Άνοιγμα κυρίου μενού

Euronews

ευρωπαϊκό, πολυγλωσσικό τηλεοπτικό κανάλι ειδήσεων

Το EuroNews (στυλιζαριζμένο ως euronews.) είναι ένα ευρωπαϊκό και πολυγλωσσικό τηλεοπτικό κανάλι ειδήσεων με έδρα στη Λυών-Écully στη Γαλλία. Δημιουργήθηκε το 1993 και καλύπτει τα διεθνή νέα από μία πανευρωπαϊκή οπτική γωνία.

EuroNews
Euronews 2016 logo.svg
To λογότυπο του Euronews (2016-σήμερα)
Ίδρυση1993
Πρώτη λειτουργία1 Ιανουαρίου 1993
Έναρξη λειτουργίας1 Ιανουαρίου 1993
Εικόνα16:9 (576i, SDTV)
16:9 (1080i, HDTV)
ΙδιοκτήτηςEuronews S.A.[1]
Naguib Sawiris (53%)[2]
NBCUniversal (25%)[3]
Ευρωπαϊκοί δημόσιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς (22%)
Σλόγκανthe most watched news channel in Europe. (ελλ.: το κανάλι με την υψηλότερη τηλεθέαση στην Ευρώπη.)
ΙδρυτήςΕυρωπαϊκή Ραδιοτηλεοπτική Ένωση
ΧώραFlag of France.svg Γαλλία
Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκή Ένωση
ΓλώσσαFlag of the United Kingdom.svg Αγγλικά
Flag of Greece.svg Ελληνικά
Flag of France.svg Γαλλικά
Flag of Italy.svg Ιταλικά
Flag of Spain.svg Ισπανικά
Flag of Turkey.svg Τουρκικά
Flag of Germany.svg Γερμανικά
Flag of Russia.svg Ρώσικα
Flag of Portugal.svg Πορτογαλικά
Flag of Iran.svg Περσικά
Flag of Egypt.svg Αραβικά
Flag of Ukraine.svg Ουκρανικά
Flag of Poland.svg Πολωνικά
Flag of Hungary.svg Ουγγρικά
Flag of Albania.svg Αλβανικά
Περιοχή εκπομπήςΔιεθνώς
Κεντρικά γραφεία56, quai Rambaud, Λυών, Γαλλία
ΙστοσελίδαΕπίσημη ιστοσελίδα
Λήψη
Δορυφορικά
CytaVisionΘέση 59 (Ελληνική έκδοση σε SD)
Θέση 60 (Ελληνική έκδοση σε HD)
Dish NetworkΘέση 901 (Αμερικάνικη έκδοση σε SD στην Αγγλική γλώσσα)
(π  σ  ε )
Το λογότυπο του euronewsNBC μετά την πώληση του 25% των μετοχών του καναλιού στην NBCUniversal.

Ως ένα ειδησεογραφικό κανάλι, σημαντικά θέματα από την Ευρώπη αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο μεταδίδονται ανά 30 λεπτά. Σύντομα αποσπάσματα διαφόρων περιοδικών τυπικά συμπληρώνουν το υπόλοιπο πρόγραμμα, με έμφαση σε δεδομένα της αγοράς, οικονομικές ειδήσεις, αθλητικές ειδήσεις, την τέχνη και τον πολιτισμό, την επιστήμη, τον καιρό, την ευρωπαϊκή πολιτική και τα δελτία τύπου των μεγάλων ευρωπαϊκών εφημερίδων.[4] Τα αφιερώματα αυτά περιστασιακά διακόπτονται από έκτακτες ειδήσεις ή ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη.

Ορισμένα αποσπάσματα εμφανίζονται χωρίς σχολιασμό κάτω από το banner No Comment (ελλ. Χωρίς Σχόλια), το οποίο είναι το κύριο πρόγραμμα του καναλιού από την έναρξή του.[5] Σήμερα μεταδίδεται σε 12 γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Πορτογαλικά, Ρώσικα, Αραβικά, Τουρκικά, Περσικά, Ελληνικά και Ουγγρικά) καλύπτοντας όλο τον Ευρωπαϊκό χώρο.

Ιστορία και οργάνωση του καναλιούΕπεξεργασία

ΓενικάΕπεξεργασία

Το 1992 ύστερα από τον Πόλεμο του Κόλπου, κατά τη διάρκεια του οποίου το CNN ήταν η κυρίαρχη 24ωρη ειδησεογραφική πηγή, η EBU αποφάσισε να δημιουργήσει το Euronews παρουσιάζοντας τις πληροφορίες της από μια Ευρωπαϊκή προοπτική. Η πρώτη εκπομπή του καναλιού έγινε την 1η Ιανουαρίου 1993 από τα στούντιο της Λυών. Ένα επιπλέον στούντιο εκπομπής δημιουργήθηκε στο Λονδίνο το 1996. Το κανάλι ιδρύθηκε από μια ομάδα εννέα Ευρωπαϊκών δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών[6]:

Δημόσιος Ραδιοτηλεοπτικός Φορέας Χώρα
ΡΙΚ (Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου)   Κύπρος
France Télévisions (Γαλλική Δημόσια Τηλεόραση)   Γαλλία
RTBF — Radio Télévision Belge Francophone (Γαλλόφωνη Δημόσια Ραδιοτηλεόραση του Βελγίου)   Βέλγιο
RTVE — Radio y Televisión Española (Ισπανική Δημόσια Ραδιοτηλεόραση - πρώην μέτοχος)   Ισπανία
TMC — Télé Monte Carlo (πρώην μέτοχος)   Μονακό
ERTU (Ραδιοτηλεόραση της Αιγύπτου)   Αίγυπτος
RTP (Ραδιοτηλεόραση της Πορτογαλίας)   Πορτογαλία
Rai (Ιταλική Ραδιοφωνία Τηλεόραση)   Ιταλία
Yle (Ραδιοτηλεόραση της Φινλανδίας)   Φινλανδία

Το 1997, το βρετανικό ειδησεογραφικό δίκτυο ITN αγόρασε το 49% των μετοχών του Euronews για £5.1 εκατομμύρια από την Alcatel-Alsthom (νυν Alcatel-Lucent).[7] Το ITN προμηθεύει το περιεχόμενο του τηλεοπτικού δικτύου, μαζί με τους υπόλοιπους μετόχους του, οι οποίοι εκπροσωπούνται από την EuronewsNBC (πρώην Euronews S.A.) η οποία κατέχει την ιδιοκτησία και την άδεια μετάδοσης του καναλιού το οποίο είναι συνιδιοκτησία των παραπάνω εννέα ραδιοτηλεοπτικών φορέων-ιδρυτών και επίσης των:

Δημόσιος Ραδιοτηλεοπτικός Φορέας Χώρα
ENTV — Entreprise Nationale de Télévision (Αλγερινή Δημόσια Τηλεόραση)   Αλγερία
SRG SSR: Swiss Broadcasting Corporation, Schweizerische Radio- und Fernsehgesellschaft, Société Suisse de Radiodiffusion et Télévision, Società Svizzera di Radiotelevisione, Societad Svizra da Radio e Televisiun (Ελβετική Δημόσια Ραδιοτηλεόραση)   Ελβετία
RTÉ — Raidió Teilifís Éireann (Ιρλανδική Ραδιοφωνία Τηλεόραση)   Ιρλανδία
PBS — Public Broadcasting Services (Ραδιοτηλεόραση της Μάλτας)   Μάλτα
SNRT — Société Nationale de Radiodiffusion et de Télévision (Μαροκινή Εθνική Ραδιοτηλεοπτική Εταιρεία)   Μαρόκο
UA:PBC (Ραδιοτηλεόραση της Ουκρανίας)   Ουκρανία
TVR (Τηλεόραση της Ρουμανίας)   Ρουμανία
VGTRK (Ρωσική Ραδιοτηλεόραση)   Ρωσία
RTVSLO (Ραδιοτηλεόραση της Σλοβενίας)   Σλοβενία
SVT (Σουηδική Τηλεόραση)
MTG (Modern Times Group)
  Σουηδία
TRT (Τουρκική Ραδιοφωνία Τηλεόραση)   Τουρκία
ČT (Τσεχική Τηλεόραση)   Τσεχία
ERTT (Ραδιοτηλεόραση της Τυνησίας)   Τυνησία

Μέχρι το 1999 το κανάλι εξέπεμπε αναλογικά. Από τότε μέχρι και σήμερα εκπέμπει ψηφιακά. Την ίδια χρονιά όμως, και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 1999, το κανάλι ξεκίνησε να μεταδίδεται και στα Πορτογαλικά. Αργότερα, το Σεπτέμβριο του 2001 ξεκίνησε να μεταδίδεται και στα Ρώσικα. Το 2003, η ITN πώλησε το μερίδιό της στην ιδιοκτήτρια του σταθμού (η οποία μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου 2008 ονομαζόταν SOCEMIE) ως μέρος της προσπάθειάς της να εκσυγχρονίσει τον τρόπο λειτουργίας του καναλιού και να επικεντρωθεί στη συγκέντρωση των ειδήσεων παρά στη διαχείριση του καναλιού.[8]

Στις 6 Φεβρουαρίου 2006, η κρατική τηλεόραση της Νορβηγίας NTU αγόρασε το 1% των μετοχών της SOCEMIE[9] ενώ δύο χρόνια μετά (27 Μαΐου 2008), η κρατική ραδιοτηλεόραση της Ισπανίας RTVE αποφάσισε να εγκαταλείψει το Euronews για την προώθηση του διεθνούς καναλιού TVE Internacional. Η αφορμή ήταν ότι υπήρχαν νομικές απαιτήσεις τη διαχείριση χαμηλών επιπέδων του χρέους μέσω επιπρόσθετων δαπανών.[10]

Τον Φεβρουάριο του 2009, η Τουρκική Ραδιοφωνία Τηλεόραση έγινε μέτοχος στο κανάλι και εντάχθηκε στο εποπτικό συμβούλιο της ιδιοκτήτριας εταιρείας του σταθμού.[11] H TRT αγόρασε το 15.70% των μετοχών του καναλιού και έγινε ο τέταρτος κατά σειρά κύριος μέτοχος μετά την κρατική τηλεόραση της Γαλλίας France Télévisions η οποία κατέχει το 23.93%, την κρατική ραδιοτηλεόραση της Ιταλίας RAI η οποία κατέχει το 21.54% και την κρατική ραδιοτηλεόραση της Ρωσίας VGTRK η οποία κατέχει το 16.94% των μετοχών.

Ιστορικό γλωσσώνΕπεξεργασία

Γλώσσα Διαθεσιμότητα Τέλος προβολής
  Αγγλικά 1 Ιανουαρίου 1993
  Γαλλικά 1 Ιανουαρίου 1993
  Γερμανικά 1 Ιανουαρίου 1993
  Ιταλικά 1 Ιανουαρίου 1993
  Ισπανικά 1 Ιανουαρίου 1993
  Πορτογαλικά Νοέμβριος 1999
  Ρωσικά Σεπτέμβριος 2001
  Αραβικά 12 Ιουλίου 2008
  Τουρκικά 30 Ιανουαρίου 2010
  Περσικά 27 Οκτωβρίου 2010
  Ουκρανικά 24 Αυγούστου 2011 22 Μαΐου 2017[12]
  Ελληνικά 18 Δεκεμβρίου 2012
  Ουγγρικά 30 Μαΐου 2013

Διοικητικό ΣυμβούλιοΕπεξεργασία

Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και Διευθύνων Σύμβουλος του σταθμού είναι ο Michael Peters. Γεννήθηκε το 1971 στο Φλένσμπουργκ της Γερμανίας, με Γερμανική και Γαλλική υπηκοότητα. Αποφοίτησε από τη Σχολή Διοίκησης της Λυών EMLYON με την απόκτηση ενός μεταπτυχιακού διπλώματος στη Χρηματοοικονομική Μηχανική το 1995 καθώς από το Ινστιτούτο Διοίκησης Επιχειρήσεων επίσης της Λυών IAE Lyon το 1992.

Ξεκίνησε την καριέρα του στο διεθνή ελεγκτικό οίκο του Arthur Andersen στη Λυών, την περίοδο 1995-1998. Στο Euronews εντάχθηκε το 1998 ως Οικονομικός Διευθυντής και στη συνέχεια έγινε Επικεφαλής και Γενικός Διευθυντής των Οικονομικών Υπηρεσιών του σταθμού. Διορίστηκε Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του σταθμού, το Δεκέμβριο του 2003. Τον Μάιο του 2005, στην ηλικία των 33, επτά χρόνια μετά την ένταξή του στο Euronews ορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος του κορυφαίου ειδησεογραφικού καναλιού στην Ευρώπη.

Τον Δεκέμβριο του 2008, ορίστηκε Διευθύνων Σύμβουλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Euronews S.A. και τον Δεκέμβριο του 2011 ορίστηκε Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του σταθμού.

Εποπτικό ΣυμβούλιοΕπεξεργασία

Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου είναι ο Paolo Garimberti, ο οποίος κατάγεται από την Ιταλία. Σπούδασε νομικά και έχει κάνει καριέρα στη δημοσιογραφία. Ξεκίνησε ως ανταποκριτής στη Μόσχα για την εφημερίδα La Stampa και στη συνέχεια ως Διευθυντής του γραφείου στη Ρώμη. Το 1986, έκανε μεταγραφή στην la Repubblica ως Συντακτικός Σχολιαστής, ειδικευμένος στην εξωτερική πολιτική. Εμφανίστηκε επίσης στην ΤG3 (ενημερωτικό πρόγραμμα που μεταδίδεται στο τρίτο κανάλι της κρατικής ραδιοτηλεόρασης της Ιταλίας Rai 3) ως ειδικός σχολιαστής στα δελτία ειδήσεων. Στη συνέχεια διορίστηκε Διευθυντής του επίσης ενημερωτικού προγράμματος TG2 όπου μεταδίδεται από το Rai 2 πριν επιστρέψει στην la Repubblica αυτή τη φορά ως Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εφημερίδας μέχρι το 2004. Κατά την περίοδο αυτή, ίδρυσε και διηύθυνε το Ιταλικό franchise του CNN. Στη συνέχεια έκανε μεταγραφή για τον όμιλο ενημέρωσης του περιοδικού L'Espresso όπου ήταν Διευθυντής Διεθνών Σχέσεων και Ανάπτυξης, καθώς και Σχολιαστής. Το 2009 επέστρεψε στην κρατική ραδιοτηλεόραση της Ιταλίας RAI αυτή τη φορά ως Πρόεδρος του φορέα μέχρι το Μάιο του 2012 ώσπου έγινε πρόεδρος του νέου μουσείου της ποδοσφαιρικής ομάδας της Γιουβέντους όπου στεγάζεται στο γήπεδο του Τορίνου. Από τις 16 Δεκεμβρίου 2011 είναι Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου του Euronews.

Συνεργασία με την ΕΡΤΕπεξεργασία

Το κανάλι ήρθε σε συνεργασία με την ΕΡΤ την τηλεοπτική σεζόν 2016-2017. Η ΕΡΤ1 παρουσίαζε κάθε ώρα πεντάλεπτες, non-commented, δηλαδή χωρίς εκφωνητή, ειδήσεις. Το πρωί και το βράδυ, αντίθετα, παρουσιάζονταν ένα μισάωρο αναλυτικό δελτίο εφ' όλης της ύλης, από τις 7:30 έως τις 8:00 το πρωί και από τις 20:00 έως τις 20:30 το βράδυ, αντίστοιχα.[13]

ΛεζάντεςΕπεξεργασία

Οι λεζάντες με τα διάφορα γραφικά που βάζει το Euronews είναι στα Αγγλικά, αν και τα ονόματα ορισμένων χωρών της Ευρώπης δεν μεταφράζονται (π.χ.: Deutschland και όχι Γερμανία).

ΕκπομπέςΕπεξεργασία

Οι εκπομπές που προβάλλει το Euronews είναι οι εξής:

  • Business Planet
  • Business Weekly
  • Cinema
  • Europe Weekly
  • Focus
  • For Children in War
  • Futuris
  • Generation Y
  • Hi-Tech
  • Innovation
  • Interview
  • I Talk
  • Learning World
  • Le Mag
  • Life
  • Markets
  • Meteo Europe
  • Meteo World
  • Musica
  • News +
  • No Comment
  • On the Frontline
  • Perspectives
  • Real Economy
  • Rendez-Vous
  • Reporter
  • Right on
  • Science
  • Silent Disasters
  • Space
  • Target
  • Terra Viva
  • The Global Conversation
  • The Network
  • U Talk

ΛογότυπαΕπεξεργασία

         
1993-1996 1996-1998 1998-2008 2008-2016 2016-σήμερα

ΠαραπομπέςΕπεξεργασία

  1. «Euronews restructures». Informa Telecoms & Media. 26 Ιανουαρίου 2009. Ανακτήθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2012. 
  2. «Sawiris takes majority stake in Euronews». Digital TV Europe. 10 Ιουλίου 2015. Ανακτήθηκε στις 22 Μαρτίου 2018. 
  3. «NBC News names new president, buys $30M stake in Euronews». New York Post. 14 Φεβρουαρίου 2017. Ανακτήθηκε στις 22 Μαρτίου 2018. 
  4. Euronews and Metropolitan Media Ltd, Metropolitan Media Ltd, http://web.archive.org/web/20160304073609/http://www.metmedia.net/Open_Letter.pdf, ανακτήθηκε στις 20 Αυγούστου 2011 
  5. «No comment from EuroNews on YouTube». Advanced Television. 11 Οκτωβρίου 2007. Ανακτήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2011. 
  6. Collins, Richard (1998). From Satellite to Single Market: New Communication Technology and European Public Service Television. London: Routledge. σελ. 130. ISBN 9780415179706. 
  7. «ITN ACQUIRES 49% EURONEWS STAKE». Telecom Paper. 1 Δεκεμβρίου 1997. https://www.telecompaper.com/news/itn-acquires-49-euronews-stake--124079. Ανακτήθηκε στις 5 Ιουνίου 2012. 
  8. «ITN Drops Out of Euronews Channel». Broadcast. https://www.broadcastnow.co.uk/news/multi-platform/news/itn-drops-out-of-euronews-channel/1116586.article. 
  9. «NTU Becomes 20th EuroNews Shareholder». DigitalSpy. 5 Φεβρουαρίου 2006. 
  10. «TVE abandona EuroNews» (στα Ισπανικά). El Mundo. 5 Φεβρουαρίου 2006. Αρχειοθετήθηκε από το πρωτότυπο στις 2014-04-13. https://web.archive.org/web/20140413145013/http://www.elmundo.es/elmundo/2008/06/05/comunicacion/1212656729.html. Ανακτήθηκε στις 2015-02-21. 
  11. «Turkey's TRT joins Euronews supervisory board». World Bulletin. 15 Σεπτεμβρίου 2009. https://www.worldbulletin.net/archive/turkeys-trt-joins-euronews-supervisory-board-h47271.html. Ανακτήθηκε στις 5 Ιουνίου 2012. 
  12. «Euronews closes Ukrainian service». 22 Μαΐου 2017. 
  13. «Το euronews στην ΕΡΤ». Euronews GR. 25 Οκτωβρίου 2016. Ανακτήθηκε στις 22 Μαρτίου 2018. 

Εξωτερικοί σύνδεσμοιΕπεξεργασία