και με δεκάδες άλλους τηλεοπτικούς σταθμούς της περιφέρειας, που συνεργαζόταν, και έκλεισαν ταυτόχρονα μαζί με το TOP TV, τρία χρόνια μετά[10] ενώ μετέπειτα ο δίαυλος 35, όντας καθαρή αναλογική συχνότητα από σταθμό, παραχωρήθηκε στον τότε ολοκαίνουργιο ΣΚΑΪ, που ξεκίνησε να λειτουργεί ήδη ξανά από την Πρωταπριλιά του 2006 (επτά χρόνια μετά την πώλησή του και τη μετατροπή του στον Alpha) μέσα από τις συχνότητες του πρώην Seven.
  • Για τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, η συχνότητα του σταθμού από το Φιλίππειο (49 UHF), καταλήφθηκε μετά από κάποια χρόνια αρχικά από το Αθηναϊκό περιφερειακό Κανάλι 10 (σημερινό Alert TV), το οποίο διέθετε παράνομη αυτόνομη αναλογική εκπομπή από τον Χορτιάτη. Ωστόσο, το Κανάλι 10 μετακόμισε στην συχνότητα 31 UHF, και η συχνότητα 49, καταλήφθηκε από την τότε ΕΤ1.
  • Στη Θεσσαλία η συχνότητα του σταθμού από το Πήλιο (50 UHF) η οποία τέθηκε σε λειτουργία από την αρχή του καναλιού, το 2003 καταλήφθηκε από το κανάλι "SUPER TV" της Θεσσαλονίκης το οποίο αρχικά μετέδιδε Ελληνικά Video Clips με ταυτόχρονη μετάδοση στον Σίνδος 101.7 FM (νυν Καλαμαριά FM) και στη συνέχεια τηλεπαιχνίδια και 090 από τα κανάλια BEST, TV Θεσσαλονίκη και TOP TV (συμφερόντων Χρηστίδη) της Θεσσαλονίκης τα οποία και αυτά είχαν την ίδια κατάληξη με το Tempo.
  • Το Tempo εξέπεμπε και συνδρομητικά μέσω της NOVA.

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «Στην τελική ευθεία η μοριοδότηση». Ριζοσπάστης. 7 Φεβρουαρίου 2002. Ανακτήθηκε στις 30 Αυγούστου 2019. 
  2. «Αναβολή για... τεχνικούς λόγους». Ριζοσπάστης. 11 Ιανουαρίου 2002. Ανακτήθηκε στις 30 Αυγούστου 2019. 
  3. «Εστειλαν τα ΜΑΤ στους απλήρωτους!». Ριζοσπάστης. 21 Σεπτεμβρίου 2002. Ανακτήθηκε στις 30 Αυγούστου 2019. 
  4. «Πειρατεία... ψηλά στον Υμηττό». Ριζοσπάστης. 12 Ιουλίου 2002. Ανακτήθηκε στις 30 Αυγούστου 2019. 
  5. «Μηχανορραφίες του Μ. Ανδρουλιδάκη». Ριζοσπάστης. 8 Οκτωβρίου 2002. Ανακτήθηκε στις 30 Αυγούστου 2019. 
  6. «ΦΕΚ ΑΕ-ΕΠΕ 1968/2006». Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 21 Μαρτίου 2006. 
  7. «Απόφαση ΕΣΡ 82-2002 περί ανάκλησης άδειας λειτουργίας του NEW TEMPO». ΕΣΡ/ΕΚΤ. 22 Οκτωβρίου 2002. Ανακτήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2019. 
  8. «Απόφαση ΕΣΡ 214-2003 περί ανάκλησης άδειας λειτουργίας του NEW TEMPO». ΕΣΡ/ΕΚΤ. 8 Απριλίου 2003. Ανακτήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2019. 
  9. «Tempo & Alter: Τα κανάλια που «βάρεσαν κανόνι» πριν το Mega». e-tetradio.gr. 4 Νοεμβρίου 2018. Ανακτήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 2018. 
  10. «Απόφαση ΕΣΡ 268-2006 περί διακοπής λειτουργίας του TOP TV». ΕΣΡ/ΕΚΤ. 30 Μαΐου 2006. Ανακτήθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2019.